-venter- Skrevet 21. november 2025 #1 Skrevet 21. november 2025 Nå som vi er godt inn i høstsesongen, hva er favorittsuppen- eller gryten deres? Kan være både av den raske og den treige typen.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #2 Skrevet 21. november 2025 Søtpotet og gulrotsuppe. Potetsuppe Spinat og brokkoli suppe Lammegryte med rotgrønnsaker Anonymkode: 7fe34...fb8
endo Skrevet 21. november 2025 #3 Skrevet 21. november 2025 Elghakk eller en skikkelig god fransk løksuppe. Men setter også pris på en god fiskesuppe med masse fisk i, eller en varm nypesuppe og fyr i peisen i vinterkulda.
Strigiformes Skrevet 21. november 2025 #4 Skrevet 21. november 2025 Kyllingsuppe med kokosmelk, lime, ingefær, hvitløk og chili. Bruker kyllinglår for da blir det god kraft og smak fra beina. Veldig bra mot forkjølelse. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #5 Skrevet 21. november 2025 Gulrotsuppe med kokosmelk, ingefær og chili (fra Mere Mat) 🤩 Anonymkode: 1bd5f...25b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #6 Skrevet 21. november 2025 De her lager jeg på rotasjon, året gjennom: Minestrone Chicken pot pie-suppe chili con carne Kremet fiskesuppe Caldeirada (portugisisk fiskesuppe, litt som bacalao bare med fersk fisk) Fesenjan (iransk gryte med kylling, valnøtter og granateple-molasse) Tajine med lam eller kylling Ramen med svin eller kylling Tom ka gai Lapskaus Anonymkode: aa5de...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #7 Skrevet 21. november 2025 Kyllingsuppe til Ida Maries mat som er med gurkemeie. Kjempe god! Anonymkode: 931fb...1b5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #8 Skrevet 21. november 2025 Det er en vegetarisk ungarsk gulasj-aktig suppe fra Inga Britta Sundquist's oppskrifter. Den inneholder hvitkål, poteter, grønn og rød paprika, paprikapulver, tomater, løk og hvitløk. Utrolig enkel og utrolig god! Jeg kan finne nøyaktig oppskrift om noen er interessert, den finnes ikke på nett. Anonymkode: 4e8ce...a26 1
-venter- Skrevet 21. november 2025 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2025 Dere kan godt hive med oppskrifter altså ☺️
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #10 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er en vegetarisk ungarsk gulasj-aktig suppe fra Inga Britta Sundquist's oppskrifter. Den inneholder hvitkål, poteter, grønn og rød paprika, paprikapulver, tomater, løk og hvitløk. Utrolig enkel og utrolig god! Jeg kan finne nøyaktig oppskrift om noen er interessert, den finnes ikke på nett. Anonymkode: 4e8ce...a26 Vil gjerne ha oppskriften!🤩 Anonymkode: faad3...f88
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #11 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vil gjerne ha oppskriften!🤩 Anonymkode: faad3...f88 Ungarsk rotfruktgryte med papika og tomater fra Matglede og Helse av Inga-Britta Sundquist 5-6 poteter 1 skalk hodekål ca 300g 1 grønn paprika 1 rød paprika 2 løk 2 pressede hvitløkbåter 1 ss olivenolje 8 skinnfrie tomater eller1 boks hakkede 1-2 krm malt karve 2-3 ts Herbamare buljong (tidligere plantaforce) 1-2 ts paprikapulver 1/2-1 ts sambal oelek Skrell og skjær potetene i skiver. Strimlekål og paprka. Skrell og hakk løken, surr løk og hvitløk myke i oljen. Tilsett kålen og la alt få surre en stund. Ha i tomater, paprika og poteter. La koke til potetene er passe kokt. Smak til med karve, buljongkonsentrat, paprikapulver og sambal oelek. Serveres med rømme eller mandelfløte, grovt rugbrørd og salat. -------------------- Jeg gjør det ikke akkurat som oppskriften. Jeg tar to røde paprika istedenfor 1 rød og grønn (pga jeg ikke tåler så godt umoden frukt). Jeg bruker ikke buljong siden det har tilsetningsstoffer, og her funker urtesaltet til Herbamare veldig godt, som jeg har brukt istedenfor buljong. Sambal oelek har jeg heller aldri brukt, jeg har bare hatt i chili og friskpresset sitron (om nødvendig) istedenfor. Pluss at jeg syns den er god med litt spisskummen og frisk persille i også, og mer hvitløk. Mandelfløte er det oppskrift på i boka, men man kan sikkert bruke en hvilken som helst vegansk rømme eller fløte. Jeg har ikke brukt noe av det, den er like god uten. Anonymkode: 4e8ce...a26
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #12 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Gulrotsuppe med kokosmelk, ingefær og chili (fra Mere Mat) 🤩 Anonymkode: 1bd5f...25b Vår gulrotsuppe fra skratch | Mere Mat Anonymkode: 1bd5f...25b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå