AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #1 Skrevet 24. november 2025 Jeg er kvinne, 32 år og skal utredes for ADHD. Har allerede begynt å håpe på et nytt liv med medisiner, og ønsker å høre litt hvordan dere sendiagnostiserte kvinner opplever livet før og etter medisiner. Akkurat nå er jeg på randen. Jeg kjenner at jeg sakte, men sikkert tappes for alle krefter. Jeg klarer snart ikke opprettholde mine tidligere mest intense interesser. 0 energi og tro på at jeg kan ha et normalt liv. Anonymkode: 96641...d9e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #2 Skrevet 25. november 2025 Håper du blir bedre. Jeg begynte på ADHD-medisiner i år og er 38. Jeg fikk mye ut av medisinene. De ble løsningen for at jeg kunne fortsette i lønnet arbeid og for at jeg kunne klare meg uten noen til å rydde og vaske for meg. Kjenner meg igjen i følelsene dine og i at tanken på å prøve ADHD-medisiner ga håp. Og jeg synes absolutt du skal fortsette med håpet. Men jeg tror det er viktig å også huske på at det ikke finnes noen garantier for hvor mye du får ut av disse medisineen. I tillegg at det er mulig det finnes andre løsninger enn ADHD-medisiner slik at alt er ikke tapt om du ikke skulle få prøve ADHD-medisiner eller om du ikke skulle få noe positivt ut av dem. Anonymkode: e9aa2...312
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #3 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er kvinne, 32 år og skal utredes for ADHD. Har allerede begynt å håpe på et nytt liv med medisiner, og ønsker å høre litt hvordan dere sendiagnostiserte kvinner opplever livet før og etter medisiner. Akkurat nå er jeg på randen. Jeg kjenner at jeg sakte, men sikkert tappes for alle krefter. Jeg klarer snart ikke opprettholde mine tidligere mest intense interesser. 0 energi og tro på at jeg kan ha et normalt liv. Anonymkode: 96641...d9e Du får det mye bedre med medisin. Etter jeg begynte med medisin ordnet jeg opp i alt. Jeg tok jeg fikset lappen, og kjøpte bolig og ny jobb. Tok meg ca 3 mnd. Anonymkode: d0528...7de
AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #4 Skrevet 25. november 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du får det mye bedre med medisin. Etter jeg begynte med medisin ordnet jeg opp i alt. Jeg tok jeg fikset lappen, og kjøpte bolig og ny jobb. Tok meg ca 3 mnd. Anonymkode: d0528...7de Selv om det funket for deg så kan du ikke garantere at det funker for ts. Jeg kan ikke bruke medisinene. Anonymkode: d13c2...cc6 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #5 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Selv om det funket for deg så kan du ikke garantere at det funker for ts. Jeg kan ikke bruke medisinene. Anonymkode: d13c2...cc6 Enig. Dette burde også vedkommende vite. Jeg er AB i innlegg nummer 2 i tråden og synes som sagt at at trådstarter skal håpe at disse medisinene hjelper henne. Det var håpet som bar meg da jeg var i henens situasjon. Men det kan bli enda vanskeligere å takle at medisinene ikke hjelper om man på forhånd ble fortalt at de garantert kommer til å gi en et bedre liv. Jeg hadde 1 psykolog og 2 psykiatere under utredningen og medisinprøvingen min og alle 3 var opptatt av å fortelle meg både at det ikke var noen garantier for at jeg fikk ADHD-diagnosen og at det ikke var noen garantier for at medisinene ville hjelpe. I tillegg var de opptatt av å fortelle at selv om ikke ADHD medisiner skulle hjelpe så finnes det andre måter å få et bedre liv på. De brukte en del tid på å fortelle meg dette nettopp fordi jeg var overbevist om at jeg hadde ADHD, at ADHD-medisiner ville fungere og at ingenting annet kunne hjelpe meg. Anonymkode: e9aa2...312
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå