Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det her henger ikke på greip. Hadde jeg hatt høy kapasitet så hadde jeg jobbet.
Ikke reist og vært aktiv på den tiden man egentlig skal jobbe. 
Reise og være aktiv skal man holde på med i fritiden 

Anonymkode: 5a146...7c6

Selvsagt henger det på greip når de har konkludert med at jeg ikke har inntektsevne. Jeg tviler sterkt på at du er mer kvalifisert enn leger og spesialister og NAV Forvaltning til å mene så mye om dette.

Anonymkode: 65b22...9e7

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skriver dere i profilen deres at dere ikke vil bruke tid på mennesker med sykdom og skader da? Det kan jo være noen som vil unngå dere også.

Anonymkode: 1863f...6d7

Skriver at jeg har en aktiv livsstil, at jeg liker å gjøre ulike aktiviteter, reise etc. At det e viktig med jobb, egen lønn osv.  Regner med at den som ikke klarer dette avstår fra å svare. 

Anonymkode: bc8ba...733

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gir ingen mening. Har man kapasitet til å være aktiv og sosial på fritiden så har man kapasitet til å jobbe, og ikke snylte på andres penger.

Anonymkode: 6b283...ae7

Ah. Kunnskapen til de uvitende 🫠🤗

Det er stor forskjell på restevne til å håndtere sykdoms symptomer, klare å få hverdagen til å gå rundt, holde orden i hjemmet og ta vare på barn(og ja, ble syk under svangerskapet, så nei: fikk ikke barn ETTER jeg ble syk) og det og stå i arbeid.

Jeg har jobbet siden jeg var 14. Klart meg selv siden jeg var 16. Har aldri hatt problemer med å jobbe hardt, ha et sosialt liv og trene.

Så ble jeg ble syk. Life is fucking unpredictable.

Så sitt gjerne der på din høye hest og be om at helsen din er perfekt til du er pensjonist.

En ting vet jeg; du har null empati og null medmenneskelighet. Heller syk og lite dømmende enn hovmodig, bitter og dømmende.

Til opplysning.

Jeg er en jævlig god mamma og kone.

Og er godt menneske som ikke dømmer fremmede fordi jeg har levd et hardt liv, har aldri satt meg selv i en offerrolle og har alltid landet på beina.

Anonymkode: 273d6...e64

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ah. Kunnskapen til de uvitende 🫠🤗

Det er stor forskjell på restevne til å håndtere sykdoms symptomer, klare å få hverdagen til å gå rundt, holde orden i hjemmet og ta vare på barn(og ja, ble syk under svangerskapet, så nei: fikk ikke barn ETTER jeg ble syk) og det og stå i arbeid.

Jeg har jobbet siden jeg var 14. Klart meg selv siden jeg var 16. Har aldri hatt problemer med å jobbe hardt, ha et sosialt liv og trene.

Så ble jeg ble syk. Life is fucking unpredictable.

Så sitt gjerne der på din høye hest og be om at helsen din er perfekt til du er pensjonist.

En ting vet jeg; du har null empati og null medmenneskelighet. Heller syk og lite dømmende enn hovmodig, bitter og dømmende.

Til opplysning.

Jeg er en jævlig god mamma og kone.

Og er godt menneske som ikke dømmer fremmede fordi jeg har levd et hardt liv, har aldri satt meg selv i en offerrolle og har alltid landet på beina.

Og ja, jeg avviste en direktør i et av de største konsertene i Norge. 

Valgte mannen i mitt liv ut av kjærlighet, ikke penger.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og ja, jeg avviste en direktør i et av de største konsertene i Norge. 

Valgte mannen i mitt liv ut av kjærlighet, ikke penger.

Konsernene.... autocorrect er artig 😬😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, men man skriver at man ønsker å f.eks reise og ha et aktivt liv, og da utgår det jo å være sammen med en som er så syk, at vedkommende ikke kan jobbe. 

Anonymkode: a3d00...edd

Er jo nettopp uføre som kan reise mye og når som helst da :)

Anonymkode: 9b898...3ba

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke meg du svarer, men kommentaren din kan like mye rettes mot en person som nettopp har fylt 67 år. Det betyr ikke at personen som nettopp har fylt 67 år og er blitt pensjonist, ikke har evnen til å reise. Eller å gå en tur, herunder "aktiv". 

Det er en grunn til at ufør ble kalt "uførepensjon" tidligere, noe som betyr at ens helse var "satt til pensjonsalderen" som er 67 år, selv om du skulle vært 47 år, bare for å ta frem et eksempel. 

At man ikke har evnen til å være en profitt-produserende maskin for en kapitalistisk gris fra mandag til fredag, uke etter uke, har ikke noe sammenheng med evnen til å ta et par reiser i året i eget tempo, og det å gå ut par - tre turer i uka som 67-åring. 

Så har du 67-åringer som har evnen til å jobbe lenger, og nå kan de jobbe til minst 72 år fra 1. januar 2026, samtidig som du har uføre som dauer og kreperer før de har fylt 50 år. 

Samtidig kan pensjonisten som nettopp har fylt 67 år drite i å jobbe mer selv om 67-åringen er frisk og har kapasiteten til stede. 67-åringen beregner selv om det er "verdt det" å fortsette å jobbe økonomisk og helsemessig etter 67 år. 

Anonymkode: 03528...e46

Du skjønner at ganske mange må ha skattbar inntekt for at folk skal få uføretrygd...eller tror du Norges Bank bare kan trykke mer penger? 

Anonymkode: 3f02f...1ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobb er som regel oppmøte gitte klokkeslett og at man må prestere over en viss lengde, flere dager i uken, hver måned. 
Fritid = man ser an formen og legger inn pauser, kjøper seg avlastning. 

Anonymkode: c0287...987

Dette er et kremeksempel hvorfor man har fordommer.

Jeg har ikke energi til å gjøre alt mulig på fritiden, i helgene sover jeg mye, er ikke ofte på kino eller annen aktivitet med barna mine fordi jeg er helt utslitt,  burde jo egentlig blitt uføretrygdet jeg da? 

Anonymkode: ace40...c88

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 12.17):

Ville fortalt det ganske fort, og før en eventuell date. 

Både for min og andres del, - jeg ville ikke orket 3 dates, og faktisk kjenne på interesse og kanskje til og med en gryende forelskelse , og så blir en vraket fordi en ikke kan feks vere like aktiv som eventuell partner.- jeg er av naturlige grunner, mye hjemme og en sofapotet pga sykdom, så er jo en fordel om en partner er informert. 

Krake søker make tenker jeg. 

Folk må vite hva de går til tenker jeg, de finner jo utav det før eller senere. 

Anonymkode: a5b32...19a

Enig. Jeg datet en person i et par mnd før jeg var dum nok til å gifte meg med han fordi jeg tenkte at def måtte bare bli. Han sa at han var på noe arbeidsgreier den første mnd, også var han vel på jakt etter noe nytt( husker ikke helt da dette er mange år siden) Etter turen i kirken kom det frem at han var ufør😂 Altaå det var litt sjokk, selv om jeg ikke har noe imot uføre.

Anonymkode: 2605f...fb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 12.06):

Det her henger ikke på greip. Hadde jeg hatt høy kapasitet så hadde jeg jobbet.
Ikke reist og vært aktiv på den tiden man egentlig skal jobbe. 
Reise og være aktiv skal man holde på med i fritiden 

Anonymkode: 5a146...7c6

De fleste må vel velge mellom jobb og eksistere, eller ufør å ha ett liv..

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 8.30):

Jeg vil vite det med en gang. Er ikke interessert i å gå inn i noe med noen som har så store helseutfordringer at de ikke engang klarer å stå i jobb. Det passer ikke for meg 

Anonymkode: bc8ba...733

Forståelig nok, da hovedaktiviteten til folk på Tinder er å klatre i høye fjelltopper, og foreta lange utflukter i naturen.

Det er ifølge profilene der ingen som sitter på sofaen og ser på TV-serier mens de gumler potetgull; i stedet handler det om å være mest mulig sunn og aktiv, og i det minste løpe maraton før man spiser frokost.

Tinder er ikke et sted for folk som ikke er perfekte nok, i alle fall ifølge profilene.

Anonymkode: b448b...89e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 13.15):

Hva er grunnen til at du ikke omskolerer deg, dersom du har helse til å være i jobb? 

Hvor stor stillingsprosent må man ha i arbeidslivet for at det ikke skal lønne seg å være uføretrygdet?

Å det må du virkelig spør om sånn som alle priser er idag? 100% er vel det som gjelder for de fleste? De fleste har vel ikke millioner på en 60% stilling. Og det lønner seg ikke på noen måte å være ufør, det går vel så vidt rundt økonomisk. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 8.27):

Hva er grunnen til at dere ikke har dette i profilen deres?

Anonymkode: f5b75...a51

Utdanninger jeg har tatt og stillinger jeg har hatt er ting jeg har aktivt jobbet for og har søkt meg til.
Profesjonen min er «den jeg er».

Arbeidsuførheten har ligget utenfor min kontroll, og indikerer i seg selv alene noe om min helse.
Det er noe som har skjedd meg. 
Ikke hvem jeg er.

Jeg opplyser heller ikke om økt kreftrisiko og risiko for tidlig død i Tinder-bioen min, selv om mange sikkert føler at det også er noe de har krav på å få vite.

Informasjon om min helse anser jeg som privat, og ikke noe jeg er pålagt å dele med Tinders mange millioner av brukere. 

Globetrottende fjellgeiter som er redde for alt gullet sitt er helt trygge. 

Vi kommer ikke til å matche. 

Jeg tenker at de som ikke ønsker å matche med uføre kan opplyse om det i sin profil. 

Så vet alle kronikere, sykemeldte, de på arbeidsavklaringspenger, uføre og de med arvelige sykdommer at de skal styre unna dere. 

Folk skriver til stadighet at de ikke ønsker å matche med

menn under 180
kvinner som er overvektige
transpersoner
vaksinerte
kvinner med barn
feminister
veganere
allergikere
røykere
katteiere
religiøse
monogame
og alt mulig annet.

Det er bare å legge arbeidsuføre til nei-takk-lista 📋

Anonymkode: cccb4...40e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes ikke det nødvendigvis må stå i profilen, men det blr jo komme opp i første samtalebolk. Det er jo ganske definerende hvor hvem du er, selv om mange nok vil steile når jeg sier det.

Uførestatusen i seg selv som inntektsgrunnlag er ikke det jeg sikter til her, men grunnen til at du ble ufør, hvordan du opplevde det å bli ufør og hvordan du lever livet ditt som ufør er. 

Selv føler jeg meg lite definert av jobben min, og er ikke stereotypisk innenfor yrket mitt. Men dersom jeg ativt skulle unngått å snakke om den eller hvordan den setter mange rammer for mitt liv så måtte jeg jo aktivt jobba for det - og det er jo uærlig. Uansett hvordan jeg vrir og vender på det så har jo både fag, arbeidsmengde og kolleger innvirkning på livet mitt og er endel av pakka.

Anonymkode: 24017...63c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 6.02):

Dere som er uføre og på tinder. 
Når i dating prosessen sier dere at dere er ufør?

Før første date eller etter en date eller 3? 

Anonymkode: f2601...76f

Dersom du bare skal ligge med randoms trenger du jo ikke å si noe om det. De driter i allefall i om du er ufør, du er jo bare et ligg.

Anonymkode: 02894...29e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Mei88 skrev (8 timer siden):

De fleste må vel velge mellom jobb og eksistere, eller ufør å ha ett liv..

Å være uføretrygdet og ha et liv er å foretrekke her.

Anonymkode: 65b22...9e7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke noe fasitsvar på det. Er ikke en stor tinderdater, og ofte meg som avslutter samtaler, men har møtt total 3 stk etter og ha chattet en stund. Det kommer opp naturlig som i andre samtaler man har for og bli kjent. Hva jeg jobber med nå, at jeg bare jobber 30% fordi jeg har sykdom x. Aktivitetsnivå også. Hva gjør man på fritiden? Jeg har ingen problemer med og reise selvom jeg er syk, så jeg skjønner ikke at det skal være generell begrensning. Jeg skriver jo ærlig at jeg har perioder jeg er aktiv og gjør sånn og sånn, men at jeg har perioder den lille jobben er mer enn nok så det blir mye Netflix. 

Lettere om dere som ikke ønsker og bli kjent med uføre / syke bare skriver det i deres bio. 

Anonymkode: 99d9c...267

• Liker 1
Skrevet

Sa det i chat. Orker ikke bruke tid på idioter som dømmer andre nord og ned for sånt. 

Anonymkode: 56031...2ea

• Liker 2
Skrevet

Ikke skriv det på profilen. Da blir du bare forhåndsdømt og avvist, før du i det hele tatt får vist noen hvem du er. 

Jeg ville fortalt det når du ser at det kan lede til noe mer seriøst. 

Anonymkode: b1b06...73d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker at de som sitter å tenker at dette bør stå i bio er de som selv mangler bio,har skjult alder og enten bare initialer eller ett falskt navn selv. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...