Prelunia Skrevet torsdag kl. 11:44 #1 Skrevet torsdag kl. 11:44 Jeg jogger 4 dager i uka, og prøver og trene styrke i tillegg - men motivasjonen min er svært lav når det gjelder styrke. Prøver minst en gang i uka, men kjenner at jeg trenger det mer med tanke på skader/vondter i knær og legger. Vurderer å bruke vektvest til gåing / de lette joggeturene, men er det noe vits ? Noen som trener med vektvest som kan si litt om hvordan dere bruker den. Hvor mye vekt burde man ha på en vest ?
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:51 #2 Skrevet torsdag kl. 11:51 Prelunia skrev (4 minutter siden): Jeg jogger 4 dager i uka, og prøver og trene styrke i tillegg - men motivasjonen min er svært lav når det gjelder styrke. Prøver minst en gang i uka, men kjenner at jeg trenger det mer med tanke på skader/vondter i knær og legger. Vurderer å bruke vektvest til gåing / de lette joggeturene, men er det noe vits ? Noen som trener med vektvest som kan si litt om hvordan dere bruker den. Hvor mye vekt burde man ha på en vest ? tenker du istedenfor styrketrening? Vil nok tro at styrketrening er mye bedre når det komme til det å forebygge skader. Å løpe med vektvest vil nok heller øke risiko for skader/plager om du ikke trener styrke i tillegg. Anonymkode: 160bd...27e
Saima Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Jeg bruker vektvest for å få mer ut av trening, få opp pulsen. F.eks om jeg går 4x4 i motbakke, så hjelper det veldig å ha f.eks 10 kg ekstra med vektvest, eller bare gå tur for å få mer uttelling. Syns også det er greit å ta knebøy/utfall/armheving o.l med vektvest på for ekstra motstand. Men tror ikke du kommer unna styrketrening av den grunn altså, for det er jo ikke alle muskelgrupper som vil ha utbytte av vektvest🧐
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå