AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #1 Skrevet 25. november 2025 Er sykepleier med mange års erfaring i kommunen. Kunne gjerne tenkt meg å gå over i lederstilling etterhvert, og tenker da på å ta noe videreutdanning/enkeltfag for å øke sjansene mine. Vil dog helst det skal være nettbasert for har både familie og jobb så har ikke tid til å møte opp til noe særlig med undervisning. Snuser litt på denne. Er den relevant for helse? Eventuelt andre alternativ https://www.inn.no/studier/vare-studier/arsstudium-i-organisasjon-og-ledelse-nettbasert/ Anonymkode: e4d77...59e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #2 Skrevet 25. november 2025 Noe sånt er vel kanskje mer relevant siden det er spisset inn mot helse: https://www.himolde.no/studier/programmer/master-helseledelse/index.html Anonymkode: 99825...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #3 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noe sånt er vel kanskje mer relevant siden det er spisset inn mot helse: https://www.himolde.no/studier/programmer/master-helseledelse/index.html Anonymkode: 99825...4d5 Men det er forelesninger og i en helt annen by enn det jeg bor til og med. Blir litt uaktuelt... Går ikke opp med jobb og hjemmeliv Anonymkode: e4d77...59e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #4 Skrevet 25. november 2025 Hjemmeliv må du gi opp uansett om du ønsker å ta en videreutdanning ved siden av full jobb. Den du lenker til på inn.no er helt ok, men kanskje litt lett. For å lede innenfor faget sitt kan det være mer formålstjenlig å ta en erfaringsbasert master innenfor ledelse. Pass på at utdanningen du velger har økonomi, det er en viktig del av ledelse i disse dager. Anonymkode: 72bc2...de7 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #5 Skrevet 25. november 2025 For å bli sykepleierleder er det ofte er krav om 30 studiepoeng i ledelse. Jeg vil tro den du linker til er helt fin. Anonymkode: 73dbd...054
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #6 Skrevet 25. november 2025 Ta masterstudium i ledelse, ikke årsstudium på bachelornivå. Mange utdanningssteder har nettbasert master, bl.a. Uis og ntnu, evt samlingsbasert. Anonymkode: 30ac3...6ae 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #7 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hjemmeliv må du gi opp uansett om du ønsker å ta en videreutdanning ved siden av full jobb. Den du lenker til på inn.no er helt ok, men kanskje litt lett. For å lede innenfor faget sitt kan det være mer formålstjenlig å ta en erfaringsbasert master innenfor ledelse. Pass på at utdanningen du velger har økonomi, det er en viktig del av ledelse i disse dager. Anonymkode: 72bc2...de7 Men det sier jo seg selv at med full jobb og barn så kan man ikke drive og pendle til en annen by for forelesninger. Da må man jo få fri fra jobben, og det er IKKE lett når man jobber i pleien. Anonymkode: e4d77...59e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #8 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men det sier jo seg selv at med full jobb og barn så kan man ikke drive og pendle til en annen by for forelesninger. Da må man jo få fri fra jobben, og det er IKKE lett når man jobber i pleien. Anonymkode: e4d77...59e Overraskende mange bruker faktisk feriedager, eller tar seg ubetalt fri. Som videreutdanningsstudent får du også lån fra Lånekassen. Ønsker man videreutdanning kan det være at man også må investere noe fra egen lomme. Anonymkode: 72bc2...de7 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #9 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Overraskende mange bruker faktisk feriedager, eller tar seg ubetalt fri. Som videreutdanningsstudent får du også lån fra Lånekassen. Ønsker man videreutdanning kan det være at man også må investere noe fra egen lomme. Anonymkode: 72bc2...de7 Det er jo ikke bare penger som er problemet, man må få fri akkurat når man trenger det. Det gjør man jo absolutt ikke innen helse. Så å pendle for masse forelesninger her og der går ikke. Mest mulig nettbasert er å foretrekke og kanskje noen få samlinger kan gå. Anonymkode: e4d77...59e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #10 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo ikke bare penger som er problemet, man må få fri akkurat når man trenger det. Det gjør man jo absolutt ikke innen helse. Så å pendle for masse forelesninger her og der går ikke. Mest mulig nettbasert er å foretrekke og kanskje noen få samlinger kan gå. Anonymkode: e4d77...59e De i helse trikser og mikser med vakter, samt tar ubetalt for å dra på samlinger. Jobber med videreutdanning innenfor helse, dog ikke ledelse, så kan fortelle at det er helt vanlig. Anonymkode: 72bc2...de7 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #11 Skrevet 25. november 2025 Høres ikke helt ut som du har nødvendig motivasjon for å få en ordentlig videreutdanning eller master. På min samlingsbasert videreutdanning innen helse så er praktisk talt alle i 100% jobb, noen får fri med lønn, mange tar ut feriedager og bruker fleksitid. Noen betaler studiet helt selv, noen er fullfinansiert av arbeidsgiver. Jeg får fri med lønn, men dekker reise, opphold og studieavgift fra egen lomme. Anonymkode: 1a7f6...805 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #12 Skrevet 25. november 2025 Typisk KG med sånne ikke- svar. Jeg er jo såklart motivert men kan ikke gå i en helt annen by som IKKE er samlingsbasert en gang men der det er oppmøte og forelesninger spredt her og der. Kan jo ikke drive og fly til en annen by i landet en gang i uka akkurat. Jeg sa jo noe samlingsbasert kan gå ann, men den utdanningen som ble foreslått var jo ikke det Anonymkode: e4d77...59e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #13 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Typisk KG med sånne ikke- svar. Jeg er jo såklart motivert men kan ikke gå i en helt annen by som IKKE er samlingsbasert en gang men der det er oppmøte og forelesninger spredt her og der. Kan jo ikke drive og fly til en annen by i landet en gang i uka akkurat. Jeg sa jo noe samlingsbasert kan gå ann, men den utdanningen som ble foreslått var jo ikke det Anonymkode: e4d77...59e Den er samlingsbasert jo, i samarbeid mellom tre ulike studiesteder. Jeg vet ikke om du klikket deg videre og faktisk leste studieoppbyggingen, men her er uansett lenke til den; https://i.ntnu.no/wiki/-/wiki/Norsk/Studiekalender+for+1.-7.+semester+for+studenter+ved+Master+i+helseledelse Det ser ikke - ved første øyekast i alle fall -ut til å være krav om fysisk oppmøte utenom første samling første studieår. Det er mye digital undervisning og hjemmeeksamener. Anonymkode: 99825...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #14 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (På 25.11.2025 den 9.59): Hjemmeliv må du gi opp uansett om du ønsker å ta en videreutdanning ved siden av full jobb. Den du lenker til på inn.no er helt ok, men kanskje litt lett. For å lede innenfor faget sitt kan det være mer formålstjenlig å ta en erfaringsbasert master innenfor ledelse. Pass på at utdanningen du velger har økonomi, det er en viktig del av ledelse i disse dager. Anonymkode: 72bc2...de7 Det er jo forskjell på det, og det å måtte fysisk reise bort og ikke være til stede i det hele tatt.... Anonymkode: bf2dd...1ac 1
Tiara07 Skrevet 26. november 2025 #15 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Høres ikke helt ut som du har nødvendig motivasjon for å få en ordentlig videreutdanning eller master. På min samlingsbasert videreutdanning innen helse så er praktisk talt alle i 100% jobb, noen får fri med lønn, mange tar ut feriedager og bruker fleksitid. Noen betaler studiet helt selv, noen er fullfinansiert av arbeidsgiver. Jeg får fri med lønn, men dekker reise, opphold og studieavgift fra egen lomme. Anonymkode: 1a7f6...805 Er det mulig? ALLE HAR DET IKKE SOM DEG I DAGLIGLIVET OG KAN IKKE REISE BORT! DET HAR INGENTING MED MOTIVASJON Å GJØRE! Sånn 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå