Gå til innhold

Opplevd å være sjalu?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor og på hvilken måte?

Anonymkode: 4631a...16e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det er ikke gøy, fordi det er som regel en grunn for at man blir sjalu.

Anonymkode: c130d...d6c

• Nyttig 1
Skrevet

Har kun vært sjalu i relasjoner hvor jeg ikke har fått den tryggheten og kjærligheten jeg har ønsket. Men i ekteskapet mitt gjennom 20 år har jec aldri vært sjalu, for jeg har alltid fått det jeg trenger av ham.

Anonymkode: 26539...05d

• Liker 4
Skrevet

Ja jeg ble vel det da jeg opplevde at eksen var særdeles kosete og i mine øyne flørtete med folk hun allerede hadde hatt ONS/ vært FF med i fortiden sin. En av mange grunner til at jeg avsluttet det forholdet.

Anonymkode: d1a09...af2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har kun vært sjalu i relasjoner hvor jeg ikke har fått den tryggheten og kjærligheten jeg har ønsket. Men i ekteskapet mitt gjennom 20 år har jec aldri vært sjalu, for jeg har alltid fått det jeg trenger av ham.

Anonymkode: 26539...05d

Ja dette tror jeg er rett! Man merker fort tryggheten hos noen. Spesielt de som er helt ærlig og ikke har noe å skjule! Verre med de som er uærlig/lyger/skjuler og skal ha alt hemmelig hele tiden. Bare vanlige ting folk snakker om blir til en krangel,og du lurer da på hva skjuler h*n som blir sint for å snakke om dette eller dette! Åpenhet og ærlighet bygger tillitt og respekt! Mye lettere å stole på noen da, komplimenter og fine ord og handlinger gjør at man ikke blir sjalu! En som sitter å "liker" alle "babes" på sosiale medier og scroller opp og ned i mente eller glor på alle forann kjæresten sin hele tiden sender bare feile signaler,gir ikke mye trygghet da!

Anonymkode: dae0d...5da

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg var sjalu i 3 år på eksen til daværende kjæreste (nå eksen min). Han favoriserte henne, snakket om henne ofte, sa at hun var helt fantastisk, mest intelligente kvinne han visste om. Alle ferdighetene hun hadde osv.. 

Og så skulle de være venner. Litt kontakt nå og da, en kafé, et par meldinger, en telefon nå og da. Og jeg skulle ikke dominere hvem han hadde som venner.. 

Det førte meg ut i vondt sjalusi. Hvor jeg ikke ville "gi opp" og la henne "vinne", for jeg trodde virkelig på ham og så for meg at hun jaktet ham fortsatt. 

Det viste seg at han bare spilte. At hun var drittlei av meldinger fra ham og ofte hadde bedt ham slutte å ta kontakt. Jeg tror ikke han heller hadde noen følelser for henne, han bare spilte på triangulering.. en velkjent hersketeknikk og manipulering med et "spøkelse" som var bedre enn meg, men som jeg skulle forsøke å konkurrere opp til. Den funka dessverre på meg, og jeg forsøkte å være mer enn perfekt kjæreste for ham, for å tekkkes. 

Nå er det antagelig meg han snakker sånn om for sine nye dater. Latterlig. 

Anonymkode: 9205c...5c7

Skrevet

Jeg er svært lite sjalu. Så lenge jeg ikke har noen grunn til det 😊

Skrevet

I liten grad, men jeg har i større grad opplevd en fornemmelse av «at det er noe som ikke stemmer».

Magefølelsen tar sjeldent feil.

Har kommet frem til den konklusjonen at jeg ikke kan bruke tid på relasjoner hvor jeg ikke kan stole på folk. 

Tror utroskap er noe av det mest ødeleggende man kan oppleve i et parforhold, fordi man lærer at man ikke lenger kan stole på vedkommende. 

Tror mange som har vært utsatt for utroskap kan bli litt irrasjonelle og utvikle en sterk sjalusi i ettertid.

Plutselig starter man å få et problem med ting man aldri fort har reagert på, ol.

Skrevet

Er sjalu på damen til en venn av oss som "ser" og sender flørtende blikk til mannen min. Hater den damen dessverre.

Anonymkode: 4631a...16e

Skrevet

Jeg har sjeldent vært sjalu, kan ikke huske noen konkret hendelse. Men usikker har jeg vært og er mye. 

Er alltid usikker av at samboer ser på andre (unge, slanke, veltrente) damer, enten de er på gata, treningssenteret eller sosiale medier. Han glor fordi de er fine og deilige, mens jeg er "snill og god".

Anonymkode: 30b3b...179

Skrevet

Blir veldig sjeldent sjalu. Kan bli såret, trist og lei meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sjeldent vært sjalu, kan ikke huske noen konkret hendelse. Men usikker har jeg vært og er mye. 

Er alltid usikker av at samboer ser på andre (unge, slanke, veltrente) damer, enten de er på gata, treningssenteret eller sosiale medier. Han glor fordi de er fine og deilige, mens jeg er "snill og god".

Anonymkode: 30b3b...179

Skjønner deg veldig godt og har vært i samme situasjon mange ganger. Det som ble løsningen her var å begynne å trene sammen med mannen på sats. Hver gang han så på de unge veltrente jentene så jeg på de unge veltrente guttene. Problem solved og mannen ønsket at vi avsluttet abonnementet på sats.

Anonymkode: daa5b...f69

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner deg veldig godt og har vært i samme situasjon mange ganger. Det som ble løsningen her var å begynne å trene sammen med mannen på sats. Hver gang han så på de unge veltrente jentene så jeg på de unge veltrente guttene. Problem solved og mannen ønsket at vi avsluttet abonnementet på sats.

Anonymkode: daa5b...f69

😂😂 Dagens! God hevn det der😂

Anonymkode: 3c439...7c4

Skrevet

Ble sjalu en gang vi var på fest og dama mi knullet fem andre menn, og ikke meg. Det var ubehagelig.

Anonymkode: 2bad7...e4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...