sollyset Skrevet 20. november 2025 #1 Skrevet 20. november 2025 Hei, finnes det noen grupper et sted for pårørende for psykisk syke foreldre? Ett eller annet? Har en mor som ikke ønsker helsehjelp. Hun har PSTD etter tøff barndom og ble utsatt for overgrep for ca 15 år siden. Hun har har noe spiseproblemer også men spiser litt. Og di siste årene har hun begynt å blø nedentil (hun er 61) begynt å bli plaget med ledd i kroppen. Hun har vært hos lege for over 1 år siden men hun avbestiller timer og drar ikke mer. Hun har ikke vært hos gynokolog men legen har oppfordret henne,(jeg mistenker jo selvfølgelig kreft) hun har vært på MR men deler ikke informasjon om svar annet enn at hun må kontroll om nån år? . Hun blør fortsatt og bruker bind på natten. Jeg som datter har utallige ganger prøvd å nå inn og sagt at hun ikke trenger å dra alene på timer osv, og vi er flere som har sagt at hun ikke trenger å dra alene! Men hun lokker seg inne og jatter med, bytter tema, ser ut i luften og svarer ikke. Jeg innser at slaget tapt men ønsker å forberede meg psykisk og hva jeg ellers kan gjøre. Jeg har barn og er gravid og må prøve å få tankene på noe annet. 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #2 Skrevet 20. november 2025 Forferdelig situasjon! Er det absolutt kun deg som har ansvar for henne? Du har ikke søsken? Anonymkode: fa611...15d 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #3 Skrevet 20. november 2025 https://www.lpp.no/tilbud-for-parorende/ Anonymkode: 2d5ff...bc5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #4 Skrevet 20. november 2025 Du må ta kontakt med fastlegen din. Anonymkode: b731c...883 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #5 Skrevet 20. november 2025 Hei! Sjekk kommunens nettsider, de har ofte lavterskel tilbud innen psykisk helsehjelp. Der mennesker som står i en vanskelig livssituasjon kan komme for å få råd og veiledning fra noen med psykiatrisk utdannelse. Supert tilbud! Tenker det passer godt til deg, da du står i en svært krevende livssituasjon 💛 Anonymkode: b2e40...aad 1
sollyset Skrevet 20. november 2025 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forferdelig situasjon! Er det absolutt kun deg som har ansvar for henne? Du har ikke søsken? Anonymkode: fa611...15d Har yngre søsken, men de har ikke like god kontakt med mamma som meg, min søster har sitt å stri med. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå