Gå til innhold

Monster malle i knappe 200 liter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom over en annonse der noen solgte et 200 liters Akvariet der det bare en liten detalje, akvariet rommet 2 haimaller!  Disse kan bli 130cm og trenger minst 25000 liter. Kan bare for guds skyld håpe at akvariet selges for at de skal få bedre plass men hvem har plass til et 2000+ liter akvariet hjemme hos seg selv. Er det noe sted man kan melde fra ala matilsynet fordi dette er rett og slett dyresmishandling https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/234470346?

Anonymkode: c8272...fb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså du kan vel bare ta en tlf til mattilsynet hvis du mener det er dyreplageri og høre hva de sier. Jeg har null peiling på akvariefisk og deres behov, men mener jeg har lest at de blir større jo større plass de har. Altså så vil det være umulig for disse fiskene å bli 130 cm i et 200 liter akvarie. Og da er størrelsen på akvariet kanskje innafor 🤷‍♀️ Men, jeg aner som sagt ikke.

Anonymkode: 7910b...44a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså du kan vel bare ta en tlf til mattilsynet hvis du mener det er dyreplageri og høre hva de sier. Jeg har null peiling på akvariefisk og deres behov, men mener jeg har lest at de blir større jo større plass de har. Altså så vil det være umulig for disse fiskene å bli 130 cm i et 200 liter akvarie. Og da er størrelsen på akvariet kanskje innafor 🤷‍♀️ Men, jeg aner som sagt ikke.

Anonymkode: 7910b...44a

Fisker vokser ikke etter størrelsen, hvis de ikke vokser så er det fordi de mistrives noe som er meget sansylig i et så lite kar så selvom de aldri blir større så pines de

Anonymkode: c8272...fb2

Skrevet

Kjære vene da. Bildet er ikke ekte...

De selger et tomt akvarie. De har neppe hatt maller oppi der. 

Anonymkode: e46d7...387

• Liker 1
Skrevet

De ga vel bort haimallene i akvariet på Lade Arena når de ble for store, eller de døde. De har en lei tendens til å hoppe ut av akvarier eller dø fordi organene fortsetter å vokse selv om de utvendig ikke gjør det. 

Reagerer du likt når du ser gullfisk i akvarier under 200l?

Anonymkode: 0543b...a8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...