AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #1 Skrevet 21. november 2025 Er de pliktig gi deg psykolog/oppfølging lokalt etter endt opphold?? Anonymkode: b65a8...79c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #2 Skrevet 21. november 2025 Det er ingen automatikk i det. Videre oppfølging vurderes ut ifra behov og overordnede prioriteringer. Anonymkode: d1d83...1f8 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #3 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen automatikk i det. Videre oppfølging vurderes ut ifra behov og overordnede prioriteringer. Anonymkode: d1d83...1f8 Huff. Hvis man har behov henviser de lokalt DPS da? Er det bra opplegg der? Kan jeg spørre hvor du var? De har jo alt traume til deprresjon++ Anonymkode: b65a8...79c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #4 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff. Hvis man har behov henviser de lokalt DPS da? Er det bra opplegg der? Kan jeg spørre hvor du var? De har jo alt traume til deprresjon++ Anonymkode: b65a8...79c Det kan være DPS, kommunal oppfølging eller annet. Vær klar over at det er stor press på disse tjenestene og prioriteringene er derfor ganske knallharde. Hvis du skal eller på på Modum nå, rett oppmerksomheten mot den behandlingen fremfor å tenke så langt frem i tid. Anonymkode: d1d83...1f8 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #5 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være DPS, kommunal oppfølging eller annet. Vær klar over at det er stor press på disse tjenestene og prioriteringene er derfor ganske knallharde. Hvis du skal eller på på Modum nå, rett oppmerksomheten mot den behandlingen fremfor å tenke så langt frem i tid. Anonymkode: d1d83...1f8 Takk. Nei. Legen vil henvise. Er krise. Traume og angst,men 62 uker ventetid???? Jeg blir matt.😭😭😭 Anonymkode: b65a8...79c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #6 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: b65a8...79c Hvis en får plass. Du kan jo vurdere å gå privat. Anonymkode: d1d83...1f8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #7 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis en får plass. Du kan jo vurdere å gå privat. Anonymkode: d1d83...1f8 Legen sier det gjør jeg så får stole på det da. Nå har jeg også en massiv sykehistorie bak meg. Men litt redd reuse bort så usikker om jeg vil en gang. Skumle greier. Anonymkode: b65a8...79c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #8 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Legen sier det gjør jeg så får stole på det da. Nå har jeg også en massiv sykehistorie bak meg. Men litt redd reuse bort så usikker om jeg vil en gang. Skumle greier. Anonymkode: b65a8...79c På Modum, mener du? Jeg synes uansett at det er spesielt av en lege å love plass når dette er helt avhengig av noen andre som vurderer. Anonymkode: d1d83...1f8 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #9 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): På Modum, mener du? Jeg synes uansett at det er spesielt av en lege å love plass når dette er helt avhengig av noen andre som vurderer. Anonymkode: d1d83...1f8 Oppfyller du kravene kommer du inn tenker jeg. Et av kravene er at det er prøvd lokalt. Kjenner andre som har vært der med mildere symtomper. Nå vet jeg ikke om jeg vil en gang så denne tråden handler om de som har vært der, ikke hva du tror ,synser og mener om min tilstand😅🤷♀️Men det går fint. God helg. Anonymkode: b65a8...79c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #10 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oppfyller du kravene kommer du inn tenker jeg. Et av kravene er at det er prøvd lokalt. Kjenner andre som har vært der med mildere symtomper. Nå vet jeg ikke om jeg vil en gang så denne tråden handler om de som har vært der, ikke hva du tror ,synser og mener om min tilstand😅🤷♀️Men det går fint. God helg. Anonymkode: b65a8...79c Det er jo ikke synsing om din tilstand, men meninger om en lege som uttaler seg på vegne av andre uten tilstrekkelig grunnlag. Anonymkode: d13da...75c 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #11 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oppfyller du kravene kommer du inn tenker jeg. Et av kravene er at det er prøvd lokalt. Kjenner andre som har vært der med mildere symtomper. Nå vet jeg ikke om jeg vil en gang så denne tråden handler om de som har vært der, ikke hva du tror ,synser og mener om min tilstand😅🤷♀️Men det går fint. God helg. Anonymkode: b65a8...79c For det første mente jeg noe om at legen lover noe hn ikke kan. For det andre virker det som at du har svak forståelse for hvordan prioriteringer gjøres innenfor psykiatrien - hvis du tror at å "oppfylle" kravene er tilstrekkelig, så kommer du til å bli skuffet. For det tredje; vær så god for at jeg gadd å svare deg. Alltid hyggelig å bidra når folk svarer på denne måten. Anonymkode: d1d83...1f8 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #12 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legen sier det gjør jeg så får stole på det da. Nå har jeg også en massiv sykehistorie bak meg. Men litt redd reuse bort så usikker om jeg vil en gang. Skumle greier. Anonymkode: b65a8...79c De fleste som henvises dit for traumebehandling er allerede i gang med dette lokalt også. Men ingen kan garantere deg plass hos psykolog i ettertid. Det blir vurdert ut i fra behovet ditt, og hva du kan nyttegjøre deg av. Fastlegen kan også gi oppfølging i etterkant, og imellom innleggelsene. Det er veldig merkelig av fastlegen å love deg plass på en institusjon som har såpass pågang... Ventetiden for første opphold vil uansett variere etter hvor mange som søkes dit og hva du faktisk søkes inn for. Utredningsoppholdet er heller ingen garanti for videre behandlingsopphold. Anonymkode: 04458...84f 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #13 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er de pliktig gi deg psykolog/oppfølging lokalt etter endt opphold?? Anonymkode: b65a8...79c Nei, men om du ikke får plass hos dem, sikrer de at du får en eller annen form for oppfølging lokalt. Anonymkode: fe6f5...0cb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #14 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Oppfyller du kravene kommer du inn tenker jeg. Et av kravene er at det er prøvd lokalt. Kjenner andre som har vært der med mildere symtomper. Nå vet jeg ikke om jeg vil en gang så denne tråden handler om de som har vært der, ikke hva du tror ,synser og mener om min tilstand😅🤷♀️Men det går fint. God helg. Anonymkode: b65a8...79c Så rart, jeg kjenner to som fikk vite at det var over et års ventetid. Men dette er 5år siden. Anonymkode: 7d6bb...21a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #15 Skrevet 21. november 2025 Det er vell ganske så lang ventetid på behandlingsopplegg på Modum nå. Man skal som regel inn for et utredningsoppgaver først. Blir det konkludert med at du får et behandlingsopphold er det vell nå 1-1.5 års ventetid, litt avhengig av hva du skal ha behandling for. Anonymkode: 21526...890
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #16 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (På 21.11.2025 den 14.53): Er de pliktig gi deg psykolog/oppfølging lokalt etter endt opphold?? Anonymkode: b65a8...79c Nei. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Legen sier det gjør jeg så får stole på det da. Nå har jeg også en massiv sykehistorie bak meg. Men litt redd reuse bort så usikker om jeg vil en gang. Skumle greier. Anonymkode: b65a8...79c Legen din kan ikke ta denne avgjørelsen og et av kriteriene for å få behandling der er at du må ha gjennomført utredning og behandling på poliklinisk nivå innen spesialisthelsetjenesten Anonymkode: 15124...c9c 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå