Gjest Ukjent Skrevet 1. april 2006 #1 Skrevet 1. april 2006 Jeg har lyst til å ha en liten tatovering som forbindes med mine barn. Navnene deres begynner på T, så jeg tenkte å ha en tatovering med to t'er. Nå står jeg helt fast på den ideen og klarer ikke å tenke på noe annet enn det. Dette er hva jeg har tenkt til nå: se her Tatoverings-verden er helt ukjent for meg Har du noen tips, eller kan tegne noe i den duren? Hvor er det lurt å ha den?
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #2 Skrevet 1. april 2006 Du bør sjekke at tegnet ikke betyr noe ekkelt på et annet språk...! Bare så det er sagt. Mange jenter går rundt med tatoveringer av kinesiske tegn og slikt, som skal bety lykke eller kjærlighet. Men for meg usle nordmann, så tenker jeg like godt at det betyr "vaskes på 40 grader" eller noe... som du skjønner er jeg ikke veldig tilhenger av slike uforståelige kråketær. Dersom du ønsker noe som er koblet til barna, hva med stjernetegnet de er født i? Da kan du velge størrelse smått selv. Jeg ville plassert det et sted hvor det er lett å velge om du vil at det skal synes eller om det passer best å skjule en dag.
Knurr Skrevet 1. april 2006 #3 Skrevet 1. april 2006 Hvis tatoveringen er for deg personlig, en påminnelse, så kan du herme etter meg! Jeg minner meg selv på fire år jeg alltid må huske (personlig greie) ved å ha et symbol for dem bak øret. Det tegnet der har jeg sett før et sted, jeg tror muligens du burde kikke i en symbolordbok (finnes på biblioteket). Mener det er noen helt andre bokstaver på et av de asiatiske skriftspråkene, men ikke skyt meg hvis jeg tar feil. Veldig fin tanke i alle fall!
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2006 #4 Skrevet 1. april 2006 Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes det tegnet der ville se særlig kledelig ut på hud. Kan du ikke enten gå for to T-er i en eller annen fin font, eller gå helt bort fra bokstavene og heller velge en symbolsk tatovering (noen nevner stjernetegn)?
Montezuma Skrevet 2. april 2006 #5 Skrevet 2. april 2006 Jeg fikk den samme ideen for litt siden! Mine barns bokstaver er M og C (på de navnene vi bruker mest på dem), og ser for meg dette i en elegant font! (ala kongelige monogrammer :-) De to T'ene dine ligner på et matte-tegn, og ikke særlig fint...... sorry! Men bruk fantasien og lek deg videre! Noen som har et tips til en fin M og C? Send meg en PM!!!
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #7 Skrevet 2. april 2006 De som tattoerer er veldig flinke, og stikker du innom med ideen din, hjelper de deg gjerne ved å skisse opp noen forslag. Jeg selv har to enkle stjerner i nakken, en for meg, og en for mannen min. har tenkt på å lage en liten stjerne til hvis jeg får barn etter hvert.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 3. april 2006 #8 Skrevet 3. april 2006 De som tattoerer er veldig flinke, og stikker du innom med ideen din, hjelper de deg gjerne ved å skisse opp noen forslag. Jeg selv har to enkle stjerner i nakken, en for meg, og en for mannen min. har tenkt på å lage en liten stjerne til hvis jeg får barn etter hvert. ← Jepp. Ikke tenk på å tegne motivet selv, men gå til tatovør og fortell det du forteller i hovedinnlegget her. Så vil de bruke tid på noen forskjellige forslag som du kan vurdere. Eventuelt kan du overlate jobben til noen kunstneriske anlagte personer du kjenner selv. Det gjorde jeg og er strålende fornøyd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå