Gå til innhold

Ikke bakteriell vaginose? Hva da?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en ubehagelig lukt fra underlivet. Utfloden er normal til lite. Fikk først vaginale tabletter. En seks dagers kur. Dette funket ikke. Så kastet jeg alle de gamle syntetiske trusene og kjøpte nye i bomull. Dette hjalp litt, men fortsatt lukt. Fikk så en gel som skal føres inn i skjeden med applikator som følger med. Fem dagers kur. Hjalp ikke i det hele tatt. 

Er det ikke BV da? Hva annet kan jeg gjøre? Kan gynekolog ta prøver for å finne ut hva slags infeksjon det er? Hvis det i det hele tatt er infeksjon, men hva er det i så fall? 

Lukten er slik at når jeg sitter på do med trusen på anklene så kommer det en svak lukt helt opp til nesa mi, og trusen lukter ikke godt. 

Anonymkode: e909d...5b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må til gynekolog å ta dyrkningsprøver av bakterier/sopp og Ph verdi. I tillegg bør du sjekke ut om det kan skyldes en kjønnssykdom 

Anonymkode: d7864...8f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må til gynekolog å ta dyrkningsprøver av bakterier/sopp og Ph verdi. I tillegg bør du sjekke ut om det kan skyldes en kjønnssykdom 

Anonymkode: d7864...8f9

Har ikke hatt sex på sånn to år, så tror ikke det er kjønnssykdom. Men ja, må nok få tatt noen prøver da. Skal sende melding til fastlegen min. 

Håper det er noe feks antibiotika kan ta.

Skal nevnes at jeg går på Litium og antipsykotisk. Vet ikke om det kan være bivirkning. 

• Liker 1
Skrevet

Hva lukter det da? BV lukter vanligvis fisk. Er lukten alltid den samme? Er den sterkere under og etter mensen? Kan du ha glemt igjen en tampong? (Dette skjer med overraskende mange dessverre). Hvilken intimvask bruker du? Er du overvektig?

Anonymkode: 0196d...6f6

Skrevet

Urinrester eller urinlekkasje? Altså at du ikke tørker godt nok? Det lager ikke god lukt.

Anonymkode: 3a897...bc8

Skrevet

Hos meg viste det seg å være positivt på hvp virus

Anonymkode: fc73b...314

Skrevet

Skulle likt å vite hvilke medikamenter du fik i stedet for bare en gel eller noen vaginale tabletter, hvem som har skrevet de ut, og mot hva. 

Ble det tatt gynekologisk undersøkelse. 

Hva lukter det? Når kom lukta og hvor lenge har det vart? 

Anonymkode: e82fa...df8

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Urinrester eller urinlekkasje? Altså at du ikke tørker godt nok? Det lager ikke god lukt.

Anonymkode: 3a897...bc8

Tror jeg tørker meg godt nok ja. 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hos meg viste det seg å være positivt på hvp virus

Jeg har positivt hpv virus. Tok biopsi tidligere i år. Så det kan være det? 

Skulle likt å vite hvilke medikamenter du fik i stedet for bare en gel eller noen vaginale tabletter, hvem som har skrevet de ut, og mot hva. 

Ble det tatt gynekologisk undersøkelse. 

Hva lukter det? Når kom lukta og hvor lenge har det vart? 

Jeg husker dessverre ikke hva medisinene het. Det er fastlegen som har skrevet ut, mot bakteriell vaginose. 

Det er vanskelig å beskrive lukten. Både søtlig, men også litt sånn rekelukt. Tror jeg. Usikker på hvor lenge det har vart, ett år kanskje. 

Skrevet

Har du fått apotek-behabsling, eller antibiotika? 

Jeg gikk flere runder med både sopp og bv-behabdling fra apoteket uten at det hjalp. Fikk til slutt antibiotika vagitorier som tok knekken på det 

Anonymkode: d0855...196

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har positivt hpv virus. Tok biopsi tidligere i år. Så det kan være det? 

Kan være.  Her så smerter og en rar utflod nesten søtlig. Jeg trodde selv sopp og bakteriell vaginale. Alle de prøvene negativ .men positiv på hvp . Vært slik nå i snart 2 år, ska ny test igjen over nytt år

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg husker dessverre ikke hva medisinene het. Det er fastlegen som har skrevet ut, mot bakteriell vaginose. 

Utifra beskrivelsen vil jeg tippe du har fått Donaxyl og Zidoval.

Anonymkode: 1d90a...8f7

Skrevet

Dårlig personlig hygiene over mange år

Anonymkode: cd542...8e5

Skrevet

Er du av typen som vasker dåsa men kun vann? Da vil du lukte.

Anonymkode: 4506c...bbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så du mener alle som får beskjed å ikke vaske med såpe oga gjentagende sopp og utslett lukter!

Rart da at gynokologet anbefalte å kun bruke vann for å ungå sopp infeksjon og eksem

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dårlig personlig hygiene over mange år

Anonymkode: cd542...8e5

Wow. For et innsiktsfullt bidrag i tråden. 

Anonymkode: e593e...166

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vasker du langt oppi skjeden med såpe? Lukt kommer innenfra og det er det en årsak til som ikke såpe hjelper mot. Tvert i mot så kan såpe gjøre det verre.

Anonymkode: d749f...a40

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har du fått apotek-behabsling, eller antibiotika? 

Jeg gikk flere runder med både sopp og bv-behabdling fra apoteket uten at det hjalp. Fikk til slutt antibiotika vagitorier som tok knekken på det 

Anonymkode: d0855...196

Fikk begge medisinene av lege. 

Skrevet

Utifra beskrivelsen vil jeg tippe du har fått Donaxyl og Zidoval.

Anonymkode: 1d90a...8f7

Donaxyl i hvertfall. Synes jeg kjenner igjen navnet. Fikk begge medisiner på resept. 

Skrevet

Men hvis legen har skrevet ut medisin mot bakteriell vaginose så må du ihvertfall ikke begynne å selvbehandle med resepfrie medisiner mot feks sopp. 

Bruk helsepersonell, og gå gjerne til gynekolog i stedet for fastlege. Dersom det skulle være balteriell vaginose kan de jo være at de heller skriver ut antibiotika for oral bruk i stedet for. 

Hvis du bor i nærheten av Oslo eller Bergen vil jeg også anbefale som en mulighet å oppsøke klinikken for seksuelt overførbare infeksjoner i Bergen, og Olafiaklinikken i Oslo. De har høy kompetanse på slike litt mer rare ting. Jeg ble selv feildiagnostisert med sopp av gynekolog og gikk mange runder med alt mulig rart av medisiner. Og så viste det seg at jeg hadde verken sopp eller noe annet. Da ble jeg anbefalt av gynekologen å gå til klinikken på Haukeland. 

Skrevet

Det kan være ureaplasma, dette fikk jeg påvist i sommer. Tidligere hadde jeg påvist bakteriell vaginose i flere runder, men så tok gynekologen utvidende prøver. Be legen om å teste for dette, behandles enkelt med antibiotika.

Anonymkode: 2f600...fd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...