Gå til innhold

Norsk Statsborgerskap

Fremhevede innlegg

Skrevet

På UDI sin side står at saksbehandling er opp til 30mnd. EU folk hva er deres erfaringer med ventetid fra registrert sak til endelig vedtak? 

Anonymkode: 5f1cb...103

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man vet aldri. Kjenner en som fikk statsborgerskap to måneder etter søknaden ble sendt. Kjenner også noen som fortsatt venter, etter to år…

Anonymkode: 77459...184

• Liker 2
Skrevet

30 måneder (2,5år) er ikke mye når det gjelder saksbehandlingstid hos UDI. Det lengste jeg har hørt er 6 år.

Anonymkode: e6500...5c6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

30 måneder (2,5år) er ikke mye når det gjelder saksbehandlingstid hos UDI. Det lengste jeg har hørt er 6 år.

Er for kort tid det også. 

Anonymkode: 805f4...79d

• Nyttig 1
Skrevet

Ingen burde få statsborgerskap før 20 år i landet, og kun ved plettfri vandel. 

Anonymkode: fbf13...f4d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen burde få statsborgerskap før 20 år i landet, og kun ved plettfri vandel. 

Anonymkode: fbf13...f4d

Da må dere slutte å invitere innvandrere som betaler skatt og avgift til Norsk staten. Og ta bare asylsøkere som sitter på sosiale greiene hele livet og kanskje noen kan kjøre buss! 

Diskriminering overalt, men dere roper at dere diskriminerer ikke! Bare tull. Både i privat og offentlig sektor!

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, ja typisk Norsk!!! 4 dokumenter på 1 side tar 2,5 år å lese 🤣

Skrevet
Anonym_Norge skrev (2 timer siden):

Da må dere slutte å invitere innvandrere som betaler skatt og avgift til Norsk staten. Og ta bare asylsøkere som sitter på sosiale greiene hele livet og kanskje noen kan kjøre buss! 

Diskriminering overalt, men dere roper at dere diskriminerer ikke! Bare tull. Både i privat og offentlig sektor!

Jeg har ikke invitert noen.

Anonymkode: 325ea...595

• Nyttig 1
Skrevet

Syns det er lang behandlingstid. Man har ventet mange år for å få søke. Mennesker som har bodd i landet i mange år, lager seg nye liv til tross for mye motstand, lærer nytt språk, engasjerer seg i samfunnet, arbeider, studerer, betaler skatt, får barn og så har man ikke rettighet til å stemme i stortingsvalget. Burde være maks 1 år saksbehandlingstid. De kompliserte sakene tar alltid lang tid. 

Anonymkode: 3f9be...5f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...