AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #1 Skrevet 25. november 2025 Hei Venter første barn snart og har et område i stua der vi tenkte å ha "lekekrok" med babygym etc. Ser etter et teppe til å ha her som vil stå fremme hele tiden. Er det sånn at man bør ha sånn matte/puslespillteppe som man kan tørke av med klut? Eller kan man like gjerne ha et teppe? Vi må ha noe som robotstøvsugeren kan gå over og noe som er i trygge materialer. Kan jeg like gjerne kjøpe et lite, vanlig teppe i 100% ull eller blir det veldig upraktisk? Anonymkode: 7a705...ddb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #2 Skrevet 25. november 2025 Tenkte forresten litt på sånn yogamatte, men vi har katt og tror hun vil klore den opp ganske kjapt.🤪 Anonymkode: 7a705...ddb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #3 Skrevet 25. november 2025 Tenkte på et sånn ullteppe med små ullkuler. Det er deilig å ligge på, stabilt og lett å vaske av flekker. Men kanskje dårlig å leke med klosser og slikt på etter hvert? -ts (igjen) Anonymkode: 7a705...ddb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #4 Skrevet 25. november 2025 Jeg har hatt begge deler. Mykt leketeppe (fra BabyDan) litt tjukt og vattert til å ha under lekegym. Pluss yogamatte/pusslematte når baby blir større, snur seg, beveger seg og etterhvert sitter 😊 Anonymkode: 0a08f...e04
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #5 Skrevet 25. november 2025 Teppe ble for upraktisk for vår del da ungen krølla hele teppe under seg og ble irritert når han rulla seg inn i det og ikke fikk til å bevege seg fritt 😔 puslespillmatte bruker vi enda, babyen er 5 år snart 😁 det finnes varianter som er mindre stygge og kan passe inn med resten av farger i stuen. Mitt råd er å prøv deg fram! Om du får en baby som ikke gulper så kan vanlig teppe også fungere. Bare av den grunn hadde vanlig teppe aldri funket hos oss 😬 Anonymkode: 0c957...d66
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #6 Skrevet 25. november 2025 Vi har brukt tykk yogamatte. Enkelt å vaske når det kommer gulp babygym trenger ikke ligge oppå et teppe. Anonymkode: 5a96c...91a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #7 Skrevet 25. november 2025 Er veldig, veldig glad i lekematten vår fra Hyggi. Verdt å kjøpe hvis dere har råd! Anonymkode: d3e9b...649 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #8 Skrevet 25. november 2025 Ville kanskje sett litt an om du får gulpebaby eller ikke Når baby skal ligge på magen gnukker de ofte munnen og nesa nedi det de ligger på, så da er det ikke så bra med ullteppe med mye små hår som kan irritere eller komme inn i luftveiene? Så da ville jeg lagt et bomullsteppe oppå iallfall Anonymkode: 77498...350
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #9 Skrevet 25. november 2025 Vi har forresten katter og hadde sånne puslematter, men de ble klort opp med en gang og det ble små isoporbiter løse... det funket veldig dårlig her. Da baby var liten og lå stille brukte vi derfor bare vanlige tepper, et mykt et og så babygym oppå. Kjøpte heller en større sammenleggbar skummatte når baby ble litt større og det funket bedre, kattene var ikke interessert i den på samme måte (sikkert fordi det ikke var ruglete flate på den). Var noe ala dette: https://www.amazon.se/Mamabrum-barnmatta-dubbelsidig-skummatta-golvmatta/dp/B0DHHDNJ9W/ref=asc_df_B0DHHDNJ9W?mcid=1f61e5efb9cd3df5965220f6dcc0df87&tag=shpngadsglede-21&linkCode=df0&hvadid=719656388137&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=174539262857269063&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9062433&hvtargid=pla-2433638080757&psc=1&language=sv_SE&gad_source=1 Vi så på hyggi også, de er skikkelig fine! Men turte ikke kjøpe pga prisen og kattene men har man råd ville jeg testet det Anonymkode: 77498...350
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #10 Skrevet 25. november 2025 Vi har en puslematte med babyteppe fra Ikea over. Blir mykt og godt for bebisen Anonymkode: 1d5e5...b5e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #11 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er veldig, veldig glad i lekematten vår fra Hyggi. Verdt å kjøpe hvis dere har råd! Anonymkode: d3e9b...649 Støtter denne! Kunne ha ryddet den bort egentlig, men den passer så godt inn i stua og ungene liker å sitte på den mens de ser tv, så den blir nok en god stund til. God til å trene på er den også, virkelig verdt pengene spør du meg. Anonymkode: 9d0eb...325
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #12 Skrevet 26. november 2025 Hyggi er dyrt, men verdt det. Vi har en rund en, og nå kommer jeg til å kjøpe enda en Anonymkode: 715f6...73c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #13 Skrevet 26. november 2025 Det er ikke så mange måneder at babyen blir liggende i ro og trenger noe mykt å ligge på. Så vi syns det har vært greit med noe som enkelt kan ryddes bort når det ikke er bruk for den på daglig basis lenger, men som samtidig kan brukes lenge. Vi er veldig fornøyd med en lekematte fra IKEA. Stor og fin for baby. Nå som barna har blitt to og fem, bruker de den til å turne på. Og far slår den ut når han trenger å ta en hvil samtidig som han følger med minstemann. https://www.ikea.com/no/no/p/plufsig-treningsmatte-sammenleggbar-bla-90552266/ Anonymkode: b6825...9d0
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #14 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (På 25.11.2025 den 13.26): Er veldig, veldig glad i lekematten vår fra Hyggi. Verdt å kjøpe hvis dere har råd! Anonymkode: d3e9b...649 AnonymBruker skrev (På 25.11.2025 den 14.18): Støtter denne! Kunne ha ryddet den bort egentlig, men den passer så godt inn i stua og ungene liker å sitte på den mens de ser tv, så den blir nok en god stund til. God til å trene på er den også, virkelig verdt pengene spør du meg. Anonymkode: 9d0eb...325 AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 14.58): Hyggi er dyrt, men verdt det. Vi har en rund en, og nå kommer jeg til å kjøpe enda en Anonymkode: 715f6...73c Jeg tror jeg vil kjøpe en matte fra Hyggi. Men det står på siden deres at de ikke kan støvsuges (at det kan komme merker)?? Synes det høres rart ut om den ikke tåler det, samtidig som den tåler barnelek🤔 Har det gått greit med (robot)støvsuger hos dere? Her blir nok robotstøvsugeren å gå over matten i stuen. Anonymkode: 7a705...ddb
AnonymBruker Skrevet 29. november 2025 #15 Skrevet 29. november 2025 Ville gått for puslespill-matte om jeg var deg. Har dette selv til en baby på 5 mnd. Babyer gulper mye, spesielt når de ligger på magen og leker. Dette er lett å tørke bort og vaske på en slik matte. Lett å dra over med støvsuger også, eller bare tørke bort støv/puss med klut på matten. Matten er også såpass hard at den støtter oppunder barnets motorikk og evne til å bevege seg og utvikle seg. Det er vanskeligere for en baby å bevege seg på mykt underlag, som en madrass eller teppe. På en fastere matte kan baby raskere lære seg å rulle, stå på alle fire, krabbe osv.☺️ Anonymkode: 9aaa1...9f5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2025 #16 Skrevet 29. november 2025 AnonymBruker skrev (På 25.11.2025 den 12.41): Vi har brukt tykk yogamatte. Enkelt å vaske når det kommer gulp babygym trenger ikke ligge oppå et teppe. Anonymkode: 5a96c...91a Kan dere anbefale et merke? Anonymkode: 159f3...ef6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #17 Skrevet 30. november 2025 AnonymBruker skrev (På 25.11.2025 den 11.04): Hei Venter første barn snart og har et område i stua der vi tenkte å ha "lekekrok" med babygym etc. Ser etter et teppe til å ha her som vil stå fremme hele tiden. Er det sånn at man bør ha sånn matte/puslespillteppe som man kan tørke av med klut? Eller kan man like gjerne ha et teppe? Vi må ha noe som robotstøvsugeren kan gå over og noe som er i trygge materialer. Kan jeg like gjerne kjøpe et lite, vanlig teppe i 100% ull eller blir det veldig upraktisk? Anonymkode: 7a705...ddb Vi har hatt en matte under babygym for mer isolasjon. Både for kulde og for at det ikke skal bli for varmt med gulvvarme. Teppe er mer upraktisk enn en matte som kan vaskes. Men det er jo smak og behag hva man ønsker. Vi invisterte i en hyggi matte som nå også brukes som lekematte av de større barna når babygymmen er borte for minsten. Vi har puslespill matte under klatrestativ og lignende. Robotstøvsugeren kjører fint over begge deler og har ikke gjort noe skade her. Anonymkode: c2b0b...538
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #18 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 28.11.2025 den 21.29): Jeg tror jeg vil kjøpe en matte fra Hyggi. Men det står på siden deres at de ikke kan støvsuges (at det kan komme merker)?? Synes det høres rart ut om den ikke tåler det, samtidig som den tåler barnelek🤔 Har det gått greit med (robot)støvsuger hos dere? Her blir nok robotstøvsugeren å gå over matten i stuen. Anonymkode: 7a705...ddb Kan den ikke støvsuges? Ikke fått med meg 😂 Her har den blitt støvsugd, vasket med Jif (også frarådet), rullet på, hoppet på, gått med utesko på, kloret på av husdyr…MYE slitasje med andre ord og den ser fremdeles helt lik ut (bortsett fra noen tusjmerker) og den har ligget på gulvet hver dag i over 3 år nå. Anonymkode: 9d0eb...325
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #19 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan den ikke støvsuges? Ikke fått med meg 😂 Her har den blitt støvsugd, vasket med Jif (også frarådet), rullet på, hoppet på, gått med utesko på, kloret på av husdyr…MYE slitasje med andre ord og den ser fremdeles helt lik ut (bortsett fra noen tusjmerker) og den har ligget på gulvet hver dag i over 3 år nå. Anonymkode: 9d0eb...325 Godt å høre! Venter på min i posten nå🥰 Tenker å bruke robotstøvsugeren på den selv om det står man ikke skal. Tenker hvis den skal tåle lek, så må den jo tåle at en stakkars robot kjører over.. Anonymkode: 7a705...ddb
Mandagsunge Skrevet 1. desember 2025 #20 Skrevet 1. desember 2025 Arva eit babyteppe som i praksis var ein syltynn dyne (to lag bomull, fôra med vatt). Slengte det saman med sekstigradersvasken når det var gulpa på. Superpraktisk, men måtte plukkas opp saman med leikane oppå det når robotstøvsugaren gjekk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå