Gå til innhold

Klementiner finner ingen gode

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir skuffet kjøpt noen på ulike butikker. Men finner ingen gode. Noen som vet om det er andre områder de får det fra?.

Anonymkode: dcfa3...880

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at klementinene vi får rundt juletider ikke er de mest smakfulle. Tidligere i høst fikk de fra Sør-Afrika og de var fantastiske, men det er de ikke nå. Jeg spiser en del likevel da, men velger ofte de litt mykere, så de er mer saftige. Må bare passe på at de ikke er for myke igjen. 

Skrevet
Daisy-love skrev (6 minutter siden):

Det sies at klementinene vi får rundt juletider ikke er de mest smakfulle. Tidligere i høst fikk de fra Sør-Afrika og de var fantastiske, men det er de ikke nå. Jeg spiser en del likevel da, men velger ofte de litt mykere, så de er mer saftige. Må bare passe på at de ikke er for myke igjen. 

Prøve å se litt til. Minnes at de var gode før i tiden . Det var det jeg spiste mye til jul før.

• Nyttig 1
Skrevet
Daisy-love skrev (7 minutter siden):

men velger ofte de litt mykere, så de er mer saftige

Dette står i sterk kontrast til hva jeg lærte da jeg vikarierte som frukt og grøntansvarlig i en Kiwi-butikk for 15 år siden. Jeg lærte at klementinene skulle ha tynt skall, men være faste. De kan også ha litt tykkere skall, men de må være faste for å være gode. Dette har jeg opplevd som korrekt i ettertid, jeg liker ikke smaken på bløte klementiner.

• Liker 1
Skrevet
DesmondMiles skrev (Akkurat nå):

Dette står i sterk kontrast til hva jeg lærte da jeg vikarierte som frukt og grøntansvarlig i en Kiwi-butikk for 15 år siden. Jeg lærte at klementinene skulle ha tynt skall, men være faste. De kan også ha litt tykkere skall, men de må være faste for å være gode. Dette har jeg opplevd som korrekt i ettertid, jeg liker ikke smaken på bløte klementiner.

Jeg er ingen ekspert på klementiner og jeg har aldri jobbet i frukt og grønt-avdeling så det kan godt være du kan dette bedre enn meg. Med stor sannsynlighet så kan du det 😊 Jeg har bare spist noen mer faste klementiner i det siste som har vært rett og slett tørre, mens jeg har funnet noen som er mer myke som er bedre. Enig i den med tynt skall, det er min erfaring også. 
Det kan godt være jeg har vært uheldig, men jeg spiser rundt én kilo i døgnet, og merker meg forskjell på de vi har nå kontra tidligere i høst. Jeg håper det kommer inn bedre partier etterhvert 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Prøve å se litt til. Minnes at de var gode før i tiden . Det var det jeg spiste mye til jul før.

Jeg husker vi alltid sa at de var best rundt jul, men hørte noen si for noen år siden, og gjentatt nå nylig at de var bedre andre deler av året. Jeg har vært skuffet til nå, og håper det kommer bedre før jul. Jeg spiser likevel hauger da 😆🥰😋

Skrevet

di jeg kjøper på coop ekstra syns jeg har vært søte og gode 

Skrevet

Jeg synes Coop har gode klementiner. 

Skrevet

Amglamark sine er gode!

Anonymkode: 37a9b...272

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...