AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #1 Skrevet 22. november 2025 Jeg startet som tilkallingsvikar på en skole i august, og når jeg fikk arbeidskontrakten står jeg i stillingskode lektor, men jeg har ikke master ( men har over 300 studiepoeng). Jeg sa da ifra til avdelingsleder, og hun skulle gi beskjed videre. Siden jeg bare har vært tilkallingsvikar og fått timebetalt, aner jeg da egentlig ikke hva riktig lønn er, så har ikke tenkt så mye på det. Nå fikk jeg før helgen en prosentstilling i vikariat, da også som lektor på stillingskode. Bør jeg gi beskjed igjen, eller skal jeg bare regne med at de tenker jeg fortjener den lønnen 😅 Jeg vil jo helst gjøre det riktige, men når jeg gav beskjed i august sa leder at det var mulig at jeg var satt i den koden av en grunn. Men på den annen side har avdelingsleder hatt mye å gjøre og mulig hun har glemt å ta det videre også… Jeg har også vært vikar på en annen skole, der står jeg som adjunkt med opprykk, og jeg ser jo at timelønnen min er bedre på første skole. På lønnsslippen min står det dog adjunkt med opprykk. Anonymkode: 47e5b...f82
Gaia Skrevet 22. november 2025 #2 Skrevet 22. november 2025 Du skal lønnes som Adjunkt med tillegg hvis du har 300 studiepoeng. Forutsatt at du har lærerutdanning.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #3 Skrevet 22. november 2025 Gaia skrev (2 minutter siden): Du skal lønnes som Adjunkt med tillegg hvis du har 300 studiepoeng. Forutsatt at du har lærerutdanning. Ja, jeg er klar over at det er det som er riktig, men kan det være grunner til at jeg er plassert i en høyere stillingskode? Anonymkode: 47e5b...f82
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #4 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, jeg er klar over at det er det som er riktig, men kan det være grunner til at jeg er plassert i en høyere stillingskode? Anonymkode: 47e5b...f82 Du bør kontakte lønn-avdelingen i din kommune og høre med de. Har skolen du jobber på en konsulent? Hør med denne også? Høres ut som en feil Anonymkode: 64c49...d13
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #5 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg er klar over at det er det som er riktig, men kan det være grunner til at jeg er plassert i en høyere stillingskode? Anonymkode: 47e5b...f82 Grunnen kan være en feil. I følge Norsk lektorlag er det et ufravikelig krav om mastergrad (eller hovedfag). https://www.norsklektorlag.no/tema/lonn-og-arbeidsvilkar/dette-skal-du-tjene-som-lektor Anonymkode: 39c43...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #6 Skrevet 22. november 2025 Det er nok en feil, for man får ikke stillingskode lektor uten master. Jeg hadde nok studiepoeng, men fikk bare adjunkt med tillegg før jeg tok master. Det er en liten lønnsforskjell, men ikke sikkert det utgjør all verdens i timelønnsbasert jobb. Du kan velge å ikke gi beskjed, og satse på at ingen finner det ut. Samtidig er det kjedelig dersom noen finner det ut i etterkant og du må betale tilbake. Anonymkode: 93a59...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #7 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok en feil, for man får ikke stillingskode lektor uten master. Jeg hadde nok studiepoeng, men fikk bare adjunkt med tillegg før jeg tok master. Det er en liten lønnsforskjell, men ikke sikkert det utgjør all verdens i timelønnsbasert jobb. Du kan velge å ikke gi beskjed, og satse på at ingen finner det ut. Samtidig er det kjedelig dersom noen finner det ut i etterkant og du må betale tilbake. Anonymkode: 93a59...4e9 Ikke lurt å satse på at ingen finner det ut. Gi beskjed rett til lønn, leder gjør tydeligvis ikke noe med det. Pass på å sende beskjed skriftlig, slik at du kan dokumentere at du har sagt fra. Anonymkode: 39c43...fcc
Gaia Skrevet 22. november 2025 #8 Skrevet 22. november 2025 Jeg ville sagt i fra. Det er kjipt å måtte betale tilbake hvis de oppdager feilen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #9 Skrevet 22. november 2025 Ja, jeg får vel si ifra en gang til, til «riktig» person, jeg starter med hun som sendte meg kontrakten. Sender en mail i første omgang. Kjedelig dersom jeg ender opp med å måtte betale tilbake masse 😅 Anonymkode: 47e5b...f82
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #10 Skrevet 23. november 2025 Du må maile direkte til lønn og personalavdelingen i kommunen. Ikke via via. Ikke si noe til de du jobber med. Jeg var dritirrritert på nyutdannede lektorer rett fra universitetet, som jeg måtte hjelpe med opplegg og nærmest være krykke for da jeg «bare» var adjunkt med (flere) opprykk. Vel vitende at de hadde høyere lønn enn meg selv… Hilsen nå Lektor med flere opprykk og 20 års ansiennitet😅 Anonymkode: 738c3...8f6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #11 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du må maile direkte til lønn og personalavdelingen i kommunen. Ikke via via. Ikke si noe til de du jobber med. Jeg var dritirrritert på nyutdannede lektorer rett fra universitetet, som jeg måtte hjelpe med opplegg og nærmest være krykke for da jeg «bare» var adjunkt med (flere) opprykk. Vel vitende at de hadde høyere lønn enn meg selv… Hilsen nå Lektor med flere opprykk og 20 års ansiennitet😅 Anonymkode: 738c3...8f6 Nå jobber jeg i fylkeskommunen da, på videregående, men jeg har sendt mail til hun i administrasjonen som sendte meg kontrakten, og jeg fikk svar om at hun hadde gjort en feil, men avdelingsleder hadde ikke tatt dette opp tidligere i høst, så hun har vel glemt det. Da får jeg ny kontrakt i morgen 😊 Så får vi se om jeg må tilbakebetale det jeg har fått for mye de siste månedene… 🤷♀️ Jeg har ikke hatt full stilling, litt varierende, men regner ikke det er så alt for stort beløp 🤞 Anonymkode: 47e5b...f82
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #12 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du må maile direkte til lønn og personalavdelingen i kommunen. Ikke via via. Ikke si noe til de du jobber med. Jeg var dritirrritert på nyutdannede lektorer rett fra universitetet, som jeg måtte hjelpe med opplegg og nærmest være krykke for da jeg «bare» var adjunkt med (flere) opprykk. Vel vitende at de hadde høyere lønn enn meg selv… Hilsen nå Lektor med flere opprykk og 20 års ansiennitet😅 Anonymkode: 738c3...8f6 Det er vel et deg-problem. 🙄 Anonymkode: 39c43...fcc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå