AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #1 Skrevet 18. november 2025 Hei! Er det noen som vet noe om dette? Jeg har forsøkt å finne ut av det, men ikke funnet noe konkret informasjon. Anonymkode: ca3d4...3bf
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #2 Skrevet 18. november 2025 Kanskje presisere hva du mener. Hvilken stønad har du? Anonymkode: 40f86...998 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #3 Skrevet 18. november 2025 Hvorfor i alle dager skulle du fått det? Tror du vi som forsørger deg får noe slikt? Anonymkode: b1a33...dae 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #4 Skrevet 18. november 2025 Banskelig å svare når du ikke konkretiserer mer. Er det halvt trekk på ytelser du mener? (Altså aap etc) eller ee det ekstra i forbindelse med sosialhjelp? Anonymkode: 4480e...258 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #5 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor i alle dager skulle du fått det? Tror du vi som forsørger deg får noe slikt? Anonymkode: b1a33...dae Mottar man sosialstønad feks så kan man få innvilget ekstra stønad i forbindelse med jul. Anonymkode: 4480e...258 2 1 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #6 Skrevet 18. november 2025 Man får kanskje halv skatt. Anonymkode: b2e63...6b5 2
Comfy Pysjamas Skrevet 18. november 2025 #7 Skrevet 18. november 2025 Man får ingen juletilegg, nei. Derimot får de med visse stønader halv skatt.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #8 Skrevet 18. november 2025 Sosialtjenesten gir som regel litt mer til jul, i hvert fall til langtidsmottakere. Usikker på om dette må søkes om. På andre ytelser som AAP og uføretrygd er det halv skatt i desember. Det går automatisk og søkes ikke om. Anonymkode: f00a9...d5f 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #9 Skrevet 18. november 2025 Comfy Pysjamas skrev (1 minutt siden): Man får ingen juletilegg, nei. Derimot får de med visse stønader halv skatt. Joda de på sosialstønad kan søke om ekstra penger til jul. Ihvertfall hvis man har barn Anonymkode: f3090...944 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #10 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor i alle dager skulle du fått det? Tror du vi som forsørger deg får noe slikt? Anonymkode: b1a33...dae Det kommer jo an på hva slags ytelse vedkommende har? og for deg så kommer det an på arbeidsgiveren din. mange kaller også halvt skattetrekk i desember noe de « får» ekstra før jul. Anonymkode: 40f86...998
senior Skrevet 18. november 2025 #11 Skrevet 18. november 2025 Vi som mottar alderspensjon fra NAV får reduseret skattetrekk på siste utbetaling før jul. Men det er ingen gave fra NAV. Det er bare en følge av tilsiktet justering av skattetrekket over året. Men det komme godt med likevel . . . .
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #12 Skrevet 18. november 2025 Comfy Pysjamas skrev (10 minutter siden): Man får ingen juletilegg, nei. Derimot får de med visse stønader halv skatt. Så bastant da. Jo, på sosialstønad kan man få innvilget ekstra stønad til jul Anonymkode: 4480e...258 3 1
Perine Skrevet 18. november 2025 #13 Skrevet 18. november 2025 (endret) Mange svar fra folk som både dømmer og ikke gidder å google, men her fant jeg noe Du kan få ekstra penger fra NAV til jul – NRK Buskerud – Lokale nyheter, TV og radio Endret 18. november 2025 av Perine 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #14 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor i alle dager skulle du fått det? Tror du vi som forsørger deg får noe slikt? Anonymkode: b1a33...dae Du som er i jobb virker tilsynelatende intellektuelt treg ut som ikke skjønner at en del av skattepengene våre går til de TRENGENDE . Er så drittlei folk som tror at det er kult å få støtte av Nav, de som får det er folk som ikke har nok til å leve av. Det er ikke slik at de, vi bare kan sette oss på bakbeina og håve inn penger. De får jo ikke engang nok. En mann fra Ukraina får faktisk mer, for å ikke gjøre noe ( men han kan ikke språket/ har traumer osv) enn det en barnehagelærer, maler, butikkansatt, renholder, og mange flere yrker, personer som jobber fullt får om de havner på AAP pga sykdom.. tenk over det du. Det er fullstendig galskap! Reager heller på urettferdigheten over det at folk i Norge som har jobbet fullt og slitt, betalt skattepenger i flere år, de får mindre enn noen som ikke har bidratt med noe til landet vårt. Folk som har slitt seg ut for landet vårt, folk som har blitt skadet for livet på jobb, av helsevesenet som feildiagnostiserer i hytt og pine, folk som blir overfalt og skadet, psykisk og fysisk.. De får mindre, kun 66% av sin opprinnelige inntekt. Mange av disse hadde skapt seg et liv, et liv som passet inntekten. De kjøpte seg kanskje hus, bil, hadde lån, en-to-tre unger, husdyr, hobbyer og idrett som de brant for. ALT. Ja, alt dette blir påvirket av å bli kronisk syk, skadet. Folk går gjennom ikke bare en livskrise når de mister helsa, de må gjennom mange. Hvordan ville du tatt det? Tenk over det!! Anonymkode: 0b161...a64 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #15 Skrevet 18. november 2025 Takk for svar fra alle 🩷 Og spesielt takk til deg som «forsørger» meg. Kanskje mine skattepenger kan forsørge deg hvis du havner i en situasjon hvor det trengs en gang. For å svare på spm om hvilke stønader jeg har, så har jeg minstesats AAP og får supplerende støtte til å ha penger til nødvendig livsopphold. Får ca 2500 ekstra fra nav i mnd, i tillegg til AAP. Det er ingenting til overs og jeg leve helt på minimum. Derfor lurte jeg på om jeg kunne være aktuell for å få noe ekstra mtp jul. Ikke for å flotte meg, men for å ha råd til å faktisk delta i julefeiringen. Jeg har nå sendt inn en søknad til Nav og skrevet at jeg søker om juletillegg, så jeg får bare se om det er aktuelt. Tenker at det kanskje kan være fint å vite at det er en mulighet for de som har minst dersom jeg får positivt svar fra nav. Anonymkode: ca3d4...3bf 8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #16 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar fra alle 🩷 Og spesielt takk til deg som «forsørger» meg. Kanskje mine skattepenger kan forsørge deg hvis du havner i en situasjon hvor det trengs en gang. For å svare på spm om hvilke stønader jeg har, så har jeg minstesats AAP og får supplerende støtte til å ha penger til nødvendig livsopphold. Får ca 2500 ekstra fra nav i mnd, i tillegg til AAP. Det er ingenting til overs og jeg leve helt på minimum. Derfor lurte jeg på om jeg kunne være aktuell for å få noe ekstra mtp jul. Ikke for å flotte meg, men for å ha råd til å faktisk delta i julefeiringen. Jeg har nå sendt inn en søknad til Nav og skrevet at jeg søker om juletillegg, så jeg får bare se om det er aktuelt. Tenker at det kanskje kan være fint å vite at det er en mulighet for de som har minst dersom jeg får positivt svar fra nav. Anonymkode: ca3d4...3bf Hvis du har aap får du jo uansett halvt skattetrekk på 2 utbetalinger, men skader ikke og søke om økt sosialstønad og. Lykke til . Anonymkode: 40f86...998
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #17 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar fra alle 🩷 Og spesielt takk til deg som «forsørger» meg. Kanskje mine skattepenger kan forsørge deg hvis du havner i en situasjon hvor det trengs en gang. For å svare på spm om hvilke stønader jeg har, så har jeg minstesats AAP og får supplerende støtte til å ha penger til nødvendig livsopphold. Får ca 2500 ekstra fra nav i mnd, i tillegg til AAP. Det er ingenting til overs og jeg leve helt på minimum. Derfor lurte jeg på om jeg kunne være aktuell for å få noe ekstra mtp jul. Ikke for å flotte meg, men for å ha råd til å faktisk delta i julefeiringen. Jeg har nå sendt inn en søknad til Nav og skrevet at jeg søker om juletillegg, så jeg får bare se om det er aktuelt. Tenker at det kanskje kan være fint å vite at det er en mulighet for de som har minst dersom jeg får positivt svar fra nav. Anonymkode: ca3d4...3bf Det blir jo vanskelig å forsørge noen med «din» skatt hvis du ikke jobber da… Ellers er det alltids lov å søke og håpe på det beste. Anonymkode: 2fa0e...c13 2
Dame1993 Skrevet 18. november 2025 #18 Skrevet 18. november 2025 (endret) AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvorfor i alle dager skulle du fått det? Tror du vi som forsørger deg får noe slikt? Anonymkode: b1a33...dae Du er klar over at det en gang kan være deg som blir arbeidsufør og trenger uføretrygd? Den helsa vi har i dag er ingen garanti, for ulykker og sykdom kan skje. Jeg ser derfor på trygdesystemet som en forsikringskasse vi alle betaler inn til og som man får utbetaling fra skulle man være så uheldig å bli syk/skada o.l. I dag er det ingenting som tilsier at jeg kommer til å bli ufør, men jeg har jo ingen garanti for det. Derfor betaler jeg inn til trygdesystemet. For andre som i dag trenger uføretrygd og som en egen forsikring for meg Endret 18. november 2025 av Dame1993 Skrivefeil 1 7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #19 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det blir jo vanskelig å forsørge noen med «din» skatt hvis du ikke jobber da… Ellers er det alltids lov å søke og håpe på det beste. Anonymkode: 2fa0e...c13 Det står en gang, ikke i dag. Har vedkommende skrevet noe om planer om og aldri jobbe? jeg har gått på aap, tusen takk til deg som forsørget meg. Nå er jeg i full jobb. Ja, noe av det jeg betaler inn til felleskapet går med til og hjelpe andre gjennom aap løpet . Det er fint og tenke på . Anonymkode: 40f86...998
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #20 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis du har aap får du jo uansett halvt skattetrekk på 2 utbetalinger, men skader ikke og søke om økt sosialstønad og. Lykke til . Anonymkode: 40f86...998 Nei. Kun 1 av utbetalingene i desember er trekkfrie. Anonymkode: 4480e...258 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå