Gå til innhold

Dritredd for å bli Black Week Scammet

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sjekke prishistorikk på prisjakt.

Anonymkode: b3a52...3ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjekk alltid Trustpilot før du kjøper noe fra nettbutikker du lurer på. 

• Nyttig 1
Gjest bleiebaron
Skrevet

Både Jollyroom og Babycare er egentlig annerkjente nettbutikker, men forstått det slik at scammers kan lage fake nettbutikker...

Skrevet
bleiebaron skrev (8 minutter siden):

På denne siden ligger det allerede en prishistorikk-graf som sier at butikken skrudde opp prisen en måned før black week - og at prisen de har satt den ned til nå er en femtilapp mer enn den kosta da. Det betyr at varen ikke har ligget på veiledende pris på en stund, da. 

• Liker 1
Gjest bleiebaron
Skrevet
2 minutter siden, smurfebuss said:

På denne siden ligger det allerede en prishistorikk-graf som sier at butikken skrudde opp prisen en måned før black week - og at prisen de har satt den ned til nå er en femtilapp mer enn den kosta da. Det betyr at varen ikke har ligget på veiledende pris på en stund, da. 

Godt observert. Råttent ass. Tror du prisen kan gå ned mot fredag? eller er det bare å peise på?

Skrevet

Nå er jo disse to velkjente nettbutikker, men når det dukker opp nettsteder jeg blir i tvil om sjekker jeg det opp med ChatGpt. Den henter massevis av info, så jeg har droppet et par kjøp takket være det.

Kunne sagt mye om Black Week og alt lureriet rundt.. men godt du er våken og påpasselig. Altfor mange handler som gale til tross for at masse bare er tulle-tilbud. Prisjakt.no er genial i så måte ;).

Skrevet
micromaya skrev (11 minutter siden):

Nå er jo disse to velkjente nettbutikker, men når det dukker opp nettsteder jeg blir i tvil om sjekker jeg det opp med ChatGpt. Den henter massevis av info, så jeg har droppet et par kjøp takket være det.

Kunne sagt mye om Black Week og alt lureriet rundt.. men godt du er våken og påpasselig. Altfor mange handler som gale til tross for at masse bare er tulle-tilbud. Prisjakt.no er genial i så måte ;).

Selv legitime nettbutikker pleier å skru opp prisene temmelig mye rett før "black week" skal begynne. 

Anonymkode: aaab3...ffe

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil unngå å handle fra falske nettbutikker kan du gjøre følgende:

- Se på nettadressen. Har den det offisielle domenet til butikken, så er det ikke scam. Her står det www.jollyroom.no, en adresse det ikke skal være mulig for svindlere å bruke. Når jeg sier nettadressen mener jeg den som står i adressefeltet i nettleseren. Lenker som du blir tilsendt kan selvfølgelig manipuleres til å si hva som helst. Hvis du er i tvil om lenken du vil trykke på kan du holde musepekeren over (eller tappe lenge på mobil og velge å kopiere linkadressen og lime den inn i et notat) for å se hva den faktiske adressen i lenken er. Stemmer de overens er lenketeksten riktig.

- Sjekk alle nettsider på Trustpilot. Sider som ikke har noen anmeldelser bør unngås. Noen ganger har en aktør både .dk, .se og .no-adresser, da sjekker jeg alle.

- Spør ChatGPT (ps, kan manipuleres)

- Google navn på nettsted + svindel/erfaring eller lignende.

- Bruk et kort som er forsikret mot svindel.

Anonymkode: 7e90e...c3f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du vil unngå å handle fra falske nettbutikker kan du gjøre følgende:

- Se på nettadressen. Har den det offisielle domenet til butikken, så er det ikke scam. Her står det www.jollyroom.no, en adresse det ikke skal være mulig for svindlere å bruke. Når jeg sier nettadressen mener jeg den som står i adressefeltet i nettleseren. Lenker som du blir tilsendt kan selvfølgelig manipuleres til å si hva som helst. Hvis du er i tvil om lenken du vil trykke på kan du holde musepekeren over (eller tappe lenge på mobil og velge å kopiere linkadressen og lime den inn i et notat) for å se hva den faktiske adressen i lenken er. Stemmer de overens er lenketeksten riktig.

- Sjekk alle nettsider på Trustpilot. Sider som ikke har noen anmeldelser bør unngås. Noen ganger har en aktør både .dk, .se og .no-adresser, da sjekker jeg alle.

- Spør ChatGPT (ps, kan manipuleres)

- Google navn på nettsted + svindel/erfaring eller lignende.

- Bruk et kort som er forsikret mot svindel.

Anonymkode: 7e90e...c3f

Man kan fremdeles bli scammet fra ordentlige nettbutikker også!! 

Alt for vanlige med norske nettbutikker som forsøker å skru opp prisene noen få dager eller uker før alt dette Black Week-tullet. Deretter setter de prisene littegrann ned til selve Black Week. Men en del ting koster jo fremdeles MER enn det ville ha gjort til vanlige priser.      

Skrevet

Det går fint ann å la vær å kjøpe noe. 

Anonymkode: 80943...952

• Nyttig 3
Skrevet

Ikke det du spør om TS men vær så snill og gjør mer research før du kjøper den stolen. Den er ikke god og ikke anbefalt med tanke på sikkerhet!

Om du absolutt vil ha forovervendt til små barn så se iallfall på cybex sin variant med airbag. Bare sånn magepute er ikke trygt. 

Du får bakovervendt som festes med forankringsseler til samme pris som disse pallas. Tast inn barnets vekt, høyde og alder her for å se hva slags sete trygg trafikk anbefaler: https://bilstolvelgeren.no/

Anonymkode: b100b...2d0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selv legitime nettbutikker pleier å skru opp prisene temmelig mye rett før "black week" skal begynne. 

Absolutt! Jeg blandet svaret mitt med useriøst nettsted/prisjuks rundt Black Week. Det er massevis av eksempler på at selv seriøse aktører "jukser" – Elkjøp er for eksempel blant dem som blir tatt i dette hvert eneste år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...