AnonymBruker Skrevet 19. november 2025 #1 Skrevet 19. november 2025 Jeg er så bekymret for fremtiden. Overalt på SoMe får jeg opp at det snart skjer forferdelige ting. At verdensøkonomien vil gå tapt og alle som sitter på eiendeler og store lån vil tape mye. Jeg er redd for verdenskrig, vannmangel, og at de rike kommer til å kontrollere de vanlige beboerne og fattige menneskene på jordkloden. Jeg er redd for hva AI vil gjøre med samfunnet, samtidig er jeg redd for at hvis jeg tar noen dumme valg nå som ung så kan jeg ødelegge livet mitt og at det vil være ingen vei utenom. Er det andre som har det slik... Jeg føler jeg vegrer meg for å ta store beslutninger i livet fordi jeg er så bekymret for hva det kan medbringe. Jeg er redd for å få barn og familie uten nok penger, hvor jeg må stresse til og fra jobb hver dag, være underbetalt. Ikke ha frihet til å gjøre hva jeg vil i hverdagen... At alt stresset fra jobb vil ødelegge kroppen min og psyken min langsiktig. Jeg føler jeg er i et evigt hamsterhjul som aldri tar slutt, og jeg ønsker så sterkt en familie, men er så bekymret for at jeg vil slite meg ut. Nå skal det sies at kroppen min reagerer raskt på stress og det skal utrolig lite til. Hvor er plassen i samfunnet for de mennesker som er mer sensitive som ikke klarer masse jag og mas hver eneste dag i flere tiår? Anonymkode: c6b7e...960 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2025 #2 Skrevet 19. november 2025 Skjønner godt du er stressa... Får lyst å flytte på landsbygda hos svigers hjemland . Der dyrker man sjøl. Anonymkode: a2d35...b06 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2025 #3 Skrevet 19. november 2025 Slutt med SoMe. Begynn med hagearbeid. Anonymkode: 79307...82c 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2025 #4 Skrevet 19. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt med SoMe. Begynn med hagearbeid. Anonymkode: 79307...82c Altså begynne med SåMe? Anonymkode: dc0b2...200 1
mommyaka Skrevet 19. november 2025 #5 Skrevet 19. november 2025 Ta vekk internett og lev livet. Du kan ikke bruke hverdag ( det livet og de dagene) du faktisk har å bekymre deg. Da er du allerede igang med å ødlegge. Ingen kan se fremtiden...der er lite vi kan gjøre om noe skjer..men DU kan bestemme hva du vil finne på imorgen..hva du vil spise...hvem film du vil se på etc...ta en dag av gangen. Og for del... IKKE les VG og Dagbladet 1
endo Skrevet 19. november 2025 #6 Skrevet 19. november 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Slutt med SoMe. Begynn med hagearbeid. Anonymkode: 79307...82c Beste svar!!!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2025 #7 Skrevet 19. november 2025 Kanskje går alt dette helt fint. Ingen vits å leve i frykt. Det er bare å kaste bort livet sitt. Brett opp armene, og tenk at ingenting skal frarøve deg din lykke. Du kan finne den inni deg Anonymkode: 4fea9...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2025 #8 Skrevet 19. november 2025 Du har gravd deg ned i et "kaninhull" på SoMe. Det er det som skjer når algoritmene fanger opp hva du er opptatt av og så får du bare mer og mer av det, selv om det aller meste er svindel og svada. Slutt å lese det, og klikk det bort eller fortell SoMe at dette er ikke noe for deg. Etter hvert vil du få mindre av dette mer andre ting. Se heller etter positive historier og nyheter som kan gi deg håp og trøst. Anonymkode: 3da43...fee 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #9 Skrevet 20. november 2025 Du må skjerme deg mot skjermen rett og slett. Slutt å følge disse sidene og bruk heller tiden din på ting som gir deg glede, enten det er sosialt samvær, trening, hagearbeid eller hobbyer. I det lange løp er vi alle døde, har du lang nok horisont så er det dit det går. Men frem til da så må du leve det livet du har best mulig. Jeg kan kjenne igjen det du sier om at du er redd for å velge feil, du har kanskje blitt skuffet før også. Og vi må nesten ta sjanser noen ganger alle sammen, velge en type yrke, velge en partner og et sted og bo. Så får vi se og ta det derfra. Trives du ikke så kan du omskolere deg, få ny jobb, flytte osv. Anonymkode: b9a16...884 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #10 Skrevet 20. november 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er så bekymret for fremtiden. Overalt på SoMe får jeg opp at det snart skjer forferdelige ting. At verdensøkonomien vil gå tapt og alle som sitter på eiendeler og store lån vil tape mye. Jeg er redd for verdenskrig, vannmangel, og at de rike kommer til å kontrollere de vanlige beboerne og fattige menneskene på jordkloden. Jeg er redd for hva AI vil gjøre med samfunnet, samtidig er jeg redd for at hvis jeg tar noen dumme valg nå som ung så kan jeg ødelegge livet mitt og at det vil være ingen vei utenom. Er det andre som har det slik... Jeg føler jeg vegrer meg for å ta store beslutninger i livet fordi jeg er så bekymret for hva det kan medbringe. Jeg er redd for å få barn og familie uten nok penger, hvor jeg må stresse til og fra jobb hver dag, være underbetalt. Ikke ha frihet til å gjøre hva jeg vil i hverdagen... At alt stresset fra jobb vil ødelegge kroppen min og psyken min langsiktig. Jeg føler jeg er i et evigt hamsterhjul som aldri tar slutt, og jeg ønsker så sterkt en familie, men er så bekymret for at jeg vil slite meg ut. Nå skal det sies at kroppen min reagerer raskt på stress og det skal utrolig lite til. Hvor er plassen i samfunnet for de mennesker som er mer sensitive som ikke klarer masse jag og mas hver eneste dag i flere tiår? Anonymkode: c6b7e...960 Legg fra deg tlf og skru av internett og unngå nyheter.Sånn da hjelper det litt. Anonymkode: 1e11a...348 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #11 Skrevet 20. november 2025 Akkurat vannmangel er faktisk på vei til å bli en realitet i Teheren,hovedstaden i Iran. Men ellers så er jeg ikke så bekymret for vannmangel her i landet akkurat. Anonymkode: 8517a...c37
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå