Mooza Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Jeg holdt på å svelge kaffien i vranghalsen en morgen da Nrk rapporterte fra Polens uavhengighersdag og marsjen som 100 000 deltok på, inkludert presidenten, og kalte den en nazimarsj. "Det var da voldsomt" tenkte jeg. Kalle en marsj på en nasjonaldag for nazi.. Så ser jeg neste dag på Steigan ( av alle) at den polske ambassadøren har klaget, polakkene er opprørte og sinte, Nrk har beklaget, men vi i Norge har ikke hørt noe. Saken står fremdeles på sidene deres. Denne reporteren sier at presidenten deltar i marsjen, og har han er imot at Ukraina blir EU medlem og Nato- medlem. Vel, ikke de fleste det? Har EU prøvd å få Ukraina som medlem? Det står at " noen" ropte slagord mot EU! Vel, det gjør de her i landet og til tider. Noen altså. Helt vilt rar reportasje. Påfølgende dag derimot leser jeg i flere norske aviser om saken. Men ingenting fra Nrk. Statskanalen som jeg og vi alle betaler for.. Jeg er vant til mye rart fra Nrk morgennyheter, men jeg bare lurer på om det har klikka fullstendig for dem? Har de ingen redaktør, eventuelt noen voksne som kan sjekke? Dette er Polen. De kjempet mot nazister. De var lenge under Sovjet. De har tatt enormt ansvar under Ukraina- krigen. De er alliert.. Hva er det som skjer med norsk media? 4 5
Justlooking Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Mooza skrev (58 minutter siden): Jeg holdt på å svelge kaffien i vranghalsen en morgen da Nrk rapporterte fra Polens uavhengighersdag og marsjen som 100 000 deltok på, inkludert presidenten, og kalte den en nazimarsj. "Det var da voldsomt" tenkte jeg. Kalle en marsj på en nasjonaldag for nazi.. Så ser jeg neste dag på Steigan ( av alle) at den polske ambassadøren har klaget, polakkene er opprørte og sinte, Nrk har beklaget, men vi i Norge har ikke hørt noe. Saken står fremdeles på sidene deres. Denne reporteren sier at presidenten deltar i marsjen, og har han er imot at Ukraina blir EU medlem og Nato- medlem. Vel, ikke de fleste det? Har EU prøvd å få Ukraina som medlem? Det står at " noen" ropte slagord mot EU! Vel, det gjør de her i landet og til tider. Noen altså. Helt vilt rar reportasje. Påfølgende dag derimot leser jeg i flere norske aviser om saken. Men ingenting fra Nrk. Statskanalen som jeg og vi alle betaler for.. Jeg er vant til mye rart fra Nrk morgennyheter, men jeg bare lurer på om det har klikka fullstendig for dem? Har de ingen redaktør, eventuelt noen voksne som kan sjekke? Dette er Polen. De kjempet mot nazister. De var lenge under Sovjet. De har tatt enormt ansvar under Ukraina- krigen. De er alliert.. Hva er det som skjer med norsk media? Tror ikke på norsk media - de kjøre egne agendaer 😊 4 2
Maia70 Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Ikke helt relatert, men var ikke Ukraina-krigen et resultat av at Amerikanerne hadde jobbet for å få Ukraina inn i NATO, og at Putin mislikte det? Jeg hørte noen si det for en god stund siden. 2
Anjalita Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden NRK har nå beklaget for å bruke ordet "nazi". Rart at verken klagestormen eller unnskyldningen har vært i norsk media, så vidt jeg har sett. Ekstremt ugjennomtenkt å bruke ordet nazi om marsjen, spesielt siden den var i Polen. Men det er ikke til å komme unnom at marsjen er organisert av, og dominert av, ytre høyre, nasjonalister og fascister. Tidligere polske presidenter har ungått å delta i marsjen pga dette. 4
Gratis Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden (endret) Polen er som mange andre øst europeisk land skeptiske til fri innvandring, og ønsker å bevare litt av sin nasjonale identitet. Da blir de nazi, slik er det bare. Eller rasist, eller fascist. Plukk uttrykket du liker best. Endret 6 timer siden av Gratis 2 5
Pippi Lotta Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Anjalita skrev (2 timer siden): NRK har nå beklaget for å bruke ordet "nazi". Rart at verken klagestormen eller unnskyldningen har vært i norsk media, så vidt jeg har sett. Ekstremt ugjennomtenkt å bruke ordet nazi om marsjen, spesielt siden den var i Polen. Men det er ikke til å komme unnom at marsjen er organisert av, og dominert av, ytre høyre, nasjonalister og fascister. Tidligere polske presidenter har ungått å delta i marsjen pga dette. Hvorfor er det ugjenomtenkt å bruke orde nazi om grupperå som domineres av ytre høyre, nasjonlaister og facister? 1
Bacteria Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Pippi Lotta skrev (15 minutter siden): Hvorfor er det ugjenomtenkt å bruke orde nazi om grupperå som domineres av ytre høyre, nasjonlaister og facister? Kanskje fordi begge betegnelser er veldig betente. Nasjonalster og det DU definerer som ytre høyre er ikke nødvendigvis nazister. En nazist er en fascist som har en liten tilleggstrait: Jødehat. 3 1
Pippi Lotta Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Bacteria skrev (2 minutter siden): Kanskje fordi begge betegnelser er veldig betente. Nasjonalster og det DU definerer som ytre høyre er ikke nødvendigvis nazister. En nazist er en fascist som har en liten tilleggstrait: Jødehat. Nå er det ikke jeg som har definert dem som ytre høyre eller nasjonalister, det er personen som mente det var feil å bruke nazi ordet som skrev de var nasjonalistiske, fasister og ytre høyre. Så da høres de jo ut som de er nærme nazister i det minste.... Det bør gå an å kalle en spade for en spade, selv om spaden skule være betente.
Tiuren Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Pippi Lotta skrev (1 time siden): Hvorfor er det ugjenomtenkt å bruke orde nazi om grupperå som domineres av ytre høyre, nasjonlaister og facister? Kan og være noe betent i Polen, når man vet hvordan nazistene oppførte seg der på 40 tallet... Ikke helt så sivilisert som i Norge. Tror bare den vanlige blod(røde)tåka tok NRK journalistene. 3 1
Runnah Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Justlooking skrev (5 timer siden): Tror ikke på norsk media - de kjøre egne agendaer 😊 Den holdningen er i hvert fall skremmende. Ikke overraskende, men skremmende. 2
Pippi Lotta Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Tiuren skrev (29 minutter siden): Kan og være noe betent i Polen, når man vet hvordan nazistene oppførte seg der på 40 tallet... Ikke helt så sivilisert som i Norge. Tror bare den vanlige blod(røde)tåka tok NRK journalistene. Men om de faktisk er nasister (elmer veldig nøre nasister) så kan vi jo ikke la være å kalle de nasister bare fordi det er betent? 1
Thanos Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Runnah skrev (26 minutter siden): Den holdningen er i hvert fall skremmende. Ikke overraskende, men skremmende. Har du hengt med i verden i det siste? Fått med deg BBC skandalen som er iferd med å velte hele storbrittanias statskanal? Alle de store mainstream mediakanalene er ren løgn og propaganda. Om du tror på det de pusher er du virkelig blåøyd og suppe naiv. Det er ikke skremmende at noen ikke lar seg lure av dem, men at så mange enda er hjernevasket til å tro på dem selv med den mangden fri informasjon vi har tilgang på idag. Dét er skummelt. 1 2
Bacteria Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Tiuren skrev (33 minutter siden): Kan og være noe betent i Polen, når man vet hvordan nazistene oppførte seg der på 40 tallet... Ikke helt så sivilisert som i Norge. Tror bare den vanlige blod(røde)tåka tok NRK journalistene. Ja, det døde vel litt flere sivile i Polen enn i Norge den gang… har hørt 50 000. 1
Thanos Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden Pippi Lotta skrev (2 minutter siden): Men om de faktisk er nasister (elmer veldig nøre nasister) så kan vi jo ikke la være å kalle de nasister bare fordi det er betent? Du skal oppfylle en rekke kriterier for å være nazist. Idag kaster venstreraddissene dette begrepet rundt til absolutt alt og alle de selv er redde for og ikke vil forstå. Alle som idag har politiske meninger 5cm til høyre for sentrum, er nazister, facsister eller rasister. Blir man kaldt dette av venstrebermen idag er det en hedersbetegnelse. Da vet man at man har trigget raddissene med et godt poeng de ikke klarer å argumentere imot. 1 3
LeveMannen Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden (endret) Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Hvorfor er det ugjenomtenkt å bruke orde nazi om grupperå som domineres av ytre høyre, nasjonlaister og facister? Kanskje fordi nazist partiet (det nasjonalsosialistiske tyske arbeiderparti (NSDAP)) var sosialister, altså på ytre venstre siden ikke høyre. Det eneste de i tilfelle har til felles hvis det du skriver stemmer er da at de er nasjonalister. Og det er det da en hel haug med land og grupper som er rundt om i verden uten å betegnes som nazister. F.eks hamas og palestina er nasjonalister, vil du da kalle de for nazister siden nazistene også var nasjonalister? Endret 1 time siden av LeveMannen 1
frivis Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Vi lever i en opp ned verden. Folk er så sinnsvidd forvirret at man må jo nesten le litt. Men jeg begynner å skjønne at det er ramme alvor. Folk har valgt mørket fremfor lys. 1
Justlooking Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden frivis skrev (9 minutter siden): Vi lever i en opp ned verden. Folk er så sinnsvidd forvirret at man må jo nesten le litt. Men jeg begynner å skjønne at det er ramme alvor. Folk har valgt mørket fremfor lys. Kanskje det blir bedre om mørket blir gjennomskuet og lyset kommer frem?
Runnah Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Thanos skrev (36 minutter siden): Har du hengt med i verden i det siste? Fått med deg BBC skandalen som er iferd med å velte hele storbrittanias statskanal? Alle de store mainstream mediakanalene er ren løgn og propaganda. Om du tror på det de pusher er du virkelig blåøyd og suppe naiv. Det er ikke skremmende at noen ikke lar seg lure av dem, men at så mange enda er hjernevasket til å tro på dem selv med den mangden fri informasjon vi har tilgang på idag. Dét er skummelt. Man tar utgangspunkt i at mediene har rett og så vil det naturligvis være unntak, skandaler osv en gang i blant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå