AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #1 Skrevet 22. november 2025 Hei Er set noen som jobber hos jysk nå som kan fortelle hva slags lønn de får. Om de er ny eller har jobbet der lenge? Har tenkt å søke en jobb hos dem men er ung og har ikke relevant erfaring, annet å ha jobbet et par år i matbutikk. Jobben går ut på å gjøre alt i butikken, påfyll, kasse osv. Ikke noe stort ansvar nei. Av det jeg leser på nett er startlønn på 178kr t og det tilsvarer en lønn på ca 25.000 i mnd (178x 134t i mnd). Etter skatt kommer man på ca 20k. Som er veldig lite. Anonymkode: 7b739...45b 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #2 Skrevet 22. november 2025 Av det jeg leser på nett er startlønn på 178kr t og det tilsvarer en lønn på ca 25.000 i mnd (178x 134t i mnd). Etter skatt kommer man på ca 20k. Som er veldig lite. Det finnes vel ikke jobber som betaler så lite? Anonymkode: 3c3db...fea
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #3 Skrevet 22. november 2025 Hvis ikke du har ansiennitet så er det normal lønn i butikk ja😊 Men avhengig av åpningstid kan det hende du får noe i tillegg. Jeg jobber i butikk og har 185kr/timen. Mener jeg fikk noe ansiennitet pga flere år i butikksommerjobb. Men får ca 20kr ekstra i timen etter 18 på hverdager, og litt under 100kr ekstra i timen på lørdager. Så er helt normal lønn det der Anonymkode: 8c184...693
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #4 Skrevet 23. november 2025 Det er ganske lite. Jeg kjenner en som har jobbet i butikk i 10år og byttet jobb til en helt annen yrke der de monterer små elektriske deler i sånne komponenter. Hun har ingen erfaring og ikke nødvendig heller da alt blir lært opp. Der fikk hun et hopp på 280kr t. Erfaringen hun har fra butikk er ikke televant her, men "alle" her har lønn fra 250-350 kr t. Skal nevnes at jeg er 30år og jobbet noen år i matbutikk allerede. Å gå ned til 178kr er ganske lite. Å ha bruttolønn på 25k er langt under normalen. Anonymkode: 7b739...45b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #5 Skrevet 23. november 2025 Min mann jobbet et år i Jysk som lageransvarlig. Han hadde blitt permittert og fikk jobb hos jysk. Helt greit, men han var ikke fornøyd med lønnen. Fikk ny jobb hvor han nå jobber i byggevare og gikk opp 100k i lønn. Anonymkode: 6037c...4b8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #6 Skrevet 23. november 2025 Jeg har aldri tjent så bra som i Jysk. Antar du er under 18 år siden du har googlet deg fram til den lønnen? Jysk følger tariff , og har 2 bonusprogram i tillegg. Jeg fikk høye bonuser og hadde bortimot en mil i årslønn. Jobbet mye altså. Leste i nyhetene at bonusene var rekordhøye i år. Kom i tillegg til nyheten om at Jysk i år igjen stenger alle butikkene sine en lørdag i november for og fly alle sine ansatte til julebord. Jysk har og et eget utdannelsesenter , hvor du får opplæring. De driter litt i om du har jobbet 2 uker i matbutikk eller gått 3 år på bi, om du starter der og tar deres butikksjefskole eller blir lærling klatrer du og får lønn etter dine prestasjoner der . så svaret på lønn er : tariff + kvartalsbonus ( budsjett ) + kvartalsvurderingsbonus ( 10 punkter ut i fra butikkens utseende, tilbakemeldinger fra kunder osv ) Anonymkode: 484fe...749 2
TLR Skrevet 23. november 2025 #7 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei Er set noen som jobber hos jysk nå som kan fortelle hva slags lønn de får. Om de er ny eller har jobbet der lenge? Har tenkt å søke en jobb hos dem men er ung og har ikke relevant erfaring, annet å ha jobbet et par år i matbutikk. Jobben går ut på å gjøre alt i butikken, påfyll, kasse osv. Ikke noe stort ansvar nei. Av det jeg leser på nett er startlønn på 178kr t og det tilsvarer en lønn på ca 25.000 i mnd (178x 134t i mnd). Etter skatt kommer man på ca 20k. Som er veldig lite. Anonymkode: 7b739...45b Er det 100 prosent stilling
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #8 Skrevet 23. november 2025 Googler litt og ser nå alle i år får 24.500 kr i julebonus i desember. Ut i fra det jeg kan google meg til og hva jeg har lest i nyhetene og opplevd i bransjen klarer jeg ikke og finne noe bedre en Jysk . Skulle ønske norske milliardærer var som Lars larsen, de har litt og lære. De bruker flere hundre milioner på og fly kjendisvennene sine på fester, larsen bruker flere millioner på og fly alle sine ansatte på fest. Hvert år. Og deler alt overskudd med ansatte ,det er vel hele grunnideen hans. Anonymkode: 484fe...749 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #9 Skrevet 23. november 2025 TLR skrev (Akkurat nå): Er det 100 prosent stilling Høres ikke sånn ut, da operer de med månedslønn. Det er tariff timeslønn for unge uten ansiennitet? Anonymkode: 484fe...749
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #10 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Av det jeg leser på nett er startlønn på 178kr t og det tilsvarer en lønn på ca 25.000 i mnd (178x 134t i mnd). Etter skatt kommer man på ca 20k. Som er veldig lite. Det finnes vel ikke jobber som betaler så lite? Anonymkode: 3c3db...fea Joda, kan bekrefte at min normale timelønn (som voksen med utdanning) som har jobbet for samme butikk i et par år ligger på under 190kr timen. Anonymkode: 10217...b71
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #11 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Joda, kan bekrefte at min normale timelønn (som voksen med utdanning) som har jobbet for samme butikk i et par år ligger på under 190kr timen. Anonymkode: 10217...b71 Hun venninna mi som hadde 200kr t som vaskedame gikk opp til 250kr for å kontere små elektroniske duppeditter. Hun har bare vært i norge i 10 år ca og har ingen som helst utdanning fra norge eller hjemlandet sitt. Uansett så 240kr t gir ca 37k i mnd, minus skatt vlir det kun 32 ca. Det er ok. Men den på 25k brutto er langt ifra ok Anonymkode: 7b739...45b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #12 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Joda, kan bekrefte at min normale timelønn (som voksen med utdanning) som har jobbet for samme butikk i et par år ligger på under 190kr timen. Anonymkode: 10217...b71 Hvor gammel er du? Hvis du er under 25 og har jobbet i mindre enn 3 år stemmer dette ja. For og finne din egentlig timelønn må du regne med bonusene også. Anonymkode: 484fe...749
aksase Skrevet 23. november 2025 #13 Skrevet 23. november 2025 Den beste måten å finne ut lønna på, det er å søke jobben. Hvis du får tilbud om jobben, vil lønna være en del av det du skal få greie på før du eventuelt bestemmer deg for å takke ja til tilbudet. Du trenger jo ikke å ta jobben selv om du søker, dersom lønn eller annet ikke er slik du ønsker deg.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #14 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har aldri tjent så bra som i Jysk. Antar du er under 18 år siden du har googlet deg fram til den lønnen? Jysk følger tariff , og har 2 bonusprogram i tillegg. Jeg fikk høye bonuser og hadde bortimot en mil i årslønn. Jobbet mye altså. Leste i nyhetene at bonusene var rekordhøye i år. Kom i tillegg til nyheten om at Jysk i år igjen stenger alle butikkene sine en lørdag i november for og fly alle sine ansatte til julebord. Jysk har og et eget utdannelsesenter , hvor du får opplæring. De driter litt i om du har jobbet 2 uker i matbutikk eller gått 3 år på bi, om du starter der og tar deres butikksjefskole eller blir lærling klatrer du og får lønn etter dine prestasjoner der . så svaret på lønn er : tariff + kvartalsbonus ( budsjett ) + kvartalsvurderingsbonus ( 10 punkter ut i fra butikkens utseende, tilbakemeldinger fra kunder osv ) Anonymkode: 484fe...749 Moro du har aldri jobbet i jysk. Da hadde du vist at de har stengt butikkene for julebordet i en årrekke allerede. Du hadde vist litt mer om bonusene enn hva du gjør. Du hadde også vist mer om "utdanningssenteret" dems enn hva du har googlet deg til. Skjønner ikke hva dere livets harde skole folk synes er så moro med å finne opp ting og juge til personer som spør seriøse spørsmål. Men vel alle har en hobby. Anonymkode: b39e1...14f
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #15 Skrevet 23. november 2025 Jeg synes ikke du trenger å bekymre deg for lønna før du har fått tilbud om jobben. Vil ha ha høyere lønn bør du ta utdanning. Anonymkode: fcc74...34d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #16 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvor gammel er du? Hvis du er under 25 og har jobbet i mindre enn 3 år stemmer dette ja. For og finne din egentlig timelønn må du regne med bonusene også. Anonymkode: 484fe...749 Godt over 25, jobber ikke for Jysk men en annen kjent kjede innefor detaljhandelen. Får kveldstillegg og sånt, følger tariff, og vi har en liten årlig bonus, men ikke en bra betalt jobb, og ekstremt få fulltidsstillinger. Sånn sett er kanskje Jysk eller andre møbelforretninger bedre, antar de er nødt til å ha flere medarbeidere på jobb enn oss, så kanskje større muligheter for større deltidsstillinger eller fulltidsjobb? Anonymkode: 10217...b71
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #17 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Moro du har aldri jobbet i jysk. Da hadde du vist at de har stengt butikkene for julebordet i en årrekke allerede. Du hadde vist litt mer om bonusene enn hva du gjør. Du hadde også vist mer om "utdanningssenteret" dems enn hva du har googlet deg til. Skjønner ikke hva dere livets harde skole folk synes er så moro med å finne opp ting og juge til personer som spør seriøse spørsmål. Men vel alle har en hobby. Anonymkode: b39e1...14f Jeg skrev jo i år igjen med julebordene . Det er ikke nytt nei. Det som er nytt er media skriver om det og folk klikker fordi de ikke får kjøpt vaskekluter akkurat den lørdagen. Jo, jeg har jobbet i Jysk. I Oslo, Stavanger , Bergen og strømmen. Gått på Jysk butikksjefskole. Jeg gikk i Strandby. Jeg tror det er eget i Norge nå, men ikke sikker, vi gikk i strandby på Jysk utdannesecenter. Det var kjempegøy. hvordan er bonusene nå da? Vi fikk kvartalsbonus ( ut i fra omsettingen over budsjett som var fjorårets omsetning ) og vurderingene « den lille blå « 2 ganger i kvartalet, én gang planlagt og en gang spontant. det er godt mulig bonussystemet har endret seg , men kan ikke du som jobber i Jysk nå skrive hvordan det er nå da? det at julebonusen er 24 k i år har jeg lest i mediene ja. hva i alle dager har livets harde skole med dette og gjøre? Hva konkret er det jeg finner på og juger om? Jeg synes Jysk var en veldig fin arbeidsplass , med supre muligheter til og klatre, tjene penger , reise og møte folk. Ja, jeg hoppa av studier, visste ikke hva jeg skulle gjøre, og fikk vikariat som julehjelp i Jysk i Stavanger gjennom Manpower . 2 år senere var jeg butikksjef i en stor avdeling i Oslo, og reisen dit var morsom ,lærerik, godt betalt, men slitsom. True story. og det er ikke nødvendigvis slik at ts ønsker og reise og jobbe mye, men lønnen er bedre enn oppgitt med bonusene. Mener du selv nå at Jysk pr i dag ikke har bransjens beste bonussystem? Anonymkode: 484fe...749 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #18 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Godt over 25, jobber ikke for Jysk men en annen kjent kjede innefor detaljhandelen. Får kveldstillegg og sånt, følger tariff, og vi har en liten årlig bonus, men ikke en bra betalt jobb, og ekstremt få fulltidsstillinger. Sånn sett er kanskje Jysk eller andre møbelforretninger bedre, antar de er nødt til å ha flere medarbeidere på jobb enn oss, så kanskje større muligheter for større deltidsstillinger eller fulltidsjobb? Anonymkode: 10217...b71 Ok. Nei butikkbransjen generelt er jo ikke gull. Jeg jobber nå i en liten kjede selv, i 80% stilling , er bare butikksjefer som får 100%. Er selvvalgt for min del , med små barn så passer det sånn, og jeg jobber med produkter jeg elsker. Ikke for høyest lønn.Hadde aldri noen stor interesse for dyner og madrasser egentlig 😅 Ja, i Jysk varierer det fra avdeling til avdeling med str, men er flere fulltidsstillinger ja. Det er ihvertfall den best betalte jobben jeg har hatt, og hadde jeg vært barnefri og yngre igjen så hadde jeg valgt Jysk igjen. Anonymkode: 484fe...749
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #19 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Av det jeg leser på nett er startlønn på 178kr t og det tilsvarer en lønn på ca 25.000 i mnd (178x 134t i mnd). Etter skatt kommer man på ca 20k. Som er veldig lite. Det finnes vel ikke jobber som betaler så lite? Anonymkode: 3c3db...fea Ts skal jo ikke jobbe fullt, men 134 t. Så det er fullt mulig og tjene så lite eller mindre i deltidsjobber. Skjønner ikke om ts skal jobbe 80% eller 75 %. Anonymkode: 484fe...749
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #20 Skrevet 23. november 2025 Jeg regnet feil. Det er ment å stå 150t som er en fulltidsjobb Anonymkode: 7b739...45b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå