AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #1 Skrevet 24. november 2025 Hei, jeg ringte inn syk og var borte i tre dager (brukte egenmelding). Så fikk jeg høre at sjefen hadde baksnakket meg ved å gjøre narr av hvordan jeg ringte han. Sagt at jeg fake hostet i telefonen sånn typisk «kremt kremt… jeg er syk». Synes det er vanskelig å gi beskjed til han siden jeg har hatt flere uheldige samtaler med han. Jeg har hatt et ekstremt tøft år hvor jeg har blitt sykmeldt to uker totalt samt tre egenmeldinger inkludert denne nå. Jobber på restaurant, er i 20-årene mens han er 40+. Har dere noen tips? Vi skal få nå sjef, men likevel er det vanskelig og veldig demotiverende å skulle jobbe videre der hvert fall frem til han slutter… Anonymkode: e25ae...729
AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #2 Skrevet 24. november 2025 Brudd på taushetsplikten. Anonymkode: b14ca...74d 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #3 Skrevet 24. november 2025 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Brudd på taushetsplikten. Anonymkode: b14ca...74d Hvilken taushetsplikt? Problemet her er jo at sjefen gjorde narr av ts. Ts: Du sier at dere har hatt flere "uheldige samtaler", så går ut ifra at kjemien ikke er på topp? Anonymkode: c50c9...95e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #5 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilken taushetsplikt? Problemet her er jo at sjefen gjorde narr av ts. Ts: Du sier at dere har hatt flere "uheldige samtaler", så går ut ifra at kjemien ikke er på topp? Anonymkode: c50c9...95e Det er både brudd på taushetsplikt om å ikke avsløre helseopplysninger og latterliggjøring Anonymkode: 56baf...72f 3 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #6 Skrevet 25. november 2025 Dessverre så er det bare sånn - selv med taushetsplikt. Tyder på en sjef som ikke kan jobben sin, og ikke er profesjonell. Søk ny jobb eller innrett deg. Anonymkode: 6a4ce...e50
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #7 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvilken taushetsplikt? Problemet her er jo at sjefen gjorde narr av ts. Ts: Du sier at dere har hatt flere "uheldige samtaler", så går ut ifra at kjemien ikke er på topp? Anonymkode: c50c9...95e Sjefen har da ikke lov til å dele helseopplysninger om sine ansatte! Hallo, er du hjemme? Anonymkode: b14ca...74d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #8 Skrevet 25. november 2025 Hold ut frem til han slutter er mitt råd. Det kommer ikke noe godt ut av å konfrontere sånne folk. Anonymkode: 609a9...efc 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #9 Skrevet 25. november 2025 Den som fortalte deg, er det noe mulighet for at vedkommende kan sende varsel på hendelsen? Man har egentlig plikt til det. Bra dere får ny leder, i og med sjefen er på vei ut er kanskje det beste for deg å bare gå under radaren så langt det lar seg gjøre frem til det. Anonymkode: 356ef...eb7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #10 Skrevet 25. november 2025 Det er brudd på flere forhold. taushetsplikt: ikke lov å videreformidle helseopplysninger om ansatte. Mobbing: latterliggjøring av ansatte Det er ingen poeng å ta det opp, da sjefen vil nekte og utsette deg for gjengjeldelse. Kast det bak deg og gå videre. Hold ut til dere får ny sjef eller bytt jobb. Det er mange dårlige ledere rundt om. Ledere generelt er liten vits å klage på da de har et apparat i ryggen som støtter de og redder de. Som liten ansatt har man ikke sjans, derfor må en velge sine kamper. Det er flere tillitsvalgte bl a som har fått gjengjeldelse for å ha tatt op ting på vegne av ansatte. Det e mye korrupsjon i norsk arbeidsliv, og systemet fungerer ikke slik vi tror det gjør. admin får bare slette kommentaren min (igjen) om de føler seg støtt, prøver bare å realitetsorientere det som ofte kan være konsekvensene - derfor tenk deg godt om Anonymkode: b9c75...cdb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #11 Skrevet 25. november 2025 Slutter sjefen snart, hadde jeg bare holdt munn og bitt tennene sammen og fortsatt å jobbe med han. Hva er vitsen med å ta opp ting når han likevel snart slutter. Anonymkode: edc4a...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #12 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er både brudd på taushetsplikt om å ikke avsløre helseopplysninger og latterliggjøring Anonymkode: 56baf...72f At noen er borte fra jobb er ikke taushetsbelagt. Anonymkode: c50c9...95e 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #13 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er brudd på flere forhold. taushetsplikt: ikke lov å videreformidle helseopplysninger om ansatte. Mobbing: latterliggjøring av ansatte Det er ingen poeng å ta det opp, da sjefen vil nekte og utsette deg for gjengjeldelse. Kast det bak deg og gå videre. Hold ut til dere får ny sjef eller bytt jobb. Det er mange dårlige ledere rundt om. Ledere generelt er liten vits å klage på da de har et apparat i ryggen som støtter de og redder de. Som liten ansatt har man ikke sjans, derfor må en velge sine kamper. Det er flere tillitsvalgte bl a som har fått gjengjeldelse for å ha tatt op ting på vegne av ansatte. Det e mye korrupsjon i norsk arbeidsliv, og systemet fungerer ikke slik vi tror det gjør. admin får bare slette kommentaren min (igjen) om de føler seg støtt, prøver bare å realitetsorientere det som ofte kan være konsekvensene - derfor tenk deg godt om Anonymkode: b9c75...cdb Kommer an på hvor tøff man er og hva man tåler. Er ikke for alle, og man bør selvsagt velge sine kamper. Er noen på vei ut som tydeligvis denne lederen, så er det jo ingen vits å bruke mye energi på lite. Men noen av oss kan også stå i gjengjeldelser, og gi gjengjeldese x 10 etter det igjen, så det er egentlig ikke noe problem bare man vil gå langt nok. Anonymkode: d4c15...71a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #14 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At noen er borte fra jobb er ikke taushetsbelagt. Anonymkode: c50c9...95e Han beskrev symptomer Anonymkode: b14ca...74d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #15 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han beskrev symptomer Anonymkode: b14ca...74d Ja gud forby at kolleger får vite at man har fått en luftveisinfeksjon, sammen med store deler av befolkningen. SÅ pinlig og utleverende!! Null forskjell på det og fjerning av kjønnsvorter og hemoroider, liksom. Anonymkode: dcb72...572 2
Summeer Skrevet 25. november 2025 #16 Skrevet 25. november 2025 "Kremt kremt jeg er syk" er ikke taushetsbelagt. Ikke greit og ikke heldig, men det er ikke brudd på taushetsplikt. Og du var ikke der, du må også ta forbehold om at den som videreformidlet kan ha egen agenda og nører oppunder det dårlige forholdet du har til lederen din.... 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #17 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei, jeg ringte inn syk og var borte i tre dager (brukte egenmelding). Så fikk jeg høre at sjefen hadde baksnakket meg ved å gjøre narr av hvordan jeg ringte han. Sagt at jeg fake hostet i telefonen sånn typisk «kremt kremt… jeg er syk». Synes det er vanskelig å gi beskjed til han siden jeg har hatt flere uheldige samtaler med han. Jeg har hatt et ekstremt tøft år hvor jeg har blitt sykmeldt to uker totalt samt tre egenmeldinger inkludert denne nå. Jobber på restaurant, er i 20-årene mens han er 40+. Har dere noen tips? Vi skal få nå sjef, men likevel er det vanskelig og veldig demotiverende å skulle jobbe videre der hvert fall frem til han slutter… Anonymkode: e25ae...729 Ok. Gjorde kollegaen din noe i øyeblikket? Dersom nei - hvilken agenda har vedkommende med å sladre videre til deg? Enten så gjør man noe med det, eller så bidrar man ikke til mer sladder. Her er det din kollega som er problematisk. Be hen enten si fra der og da eller holde munn om det i ettertid. Eneste ryddige. Man kan ikke først bare velge å la noen mobbe en kollega som ikke er tilstede og så etterpå sladre om det og ha gode hensikter. Anonymkode: c0893...9f2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå