Gå til innhold

Katt og hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Koster det like mye i måneden å ha en katt vs en hund?

Anonymkode: e3de1...e12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hund er mye dyrere er min erfaring. 
Med mindre den er på samme str som en katt så spiser den mye mer. 
Den trenger MYE mer utstyr. 
Den blir oftere syk/skadet. 
Den er dyrere å forsikre (jeg forsikrer ikke kattene mine). 
Stor forskjell i økonomi å ha hund/katt

Anonymkode: 28f95...1ce

Skrevet

Om du verdsetter katt og hund like mye, er det ikke så stor forskjell på kostnader. Kan bli ekstremt dyrt å ikke forsikre katt, det har jeg personlig erfaring med. 

Anonymkode: dde0d...589

Skrevet

Jeg har 90 kg hund og 6 kg katt. På ren drift er katten litt dyrere pr kg i måneden, Men alt  i alt i løpet av livet tror jeg de havner ganske likt pr kg. levendevekt i kostnader. Hundene er litt billigere i ren drift, men det har mye med mengden jeg kjøper om gangen i mat. Storinnkjøp er rimeligere pr kg. I andre utgifter akkumulerer hundene mer enn katten. Kattens utgifter er ganske stabile gjennom livet. 

Anonymkode: 92132...07a

Skrevet

Så det er dyrere å ha katt?

Skrevet

Jeg har valp (voksen hund før det) og innekatt, og katten er betydelig dyrere i daglig drift, mens hunden blir dyrere totalt fordi forsikringen er veldig mye dyrere enn kattens.

kattematen er dyrere enn hundematen, og kattesand er dyr. Har man utekatt og slipper sand er katt muligens billigere.

Hund er dyrere å kjøpe, men kattens utstyr (bra klorestativ, katteeier, osv) er dyrere enn bånd og sele.

Anonymkode: c99fa...e69

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har valp (voksen hund før det) og innekatt, og katten er betydelig dyrere i daglig drift, mens hunden blir dyrere totalt fordi forsikringen er veldig mye dyrere enn kattens.

kattematen er dyrere enn hundematen, og kattesand er dyr. Har man utekatt og slipper sand er katt muligens billigere.

Hund er dyrere å kjøpe, men kattens utstyr (bra klorestativ, katteeier, osv) er dyrere enn bånd og sele.

Anonymkode: c99fa...e69

Skal ha innekatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skal ha innekatt.

Om du ikke har tenkt å ta dyret ut så er hvertfall ikke hund et alternativ. Egentlig ikke katt heller. Er økonomien på randen passer heller ingen av dem.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 22.44):

Om du ikke har tenkt å ta dyret ut så er hvertfall ikke hund et alternativ. Egentlig ikke katt heller. Er økonomien på randen passer heller ingen av dem.

Hund er ute på tur. Selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...