AnonymBruker Skrevet 25. november 2025 #21 Skrevet 25. november 2025 Jeg klarer ikke helt å tro på alle dere som sier at kattene deres ikke liker våtfor. Har dere egentlig prøvd forskjellige typer, smaker, merker og måten å presentere maten på?? Det finnes pate, jelly, strimler/shreds, mousse, biter og skiver i saus, råfor som for eksempel vom som er finhakket kjøttdeig basically OSV. Det er utrolig mye å velge mellom og det er mange måter å servere det på. Mos og bland det litt sammen om det trengs, prøv i det minste. Bland alltid inn vann eller andre typer kraft i våtforet så skal dere se at kattene deres prøver maten. Det gjelder å fjerne tørrforet 1 dag slik at katten må smake og finne ut at de faktisk liker dette. De spiser om de blir sultne og nei det er ikke feil at katten er bittelitt sulten for å kunne få prøvd et sunnere valg! Katter er utrolig sære dyr og det skal ikke alltid mye mer til enn at de går sultne en halv dag slik at de får smakt på noe nytt som også er bedre for dem. Anonymkode: a50b1...6d1 2 1
moonsunstar Skrevet 26. november 2025 #22 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 16.01): Ikke noe mer enn for hunnkatter. Begge er like utsatt for krystaller i urin. Kvaliteten på maten er viktigere enn om det er kun tørrfor eller også våtfor. Det er ikke noe problem for en katt å leve kun på tørrfor hele livet... Anonymkode: d83c7...f81 Det her er rett og slett feil. De er like utsatt for krystaller, men hannkatter har tynnere urinveier og er derfor mye mer utsatt for blokkader. Hannkatter, kastrert eller ei, er generelt mer utsatt for alvorlige urinveisproblemer. En av de beste måtene å prøve å forhindre at katten skal utvikle slike helseproblemer er med våtfor slik at de får i seg væske, for katter generelt drikker som regel ikke nok vann.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #23 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (På 21.11.2025 den 23.04): Gir bare tørrfôr, min katt tror våtfôr er et forgiftningsforsøk. Den er 10 nå og i god form, såvdet fungerer tydeligvis helt ok. Den supplerer av og til med noen fuglefiléter, men for det meste spiser den ikke sine offer. Anonymkode: 031a8...ed0 AnonymBruker skrev (På 21.11.2025 den 23.06): Min katt vil ikke ha noe annet enn tørrfor. Anonymkode: 9925a...808 Eneste grunnen til at de kun vil ha tørrfôr, er fordi det er dette de alltid har blitt servert. Det holder ikke å ha prøvd å gi dem våtfôr, man må gå gradvis over lang tid. Tørrfôr er 100% unaturlig for katter å spise, de har kun spist dette i noen tiår med en nyoppstått husdyrindustri. Anonymkode: eb663...d69
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 #24 Skrevet 26. november 2025 Tough cookie skrev (14 timer siden): Min katt drikker kun vann fra sluket i dusjen, så når jeg dusjer er jeg nøye med å skylle bort såpevann. Prøv vannfontene. Og ikke sånn i plast. Anonymkode: eb663...d69
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå