Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må si at jeg får litt vondt av barna, som ser ut å være veldig utilpass. Eller er det bare meg? Jeg skjønner budskapet deres, men det trenger vel ikke å gå på bekostning av barna. De er fine mennesker, det er ikke det.. men dette programmet ga meg likevel en bismak. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sh999 skrev (16 timer siden):

Jeg må si at jeg får litt vondt av barna, som ser ut å være veldig utilpass. Eller er det bare meg? Jeg skjønner budskapet deres, men det trenger vel ikke å gå på bekostning av barna. De er fine mennesker, det er ikke det.. men dette programmet ga meg likevel en bismak. 

Hva slags bismak? Du mener de ikke har godt av å oppleve andre kulturer enn trygge Norge? Det er jo det som er meningen med serien. At barna skal se, kjenne på og oppleve hvordan andre lever.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Fountaine skrev (3 minutter siden):

Hva slags bismak? Du mener de ikke har godt av å oppleve andre kulturer enn trygge Norge? Det er jo det som er meningen med serien. At barna skal se, kjenne på og oppleve hvordan andre lever.

Ja, jeg forstår at formålet med serien er det, og jeg sier ikke at barn ikke har godt av å få et innblikk i det. Bare synes det ble litt voldsomt når barna følte seg så utrygge. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er kjempefor prosjektet, og jeg unner både de voksne og barna opplevelsen i seg selv! Faktisk mener jeg ALLE bør ha et slikt år i løpet av livet! 

Men å filme så mye, dele og sende alt det sårbare ut til en hel verden med tv-seere er jeg prinsipielt imot, spesielt de små barna. 

Tv-seriene til Petter har vært fantastiske, ærlige og nære og ekte! Men jeg syns han bør skjerme barna sine fra de. Hva store voksne mennesker gjør er opp til en selv, men små barn bør vernes mot den delingen som de utsettes for. 

Det er ikke lenger 90-tallet. Vi vet bedre nå. 

• Liker 22
  • Nyttig 10
Skrevet

De kunne spandert på yngstemann en frisørtime før filming. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Programmet heter "Der ingen drar", ikke "Der ingen bor" slik du skrev.

Endret av Fountaine
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Durancell skrev (2 timer siden):

Driver du seriøst å snakker nedsettende om et lite barns utseende? For et undermenneske du er. 

• Liker 34
  • Nyttig 8
Skrevet

…. Og her ser vi nøyaktig hvorfor barn skal skjermes.

• Liker 26
  • Nyttig 18
Skrevet

For en utrolig toskete kommentar.

Tror de barna er godt rustet til å klare dette. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva vet du om familiens økonomi? Hva om de ikke har råd? Er ikke alle som kan dra til frisøren i tide og utide.

• Liker 2
Skrevet
Centimeteren skrev (3 minutter siden):

Hva vet du om familiens økonomi? Hva om de ikke har råd? Er ikke alle som kan dra til frisøren i tide og utide.

Er kanskje derfor foreldrene eksponerer de på tv🤷‍♀️ 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er et eller annet med Petter som gjør at han ikke er min cup of tea. Det er igrunn ingenting galt med han, er nok bare personligheten hans som ikke treffer meg. Han funket ikke for meg i Petter uteligger heller. Så en episode av av den nye, aktuelle serien i dag og synes det hele var ganske kjedelig. Begge programmene han som er nevnt her er konsepter jeg synes har virket spennende i utgangspunktet, men så funker ikke Petter Nyquist helt for meg. Og jeg la merke til det samme som en annen; ungene hans virker til tider ukomfortable, det ble litt ukomfortabelt å se på det også. Det virker t o m som Petter selv er ukomfortabel med egne unger innimellom, litt sånn klein stemning som oppstår når noen barn ikke kjenner så godt prøver å dra en samtale med dem. Oppsummert; jeg gidder ikke å se mer.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Babyface skrev (10 minutter siden):

Det er et eller annet med Petter som gjør at han ikke er min cup of tea. Det er igrunn ingenting galt med han, er nok bare personligheten hans som ikke treffer meg. Han funket ikke for meg i Petter uteligger heller. Så en episode av av den nye, aktuelle serien i dag og synes det hele var ganske kjedelig. Begge programmene han som er nevnt her er konsepter jeg synes har virket spennende i utgangspunktet, men så funker ikke Petter Nyquist helt for meg. Og jeg la merke til det samme som en annen; ungene hans virker til tider ukomfortable, det ble litt ukomfortabelt å se på det også. Det virker t o m som Petter selv er ukomfortabel med egne unger innimellom, litt sånn klein stemning som oppstår når noen barn ikke kjenner så godt prøver å dra en samtale med dem. Oppsummert; jeg gidder ikke å se mer.

Han er ikke min cup of tea heller. Når han i tillegg eksponerer barna sine, får jeg de samme vibbene som jeg får av "Mine og meg med hele sirkuset". Dvs jeg kommer ikke til å se det.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Så to episoder. Tenker det var nok. Ganske kjedelig i grunn. 

• Liker 2
Skrevet
parmanoia skrev (4 timer siden):

Så to episoder. Tenker det var nok. Ganske kjedelig i grunn. 

Helt enig, dritkjedelig program!

• Liker 4
Skrevet

Har så langt bare sett litt av første episode og tenker at det er trist å ikke ha nok penger, men å sitte å si det og at du derfor har gått såååå mye sulten....med en røyk i hånda, da forsvinner min sympati. Har du lite penger går du ikke ut og kjøper tobakk som første prioritet. 

Fountaine skrev (19 timer siden):

Programmet heter "Der ingen drar", ikke "Der ingen bor" slik du skrev.

Det heter "Petter - Der ingen vil bo"

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Me for life skrev (7 minutter siden):

Har så langt bare sett litt av første episode og tenker at det er trist å ikke ha nok penger, men å sitte å si det og at du derfor har gått såååå mye sulten....med en røyk i hånda, da forsvinner min sympati. Har du lite penger går du ikke ut og kjøper tobakk som første prioritet. 

....

Endret av Sissy33
Skrevet
Me for life skrev (11 minutter siden):

Herregud, du snakker om en annen serie... 😆

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Me for life skrev (13 minutter siden):

Nei, Petter og familien — dit ingen drar. Lurt å lese hva innlegget handler om, spesielt om du skal rette på andre.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Disco skrev (2 minutter siden):

Herregud, du snakker om en annen serie... 😆

Tbag skrev (Akkurat nå):

Nei, Petter og familien — dit ingen drar. Lurt å lese hva innlegget handler om, spesielt om du skal rette på andre.

Ha ha, har han to serier med nesten likt nav. Da har jeg gått meg litt vill i alle seriene hans.

Så når jeg da akkurat nå så på den ene, mens jeg leste dette ....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...