Gå til innhold

Barnebursdag!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir 2 tusen kr hver av oss foreldre, 4 jenter skal feires. Er det nye eller helt innafor? De skal feire i lekeland med mat til. 

Anonymkode: 14430...d28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av de andre reagerte og sa det ble i overkant. 7900 totalt. 

Skrevet

Kanskje lurt å skrive hva du egentlig mener? 

Anonymkode: beb7b...11e

• Liker 1
Skrevet

At det skal koste 7900kr for å gjennomføre en barnebursdag syns jeg er drøyt.

• Liker 7
Skrevet

7900 for bursdag på lekeland er mye hvis det ikke følger med noe helt spsielt.

Har hatt mange bursdager på lekeland og det har alltid kommet på under halvparten av det beløpet. Riktignok noen år siden, men ikke så lenge at prisen skulle ha doblet seg.

Anonymkode: 91e9e...bfb

Skrevet

Det er jo dyrt med 8000kr for en barnebursdag. 
Men om man skal feire alene, og det er mange gjester, så kommer man vel ikke så langt under 2000kr uansett? 

Men velger man lekeland, så koster det jo det det koster. Og da vil jeg tro det ikke kommer som noen overraskelse? Det er jo slikt man undersøker før man bestemmer hvor man skal holde selskapet.

Anonymkode: 85d2b...6bd

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes ikke 2000 for å arrangere bursdag er mye, hvis det inkluderer alt.

Tenker at jeg sikkert bruker minst så mye om jeg skulle hatt hjemmebursdag med mat, bakst, tallerkener/kopper, pynt og godteposer. 

Kommer det mange utgifter i tillegg?

Anonymkode: 32c4a...b94

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er jo dyrt med 8000kr for en barnebursdag. 
Men om man skal feire alene, og det er mange gjester, så kommer man vel ikke så langt under 2000kr uansett? 

Men velger man lekeland, så koster det jo det det koster. Og da vil jeg tro det ikke kommer som noen overraskelse? Det er jo slikt man undersøker før man bestemmer hvor man skal holde selskapet.

Vi er flere som står sammen om dette. 4 stk feirer sammen, men litt uenigheter. Noen vil feire i gymsalen og gjøre det billigere, men andre vil ta det i Skyland. Kunne tatt det rimeligere siden enkelte her av foreldrene er enslige, men likevel gøy for kidsa. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker at jeg sikkert bruker minst så mye om jeg skulle hatt hjemmebursdag med mat, bakst, tallerkener/kopper, pynt og godteposer. 

Vi betalte 900,- pr foreldre sist da vi hadde det i et lokal, så man kan får en mye billigere burdag. Ikke alle som har 2000,- men d lar seg som regel ordnes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje lurt å skrive hva du egentlig mener? 

Anonymkode: beb7b...11e

Skjønte du nå? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er flere som står sammen om dette. 4 stk feirer sammen, men litt uenigheter. Noen vil feire i gymsalen og gjøre det billigere, men andre vil ta det i Skyland. Kunne tatt det rimeligere siden enkelte her av foreldrene er enslige, men likevel gøy for kidsa. 

Hvis noen av de 4 barna bare har 1 forelder (altså helt enslig og deler ikke utgifter med en annen forelder) så er det vel egentlig rettferdig om de betaler litt mindre enn de som er 2 voksne om utgiften? 

Jeg ville regnet på pris for bursdag i gymsal og sammenliknet. Da tatt med alle utgifter begge steder. Skal man feire sammen så må alle være enige om at prisen er ok :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis noen av de 4 barna bare har 1 forelder (altså helt enslig og deler ikke utgifter med en annen forelder) så er det vel egentlig rettferdig om de betaler litt mindre enn de som er 2 voksne om utgiften? 

Jeg ville regnet på pris for bursdag i gymsal og sammenliknet. Da tatt med alle utgifter begge steder. Skal man feire sammen så må alle være enige om at prisen er ok :)

De har nok begge foreldrene men de er skilt og aner ikke hvordan de da deler det opp. 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

2000kr er vel en sum som er helt ok at en barnebursdag koster. Men problemet her er jo ikke å bruke 2000kr på en bursdag, det er at den i seg selv koster nesten 8000kr. 

Her tenker jeg alle foreldre som skal arrangere en bursdag bør tenke litt på hvilket signal det gir. Både i forhold til press på andre foreldre og barn i klassen, om å arrangere dyre og fancye bursdager, og til alle de som tilbyr ulike barnebursdager til helt spinnville priser. Prisene går ikke akkurat ned dersom folk fortsetter å betale 8000kr for en barnebursdag. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
lalaB skrev (2 minutter siden):

2000kr er vel en sum som er helt ok at en barnebursdag koster. Men problemet her er jo ikke å bruke 2000kr på en bursdag, det er at den i seg selv koster nesten 8000kr. 

Her tenker jeg alle foreldre som skal arrangere en bursdag bør tenke litt på hvilket signal det gir. Både i forhold til press på andre foreldre og barn i klassen, om å arrangere dyre og fancye bursdager, og til alle de som tilbyr ulike barnebursdager til helt spinnville priser. Prisene går ikke akkurat ned dersom folk fortsetter å betale 8000kr for en barnebursdag. 

Det er fåtallet som feirer slike bursdager alene, altså bare ett bursdagsbarn.

Npr prisen er 8000, er det nok en del barn som er invitert. 

Hos oss er de nesten 30 barn av samme kjønn. Det er ganske mange å ha hjemme hos seg, for ikke å snakke om hvor mange bursdager man skal møte opp i.

Den gruppa vi er i er det 6 barn som feirer i sammen, vi betaler også 8000-10000 for feiringen. Men det blir ikke så mye per familie.

Så signalet som sendes ut. Er at alle barna blir invitert. Vi slipper å ordne før og etter bursdagen. Vi slipper å finne på aktiviteter for at barna skal ha det gøy. Å vi kommer ikke langt under den prisen, hvis man skal ha mat, kaker og annet som skal serveres i bursdagen. 

Anonymkode: 847a4...f69

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange barn er invitert? 
Er det 20 barn, virker det dyrt, men er det 40 barn er det jo ikke så ille🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men må jo bare bli enige, men dere må jo også tenke på at om den som syns det blir for dyr med 2000kr velger å ikke feire med dere, så blir det enda dyrere for dere. 

Er greit å feire sammen om man er enige om feiringen. Også tenker jeg også at man ska ha respekt for at noen syns det blir for dyrt. Da får man gå litt i seg selv om hva som er viktigst.. den feiringen på lekeland, hvor ikke alle bursdagsbarna kan være med å ha feiringen sin, eller ha en rimeligere feiring, som fortsatt er gøy - men hvor alle bursdagsbarna blir inkludert. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det spørs jo hvor mange som er invitert! 
høres dyrt ut, men hvis det er 20-25 gjester så er det nok det det koster. 
mener vi betalte rundt 1400 for 10 gjester, da var vi to familier som spleiset. 

Anonymkode: dafb6...f10

Skrevet

Spørsmålet er jo nesten irrelevant så lenge det ikke kommer frem antall deltakere. De fleste lekeland har jo en stykkpris per barn for slike bursdager, gjerne 300-350 avhengig av mat/varighet/ekstraopplegg osv. 

Er 8 000 for en bursdag isolert sett mye? Ja. Er 2000 mye for en bursdag man arrangerer selv, nja, ikke voldsomt. Koster å arrangere hjemme også. 

Uansett mer lønnsomt å feire sammen, dersom skal på lekeland osv. Men ikke bestill de største pakkene, bare tull.

• Liker 1
Skrevet
Noodlepoodle81 skrev (3 timer siden):

Hvor mange barn er invitert? 
Er det 20 barn, virker det dyrt, men er det 40 barn er det jo ikke så ille🤷‍♀️

15 jenter 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde jeg vært en av de som ikke var for lekeland hadde jeg gått ut av felles feiringen og hatt det i gymsalen. Veldig kjipt og blakke seg på slik feiring om økonomien er trang. 

Anonymkode: 046b1...307

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...