AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #1 Skrevet 23. november 2025 Jeg er i permisjon i år og for første gang er jeg hjemme nok til å kose meg med det og vil ha masse adventspynt! Men syns mye har blitt så nøytralt eller julefarget alt, jeg vil gjerne ha masse LILLA advent 🤩💜 Hva er deres beste tips til butikken for å handle lilla adventspynt? Anonymkode: a62c2...17e 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #2 Skrevet 23. november 2025 Jeg ser at Nille har en del adventspynt! Ellers er vel advent merget inn i julepynten nå. Før var det større skille. Anonymkode: 3fec4...c99
skreppamedleppa Skrevet 23. november 2025 #3 Skrevet 23. november 2025 Lilla adventspynt er dessverre litt på hell og har vært det noen år nå. Det finnes en god del på f.eks finn eller loppiser https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/381746216 Jeg har kjøpt en god del adventspynt fra Løiten lys da de hadde butikk i mitt område Nille, Rusta, Europris, kremmerhuset, feel har noe og så må en bare prøve å sette det sammen til et helhetlig adventshjem. Selv er jeg veldig fan av å male Kongler lilla og skape en adventsfølelse på den måten F.eks En må nok bare sette sammen adventspynten på en kreativ måte med lys, bånd (nille har et par løpere i lilla vet jeg) En kan også kjøpe lilla litt store julekuler (kan kjøpes blant annet på Jula) og pynte med f.eks lilla blomster av noe slag Jeg har også kjøpt meg isopor trekanter (panduro) og gjort det helt enkelt med å surre lilla bånd rundt som kan være med å gi en adventsfølelse når de kommer på lysfat med lilla lys og annen pynt Nå er jo dette bare forslag selvfølgelig, men jeg vet at lilla adventspynt er vanskelig å komme over i butikkene da jeg selv er veldig glad i adventstiden og er av den gamle sorten som liker det skille adventspynt og julepynt 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #4 Skrevet 23. november 2025 skreppamedleppa skrev (1 time siden): Lilla adventspynt er dessverre litt på hell og har vært det noen år nå. Det finnes en god del på f.eks finn eller loppiser https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/381746216 Jeg har kjøpt en god del adventspynt fra Løiten lys da de hadde butikk i mitt område Nille, Rusta, Europris, kremmerhuset, feel har noe og så må en bare prøve å sette det sammen til et helhetlig adventshjem. Selv er jeg veldig fan av å male Kongler lilla og skape en adventsfølelse på den måten F.eks En må nok bare sette sammen adventspynten på en kreativ måte med lys, bånd (nille har et par løpere i lilla vet jeg) En kan også kjøpe lilla litt store julekuler (kan kjøpes blant annet på Jula) og pynte med f.eks lilla blomster av noe slag Jeg har også kjøpt meg isopor trekanter (panduro) og gjort det helt enkelt med å surre lilla bånd rundt som kan være med å gi en adventsfølelse når de kommer på lysfat med lilla lys og annen pynt Nå er jo dette bare forslag selvfølgelig, men jeg vet at lilla adventspynt er vanskelig å komme over i butikkene da jeg selv er veldig glad i adventstiden og er av den gamle sorten som liker det skille adventspynt og julepynt De nederste adventstrærne var KJEMPEFINE! 🤩🤩🤩 Anonymkode: 3fec4...c99 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #5 Skrevet 23. november 2025 skreppamedleppa skrev (5 timer siden): Lilla adventspynt er dessverre litt på hell og har vært det noen år nå. Det finnes en god del på f.eks finn eller loppiser https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/381746216 Jeg har kjøpt en god del adventspynt fra Løiten lys da de hadde butikk i mitt område Nille, Rusta, Europris, kremmerhuset, feel har noe og så må en bare prøve å sette det sammen til et helhetlig adventshjem. Selv er jeg veldig fan av å male Kongler lilla og skape en adventsfølelse på den måten F.eks En må nok bare sette sammen adventspynten på en kreativ måte med lys, bånd (nille har et par løpere i lilla vet jeg) En kan også kjøpe lilla litt store julekuler (kan kjøpes blant annet på Jula) og pynte med f.eks lilla blomster av noe slag Jeg har også kjøpt meg isopor trekanter (panduro) og gjort det helt enkelt med å surre lilla bånd rundt som kan være med å gi en adventsfølelse når de kommer på lysfat med lilla lys og annen pynt Nå er jo dette bare forslag selvfølgelig, men jeg vet at lilla adventspynt er vanskelig å komme over i butikkene da jeg selv er veldig glad i adventstiden og er av den gamle sorten som liker det skille adventspynt og julepynt Her var det mange løsninger jeg ikke har tenkt på, likte også godt de nederste adventstrærene 💜 Anonymkode: 8549d...a3b 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #6 Skrevet 23. november 2025 Det kjøper man i 1994. Anonymkode: 478a6...aa1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #7 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det kjøper man i 1994. Anonymkode: 478a6...aa1 Enkelte av oss holder på tradisjoner som er tidløse. Enkelte av oss pynter til advent slik vi har gjort de siste 30 år. Enkelte av oss syns tradisjoner er gleden med advent og juletiden og gidder ikke kaste oss på nye trender fordi andre skal syns vi er kule. Anonymkode: 71dab...f6c 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #8 Skrevet 23. november 2025 Dagligvarekjedene bruker å ha. Men det er kanskje mest lys og servietter. Anonymkode: bd71d...536
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #9 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det kjøper man i 1994. Anonymkode: 478a6...aa1 På den ene siden skriker man etter å holde på tradisjoner og helst ikke få nye, men så ser vi også hvor hånlig folk er mot dem som holder på tradisjoner om de selv ikke syns tradisjonen er kul nok eller moderne nok.. Anonymkode: f707c...23f 3 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #10 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det kjøper man i 1994. Anonymkode: 478a6...aa1 For en tåpelig kommentar. Anonymkode: 3fec4...c99 3 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #11 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På den ene siden skriker man etter å holde på tradisjoner og helst ikke få nye, men så ser vi også hvor hånlig folk er mot dem som holder på tradisjoner om de selv ikke syns tradisjonen er kul nok eller moderne nok.. Anonymkode: f707c...23f Veldig enig i det! Heldigvis er folk jeg kjenner bedre til å holde på tradisjoner enn det kg-folk er! Anonymkode: 71dab...f6c
skreppamedleppa Skrevet 23. november 2025 #12 Skrevet 23. november 2025 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): De nederste adventstrærne var KJEMPEFINE! 🤩🤩🤩 Anonymkode: 3fec4...c99 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her var det mange løsninger jeg ikke har tenkt på, likte også godt de nederste adventstrærene 💜 Anonymkode: 8549d...a3b Så koselig, takk for fine tilbakemeldinger, det skal ikke alltid så mye til for å få litt lilla pynt og dekor inn i stuen AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kjøper man i 1994. Anonymkode: 478a6...aa1 Tradisjonene har forandret seg tja, noen tradisjoner som du er oppvokst med tar du med deg videre fordi du setter pris på de, fordi du har gode minner til de og fordi symbolene/handlingene betyr noe for deg. Andre tradisjoner velger du vekk fordi de betyr mindre for deg personlig. Jeg har også byttet ut noe til fordel for noe annet (ikke fordi noe er mote men fordi det ikke betyr så mye for meg som det gjorde for min far/mor eller resten av Norge) men det med lilla i adventstiden er en tradisjon som betyr mye for meg (og andre). Når du skriver som du gjør virker det som at tradisjoner betyr 0 for deg, at mote og trender betyr alt og at det som ikke er siste skrik i 2025 er bortkastet, det gjør at det er du selv som blir seende ut som en narr i denne sammenheng. Mennesker som bytter ut alt etter siste skrik uten å tenke verken på tradisjoner, personlig stil/interesse, minner, interesse, hva de selv ønsker, osv fremstår nok mer som en hjernevasket sau som hyller boligmagasiner uten en selvstendig tanke i hode. Det er en lite bra egenskap om du lurte på hva jeg tenker om slike. Hvis du selv ikke bruker lilla i adventstiden og ikke vet om butikker eløer har konkrete tips er det helt greit det (men da fatter jeg ikke at du svarer i denne tråden), men å hevde at dette er idiotisk bare fordi det ikke er mote lengre, beklager men da fremstår det bare som at du sto bakerst i køen da IQ ble delt ut. Endret 23. november 2025 av skreppamedleppa 1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå