AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #1 Skrevet 22. november 2025 Hei Er set noen som jobber hos jysk nå som kan fortelle hva slags lønn de får. Om de er ny eller har jobbet der lenge? Har tenkt å søke en jobb hos dem men er ung og har ikke relevant erfaring, annet å ha jobbet et par år i matbutikk. Jobben går ut på å gjøre alt i butikken, påfyll, kasse osv. Ikke noe stort ansvar nei. Av det jeg leser på nett er startlønn på 178kr t og det tilsvarer en lønn på ca 25.000 i mnd (178x 134t i mnd). Etter skatt kommer man på ca 20k. Som er veldig lite. Anonymkode: 7b739...45b 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #2 Skrevet 22. november 2025 Av det jeg leser på nett er startlønn på 178kr t og det tilsvarer en lønn på ca 25.000 i mnd (178x 134t i mnd). Etter skatt kommer man på ca 20k. Som er veldig lite. Det finnes vel ikke jobber som betaler så lite? Anonymkode: 3c3db...fea
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #3 Skrevet 22. november 2025 Hvis ikke du har ansiennitet så er det normal lønn i butikk ja😊 Men avhengig av åpningstid kan det hende du får noe i tillegg. Jeg jobber i butikk og har 185kr/timen. Mener jeg fikk noe ansiennitet pga flere år i butikksommerjobb. Men får ca 20kr ekstra i timen etter 18 på hverdager, og litt under 100kr ekstra i timen på lørdager. Så er helt normal lønn det der Anonymkode: 8c184...693
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #4 Skrevet 23. november 2025 Det er ganske lite. Jeg kjenner en som har jobbet i butikk i 10år og byttet jobb til en helt annen yrke der de monterer små elektriske deler i sånne komponenter. Hun har ingen erfaring og ikke nødvendig heller da alt blir lært opp. Der fikk hun et hopp på 280kr t. Erfaringen hun har fra butikk er ikke televant her, men "alle" her har lønn fra 250-350 kr t. Skal nevnes at jeg er 30år og jobbet noen år i matbutikk allerede. Å gå ned til 178kr er ganske lite. Å ha bruttolønn på 25k er langt under normalen. Anonymkode: 7b739...45b