Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke strikket så veldig lenge, men får til å strikke f.eks. enkle gensere og votter osv meD mønster i to farger. 
Har lyst til meg en genser med litt mønster, men alle jeg finner på garnstudio osv. har så veldig mye mønster. Noen som har tips til en relativt enkelt prosjekt? Betaler selvsagt gjerne for OK oppskrifter. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cortina genser er en enkel og fin genser med bare to farger og lite mønster. Man kan velge å strikke rundfelling eller å sy i armene.

image.jpeg.c37f2519cb615d8e4ae1fca642958a76.jpeg

Anonymkode: 2c348...66b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Cortina genser er en enkel og fin genser med bare to farger og lite mønster. Man kan velge å strikke rundfelling eller å sy i armene.

image.jpeg.c37f2519cb615d8e4ae1fca642958a76.jpeg

Takk, veldig fin. Leter etter noe med enda mindre mønster, om mulig. 

• Liker 1
Skrevet

Marygenser? 😊 

IMG_2820.thumb.png.bf8300c9b78aee1026db477a0b6ffb2b.png

• Liker 1
Skrevet

Mitt beste tips, særlig for nybegynnere: STYR UNNA GARNSTUDIO.

Det er ikke noen andre oppskrifter som har fått meg til å grine og hive hele greia i ovnen.

Anbefaler petiteknit!

Anonymkode: 10401...286

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mitt beste tips, særlig for nybegynnere: STYR UNNA GARNSTUDIO.

Det er ikke noen andre oppskrifter som har fått meg til å grine og hive hele greia i ovnen.

Anbefaler petiteknit!

Anonymkode: 10401...286

Min datter begynte med mønstre fra Petitknit, Det er veldig gode forklaringer der + linker på filmer der teknikker vises. Nå er hun på mer avanserte mønstre :) 

https://www.petiteknit.com/no/collections/digitale-opskrifter

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
mmd skrev (11 timer siden):

Ikke strikket så veldig lenge, men får til å strikke f.eks. enkle gensere og votter osv meD mønster i to farger. 
Har lyst til meg en genser med litt mønster, men alle jeg finner på garnstudio osv. har så veldig mye mønster. Noen som har tips til en relativt enkelt prosjekt? Betaler selvsagt gjerne for OK oppskrifter. 

Det er faktisk enklere å strikke mønster om det er litt tett mellom garnbyttene, lange kast gir mye surring og mer risiko for at det blir ujevnt. Type islender er en god treningsgenser for å bli god å strikke med to garn. 

Anonymkode: a6411...7c6

• Liker 4
Skrevet

Key sweater fra petite knit har litt mønster og er enkel å strikke. 🧶 

Anonymkode: 0d649...898

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Key sweater fra petite knit har litt mønster og er enkel å strikke. 🧶 

Anonymkode: 0d649...898

Fin den, men ikke helt det jeg var ute etter. Dessuten er den vanskelighetsgrad 4 av 5, tror jeg starter med litt lavere ambisjoner. 😀

• Liker 1
Skrevet

Husk å være konsekvent på hva du velger som dominant farge når du strikker er mitt beste tips uansett hvilket mønster du velger med 2 farger. 

Anonymkode: 393b1...fc1

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...