mmd Skrevet 23. november 2025 #1 Skrevet 23. november 2025 Ikke strikket så veldig lenge, men får til å strikke f.eks. enkle gensere og votter osv meD mønster i to farger. Har lyst til meg en genser med litt mønster, men alle jeg finner på garnstudio osv. har så veldig mye mønster. Noen som har tips til en relativt enkelt prosjekt? Betaler selvsagt gjerne for OK oppskrifter.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #2 Skrevet 23. november 2025 Cortina genser er en enkel og fin genser med bare to farger og lite mønster. Man kan velge å strikke rundfelling eller å sy i armene. Anonymkode: 2c348...66b 3
mmd Skrevet 23. november 2025 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Cortina genser er en enkel og fin genser med bare to farger og lite mønster. Man kan velge å strikke rundfelling eller å sy i armene. Anonymkode: 2c348...66b Takk, veldig fin. Leter etter noe med enda mindre mønster, om mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #5 Skrevet 23. november 2025 Mitt beste tips, særlig for nybegynnere: STYR UNNA GARNSTUDIO. Det er ikke noen andre oppskrifter som har fått meg til å grine og hive hele greia i ovnen. Anbefaler petiteknit! Anonymkode: 10401...286 3 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #6 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mitt beste tips, særlig for nybegynnere: STYR UNNA GARNSTUDIO. Det er ikke noen andre oppskrifter som har fått meg til å grine og hive hele greia i ovnen. Anbefaler petiteknit! Anonymkode: 10401...286 Min datter begynte med mønstre fra Petitknit, Det er veldig gode forklaringer der + linker på filmer der teknikker vises. Nå er hun på mer avanserte mønstre https://www.petiteknit.com/no/collections/digitale-opskrifter Anonymkode: 2c348...66b 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #7 Skrevet 23. november 2025 mmd skrev (11 timer siden): Ikke strikket så veldig lenge, men får til å strikke f.eks. enkle gensere og votter osv meD mønster i to farger. Har lyst til meg en genser med litt mønster, men alle jeg finner på garnstudio osv. har så veldig mye mønster. Noen som har tips til en relativt enkelt prosjekt? Betaler selvsagt gjerne for OK oppskrifter. Det er faktisk enklere å strikke mønster om det er litt tett mellom garnbyttene, lange kast gir mye surring og mer risiko for at det blir ujevnt. Type islender er en god treningsgenser for å bli god å strikke med to garn. Anonymkode: a6411...7c6 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #8 Skrevet 23. november 2025 Anne Ventzel har et veldig nybegynnervennlige mønster. Som AB over her skriver, er korte trådsprang noe av det viktigste for at det ikke skal bli vanskelig. Kanskje litt mye mønster, men veldig enkelt fordi det aldri er lange trådsprang:https://anneventzel.com/shop/13-norsk/167-badger-and-bloom-unisex-norsk/ Anonymkode: 37bda...325 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #9 Skrevet 23. november 2025 Key sweater fra petite knit har litt mønster og er enkel å strikke. 🧶 Anonymkode: 0d649...898
mmd Skrevet 23. november 2025 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Key sweater fra petite knit har litt mønster og er enkel å strikke. 🧶 Anonymkode: 0d649...898 Fin den, men ikke helt det jeg var ute etter. Dessuten er den vanskelighetsgrad 4 av 5, tror jeg starter med litt lavere ambisjoner. 😀 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #11 Skrevet 23. november 2025 Husk å være konsekvent på hva du velger som dominant farge når du strikker er mitt beste tips uansett hvilket mønster du velger med 2 farger. Anonymkode: 393b1...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #12 Skrevet 23. november 2025 Hvis du vil øve på å strikke mønster, så kan du jo kanskje først strikke en hals, Det blir jo ikke så store prosjektet som en genser. Legger ved tips til fin hals. https://www.strikkoteket.no/product/nusfjordhals/ Anonymkode: 2c348...66b 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå