AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #1 Skrevet 21. november 2025 Jeg har vært på flere bakerier i Norge, men må innrømme at det er ingen som slår et godt dansk bakeri. Anonymkode: a636a...9bb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #2 Skrevet 21. november 2025 Danskene bruker ofte ekte smør i bakverk, og mindre margarin og olje. Danskene bruker også mer vanilje, istedenfor eller i tillegg til (vanilje)sukker Anonymkode: 5c180...eec 2 4
SPOCA Skrevet 21. november 2025 #3 Skrevet 21. november 2025 Deg om det. Jeg synes norske bakverk er best. 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #4 Skrevet 21. november 2025 Råvarer og ingredienser - særlig smør av høy kvalitet. Og en mye lengre tradisjon og handverk. De er verdensmestre i laminering, mye på grunn av smøret de bruker, som gir mange, tynne og sprø lag. Og stoltheten i å fylle på helt ferskt gjennom dagen. Anonymkode: 41c69...9f8 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #5 Skrevet 21. november 2025 Enig, dansk gjærbakst er veldig godt. De er ofte «sprø og karamellisert», mens de norske er mer «luftig». Anonymkode: febf7...c29
DesmondMiles Skrevet 21. november 2025 #6 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært på flere bakerier i Norge, men må innrømme at det er ingen som slår et godt dansk bakeri. Anonymkode: a636a...9bb Har du vært på uavhengige bakeri, eller bare disse kjedene? 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #7 Skrevet 21. november 2025 More of the good stuff! Anonymkode: aa7a8...d51
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #8 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært på flere bakerier i Norge, men må innrømme at det er ingen som slår et godt dansk bakeri. Anonymkode: a636a...9bb Uenig!! KROATIA derimot😍😍😍 Anonymkode: c1919...097
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #10 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært på flere bakerier i Norge, men må innrømme at det er ingen som slår et godt dansk bakeri. Anonymkode: a636a...9bb Jeg har vært på flere bakerier i Danmark, og jeg må innrømme at jeg synes 95% av utvalget der er helt uspiselig. (noen ting jeg liker godt også, men de er færre, og ofte bare på enkelte bakerier.) Mens på bakerier i Norge, så er det mye fantastisk mat som trekker meg gang på gang, og færre ting jeg ikke liker. Så det kan jo være at disse retter seg mot forskjellige ganer og forskjellige preferanser? Anonymkode: 846f2...181 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #11 Skrevet 21. november 2025 Jeg synes det er stor forskjell mellom bakeriene, og Danmark har kanskje enda bedre håndverkstradisjoner? I sommer var jeg innom Bakfikan i Fredrikstad, og oh Lord, så mye godt! Vi snakker skikkelig bakverk og ordentlig håndverk og det ble flere turer innom der. Det bakeriet slår det meste av det jeg har smakt, og jeg har vært innom mange både i Norge og utlandet. Ordentlige håndverksbakerier som setter kvalitet øverst (selv om det koster litt mer) er stikkordet. Betalingsviljen er kanskje bedre i Danmark? Anonymkode: 590b1...5e8 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #12 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Betalingsviljen er kanskje bedre i Danmark? Anonymkode: 590b1...5e8 Betalingsviljen for mat og drikke er generelt bedre nær sagt alle andre steder vs Norge. Akkurat bakevarer er noe av det vi er mindre ille på, men i forhold til Frankrike, Tyskland/Østerrike og Danmark så blir det fryktelig bleke kopier og det kommer jo rett og slett av at nordmenn går for Backstube/Narvesen pris over kvalitet. Anonymkode: a32c3...b9a 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #13 Skrevet 21. november 2025 jeg liker kun norsk bakst men liker best boller fra bit og div bakst fra meny ikke noe glad i baker hansen dem har tørre og kjedlige boller Anonymkode: c358d...135 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #14 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Betalingsviljen for mat og drikke er generelt bedre nær sagt alle andre steder vs Norge. Akkurat bakevarer er noe av det vi er mindre ille på, men i forhold til Frankrike, Tyskland/Østerrike og Danmark så blir det fryktelig bleke kopier og det kommer jo rett og slett av at nordmenn går for Backstube/Narvesen pris over kvalitet. Anonymkode: a32c3...b9a Ja, innertier fra deg her. Nordmenn generelt er ekstremt opptatt av billig mat og lite villige til å betale for kvalitetsråvarer. Anonymkode: d2730...c5f 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #15 Skrevet 21. november 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja, innertier fra deg her. Nordmenn generelt er ekstremt opptatt av billig mat og lite villige til å betale for kvalitetsråvarer. Anonymkode: d2730...c5f bit er jo veldig billig og har veldig gode boller Anonymkode: c358d...135
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #16 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, innertier fra deg her. Nordmenn generelt er ekstremt opptatt av billig mat og lite villige til å betale for kvalitetsråvarer. Anonymkode: d2730...c5f Ikke sant.. Ei venninne skulle sitte på hjem i går, og hang derfor med da jeg plukket med noen matvarer. Hun kunne ikke forstå at jeg valgte cherrytomatene som var dobbelt så dyre som de rimeligste... En tomat er jo en tomat 😅 Anonymkode: 41c69...9f8 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #17 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (På 21.11.2025 den 7.01): Jeg har vært på flere bakerier i Norge, men må innrømme at det er ingen som slår et godt dansk bakeri. Anonymkode: a636a...9bb Enig med deg at norsk bakst ikke er noe. Kaker kan de ikke, marsipan har jeg alltid hatet, sjokolade kake er til å bli kvalm av. Bakst, kaker, Norge kan det ikke. Skal jeg ha meg god kake så lager jeg det selv.Kjøper svært sjeldent. Anonymkode: 5ac3c...788
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #18 Skrevet 22. november 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig med deg at norsk bakst ikke er noe. Kaker kan de ikke, marsipan har jeg alltid hatet, sjokolade kake er til å bli kvalm av. Bakst, kaker, Norge kan det ikke. Skal jeg ha meg god kake så lager jeg det selv.Kjøper svært sjeldent. Anonymkode: 5ac3c...788 deg om det jeg liker kun norsk og tåler lite kaker som er kvalmenes noe jeg ikke har opplevd på mange år Anonymkode: c358d...135
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #19 Skrevet 22. november 2025 Den lokale bakeren (som ikke er så lokal lengre men mere "hele Sørlandets" baker har ett elendig utvalg. Kaker er nesten fraværende, aldri noe nytt og noe er opptint. Søtbakst er en deig i 13 varianter, alt smaker det samme. Ofte er det seigt, noen ganger sprøstekt, noen ganger så store luftbobler at det i praksis er ett skall. Men, vi har en liten dansk cafe og herligland for ett utvalg og alt smaker nydelig. Anonymkode: 1da54...714 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #20 Skrevet 23. november 2025 Men hva er det danskene kan som vi nordmenn ikke kan eller får til? Anonymkode: 9c09e...8f6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå