Gå til innhold

Du som syns du jobber mye overtid..

Fremhevede innlegg

Skrevet

...hvor mange overtidstimer har du i måneden?

Litt nysgjerrig på hva andre legger i mye.

Anonymkode: 726b2...61c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 40 timer i mnd. Har ca 400 timer overtid hittil i år (jobbet noe mindre i juli/aug). Fikk nesten ikke tatt ut ferie i år heller, så kjenner det begynner å tære på. 

Anonymkode: 0ae34...d49

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk nesten ikke tatt ut ferie i år heller,

Du har rett på fem uker ferie.

• Liker 4
Skrevet

Hva er det med folk som kaster bort tiden sin på arbeidslivet? Har vært slik selv, men så fikk jeg et liv utenfor. Som er MYE viktigere enn å betale enorme summer i inntektskatt.

Anonymkode: b9163...f81

• Liker 4
Skrevet

Varierer. Fra 40 timer på en rolig måned til 150 timer overtid i mer travle måneder. På det verste har jeg jobbet 100-timersuker. (Advokatfullmektig). Det er ikke holdbart i lengden. 

Anonymkode: 15a16...c67

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
DesmondMiles skrev (7 minutter siden):

Du har rett på fem uker ferie.

Ja, det har man, men opplever ofte at arbeidstakere ikke vil ta ut ferie hvis de ikke får ferie når de vil…. Vi sliter med det. 

Anonymkode: f634d...e7a

Skrevet

Hva er det med folk som kaster bort tiden sin på arbeidslivet? Har vært slik selv, men så fikk jeg et liv utenfor. Som er MYE viktigere enn å betale enorme summer i inntektskatt.

Og hvem betaler for din livsstil? NAV? Fir forstår vel at ikke alle kan gjøre slik! 

• Liker 3
Skrevet

Varierer. Fra 40 timer på en rolig måned til 150 timer overtid i mer travle måneder. På det verste har jeg jobbet 100-timersuker. (Advokatfullmektig). Det er ikke holdbart i lengden. 

Altså, ikke 100 timer overtid i uka, men 100 timers arbeid i uka på det verste.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ca 40 timer i mnd. Har ca 400 timer overtid hittil i år (jobbet noe mindre i juli/aug). Fikk nesten ikke tatt ut ferie i år heller, så kjenner det begynner å tære på. 

Anonymkode: 0ae34...d49

Det er burdd på arbeidsmiljøloven. Det er tillatt med maksimalt 200 timer overtid pr år. For overtid ut over dette SKAL det være en skriftlig avtale hvor tillitsvalg har vært med for godkjenning og alt overtid over 300 timer året SKAL har tillatelse fra Arbeidstilsynet. Du bær si fra om denne ulovlighet

Anonymkode: 22254...d45

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvem betaler for din livsstil? NAV? Fir forstår vel at ikke alle kan gjøre slik! 

Det går vel fint an å forsørge seg selv uten å jobbe 40 timer overtid i mnd for de fleste…

Anonymkode: ee75e...def

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det har man, men opplever ofte at arbeidstakere ikke vil ta ut ferie hvis de ikke får ferie når de vil…. Vi sliter med det. 

Arbeidsgiver har styringsrett. Så om noen nekter ta ut ferie så kan dere pålegge de å ta den ut. Så lenge ansatt har feriepenger som dekker feriedagene så kan de ikke nekte ta ut ferie.

Om Kari ikke vil ta ut ferie i hovedferie perioden fordi hun ikke fikk uke 28-30 så kan dere pålegge henne å ta ut ferie i uke 35-37

Anonymkode: 22254...d45

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går vel fint an å forsørge seg selv uten å jobbe 40 timer overtid i mnd for de fleste…

Anonymkode: ee75e...def

Nettopp, jeg overlever p0å 20% inntekt. Den dekker maten jeg må ha.

Skrevet

Ca 30-35 timer pr mnd

Anonymkode: b0b44...236

• Liker 1
Skrevet

Det varierer men jeg prøver å minske antall overtidstimer i år siden jeg jobbet ganske mye overtid i fjor. 

Skrevet

Har overtid innbakt i fastlønn, så jeg holder meg til 10 arbeidstimer om dagen (inkl helger og helligdager), men enkelte dager blir det 12-14 timer jobb enten jeg vil det eller ikke. Avspaserer 1 fridag per dag jeg jobber. 

Anonymkode: d05ba...795

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og hvor tror du de pengene kommer fra? Noen må jobbe serru.

Anonymkode: 3bff1...67e

• Liker 1
Skrevet

Da jeg jobba en hel del overtid lå jeg på 200 timer på 6 mnd.  Jobbet i sykehus. Nå jobber jeg null og niks overtid :) Det var fint å ha råd til dyre og fine ferier blant annet og jeg har høy kapasitet så jeg ble egentlig ikke så sliten. 

Anonymkode: 7f44a...887

Skrevet

Jobber noe overtid. Har 358 overtidstimer hittil i år 

Anonymkode: e011b...1e7

Skrevet

Jeg passerte akkurat 300 overtidstimer i år og nå har jeg fått beskjed om at jeg får føre mer overtid i år. Leder sa da et jeg måtte skrive opp de ekstra timene utenom og da heller føre de opp neste år. 

Anonymkode: 6523d...5e5

Skrevet

Hadde 8-10 timer i uka i lange perioder. Nå har det vært ett rolig år, men neste år blir veldig mye igjen. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen trives faktisk på jobben sin. 

Anonymkode: 4c649...255

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...