AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #1 Skrevet 21. november 2025 Jeg traff en fyr som jeg vurderer å be på date. Vi er fra en liten plass med bare noen tusen innbyggere, så "alle kjenner alle". Da jeg nevnte for ei venninne at jeg var interessert i ham, så sa hun "Du vet at han er venn med Elizabeth?" Elizabeth er en tilflytter som kom hit da hun var sammen med en herfra. Hun er ei dame jeg ikke kjenner selv og har aldri møtt, men jeg har blitt advart mot henne fra flere hold. At hun ikke er god i hodet og det bare er drama rundt henne. Den eneste interaksjonen jeg har hatt med henne er at hun plutselig skrev til meg på messenger: "Du kjenner ikke meg en gang. Hva er problemet ditt med meg?". Jeg hadde aldri sett navnet før, så jeg svarte "Jeg tror du mente å sende den til noen andre." Da påstod at det var riktig og at noen hadde sagt at jeg hadde snakket om henne. Null sjanse for at jeg hadde gjort det. Jeg ante jo ikke hvem hun var en gang. Men jeg så at vi hadde felles venner. Da jeg fortalte om den rare interaksjonen til noen venner, så ble jeg advart kraftig mot å ha noe med henne å gjøre. I ettertid har jeg blitt advart av andre også. Dette er folk som aldri sier slike ting og er normalt VELDIG inkluderende, og den rare interaksjonen jeg hadde med henne kan jo tyde på dama ikke er god i hodet. Så nå er jeg litt skeptisk... Hvis han velger seg slike venner, hvordan er han da? Han virker så koselig og snill, men skinnet kan jo bedra. Er det viktig med hvilke venner en kjæreste har? Anonymkode: dafd9...b10
AnonymBruker Skrevet 21. november 2025 #2 Skrevet 21. november 2025 Er ikke sikkert hun er så ille som andre sier. Du vet ei fjær ti høns osv, og slike småsteder eeeelsker jo når noen er «gærne» så de kan snakke om det. Anonymkode: eaeed...add 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #3 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (På 21.11.2025 den 3.41): Er ikke sikkert hun er så ille som andre sier. Du vet ei fjær ti høns osv, og slike småsteder eeeelsker jo når noen er «gærne» så de kan snakke om det. Anonymkode: eaeed...add Vel, dette er folk som ikke har sagt dette om noen andre de ca 20 årene jeg har kjent dem. Og min interaksjon med henne var også rar, og får meg til å tro at det ligger noe i dette. Og det høres ikke ut som at du har personlig kjennskap til bygder og tettsteder. Det er i alle fall ikke slik her at man "eeeelsker når noen er gærne så man kan snakke om det". Men hvor viktig er det med hvilke venner en kjæreste har? TS Anonymkode: dafd9...b10
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #4 Skrevet 23. november 2025 Har du snakket med han om henne? Jeg ville ha spurt hvor nære venner de er, og hvor mye de har med hverandre å gjøre. Enig at meldingen du fikk fra henne ikke var helt god! Anonymkode: 3b59b...58d
tøydokka Skrevet 23. november 2025 #5 Skrevet 23. november 2025 Jeg anser meg selv for å være rimelig oppegående. Men jeg har likevel noen venner med mer enn en løs skrue. Dette hadde jeg ikke bekymret meg for før det evt skulle bli noe problem.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #6 Skrevet 23. november 2025 Har du fått noen flere detaljer, enn kun "hun er ikke helt god i hodet" og "det er drama rundt henne"? Kanskje er hun lei av at folk snakker dritt om henne og dømmer henne før de har møtt henne. Det er selvsagt viktig hvilke venner en potensiell kjæreste har, men jeg ville i hvert fall prøvd å finne ut hva dette egentlig dreier seg om før jeg avviser en mann fordi han er venn med henne. Og dersom du ber mannen på date og det klaffer, kan du jo spørre han om henne litt sånn forsiktig. Anonymkode: 753ab...453
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #7 Skrevet 23. november 2025 Dette høres ut som skikkelig bygdesladder. Stakkars dame sier jeg bare. Si at hun bør flytte til Oslo - hun er velkommen hit. Vi har ikke tid til å sitte å slarve og slenge dritt om folk vi ikke kjenner, så hun vil få det bedre her ☺️ Anonymkode: 68ba6...c2d 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #8 Skrevet 23. november 2025 Du finner ikke ut av dette uten å spørre ham. Jeg var for en del år tilbake innflytter på et nytt, lite sted. Etter få måneder gikk det de villeste ryktene om meg, mange helt motstridende rykter også. Ingen av dem, absolutt ikke ett eneste av ryktene, hadde noe snev av sannhet i seg. Jeg var heldig fordi jeg på kort tid hadde fått et lite, men godt nettverk, og også noen veldig oppegående bekjente. Uten at jeg spurte dem en gang så gikk de ut og fikk satt en stopper for alle disse ville ryktene, og ryktene fulgte meg aldri videre mens jeg bodde der. Om jeg ikke hadde vært så heldig med hvem jeg hadde fått som venner og hadde av bekjente, innen så kort tid etter jeg flyttet dit, så er jeg ganske sikker på at jeg ville fått et evig dårlig rykte på det stedet (og ryktene ville også vært at det var mye drama rundt meg og at jeg ikke var helt god i hodet, for hadde de første ville ryktene fått slå rot, så hadde de nok bare bygd videre på dem). Så, det er ikke nødvendigvis sant, selv om mange tror det. Da sitter du igjen med den meldingen hun sendte deg. Grunnen til at hun sendte deg den meldingen var jo bare noen i bygda som hadde skapt rykter om deg, at du gikk rundt og snakket drit om henne. Jeg regner med at hun hadde grunn til å tro den som hadde fortalt henne at du gikk og spredte stygge rykter om henne. Litt slik du mener du har all grunn til å tro dem som har fortalt deg at hun ikke er helt god... Er du interessert i mannen og du mener han er en oppegående mann, så bør du kanskje også ha tiltro til at han kan vurdere sine venner. Eller i det minste, du kan i det minste møte ham og høre hva han selv sier om vennskapet til henne. Det vil jo være naturlig at du nevner henne, siden du har fått høre at han og hun er venner, og at hun tydeligvis hadde blitt fortalt at du gikk rundt og spredte rykter om henne. Slik kan du forklare ham med det samme at det ikke stemmer, at du på den tiden ikke en gang visste hvem hun var, men at hvis du og han skal ha mer med hverandre å gjøre, så mener du det er riktig å rydde opp i dette, slik at det ikke blir noen misforståelser mellom deg og han. Avhengig av hvordan han reagerer, så er de kanskje naturlig å nevne at du i ettertid har hørt at folk sier litt av hvert om henne, men at du selv ikke kjenner henne og ikke vet hvordan hun er, og at du ikke automatisk tror på rykter. Eller, om han ikke følger opp temaet, så venter du og ser. Om det blir mer mellom deg og han og du etterhvert møter henne, så kan du ansikt til ansikt fortelle henne at du den gangen hun sendte melding til deg ikke en gang visste hvem hun var, så om noen hadde fortalt henne at du snakket stygt om henne, så var det ikke sant. Anonymkode: b6f9a...c98 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2025 #9 Skrevet 23. november 2025 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Da sitter du igjen med den meldingen hun sendte deg. Grunnen til at hun sendte deg den meldingen var jo bare noen i bygda som hadde skapt rykter om deg, at du gikk rundt og snakket drit om henne. Jeg regner med at hun hadde grunn til å tro den som hadde fortalt henne at du gikk og spredte stygge rykter om henne. Litt slik du mener du har all grunn til å tro dem som har fortalt deg at hun ikke er helt god... Anonymkode: b6f9a...c98 En annen mulighet er at hun bare fant det på. Hun navnga personen som visstnok hadde sagt at jeg hadde snakket om henne. Den personen var ei jeg akkurat hadde hatt en offentlig diskusjon med på facebookgruppa for tettstedet. Diskusjonen var sivilisert og absolutt ingen sure miner. Men det kan være at Elizabeth så sitt snitt til å prøve å manipulere meg. Denne personen var da sammen med eksen til Elizabeth (han som hun flyttet hit for). Denne forklaringen er mye mer sannsynlig. Fordi jeg kjenner denne personen. Vi er ikke venner, men bekjente (og facebookvenner), og vi har jobbet sammen. Vi treffes også gjennom dugnad titt og ofte, og hun gjør mye bra for lokalområdet. Hun er hel ved og går ikke rundt og lyver om slike ting. Men ellers gode råd. Jeg tenker jeg prøver meg på en date med fyren og så får jeg samtaleemnet over på hvem han henger med slik at vi får snakket om det. TS Anonymkode: dafd9...b10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå