Gå til innhold

Bekymret for 15 åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en veldig sosial tenåring ( som i og for seg er veldig positivt så klart) men han har så mange venner, og det er mange jeg ikke kjenner. Han ene vennen som er ett år eldre selger dop og det har gått helt utfor med han. De var mye sammen i sommer, og på den tiden hadde jeg ikke anelse om hva han drev med.  Min sønn er ikke venn med han nå sier han , og jeg har slettet nr hans fra mobilen hans , men helt sikker kan jeg likevel ikke være. Kan jo ikke låse han inne heller. Det er ekstremt mye rus blant ungdom i denne kommunen. Jeg har klare regler/innetider som han heldigvis ikke trosser, selv om det er en kamp hver dag å få han til å gjøre det. Jeg henter han alltid etter at de har vært på noe sosialt. Han vet at han kan ringe meg når som helst om det er noe. Jeg åpner hjemmet mitt for kameratene han er nærmest, og som jeg kjenner foreldrene til ( vi har tett dialog) . Det er bedre enn ad de går rundt uten oppsyn fra voksne. Jeg har pratet mye om rus og skadevirkninger , sett programmer på tv som omhandler rus osv med han. Faren er dessverre ikke inni bildet. Så er alene om dette. Merker at han er så rastløs hele tiden, han tvinger seg selv på skolen når han er syk, for han orker ikke være en hel dag hjemme alene ( altså uten venner ) Han har gått til psykolog, og det ville han en stund. Men nå sier han at han gidder ikke det mer. Han er egentlig en snill og god gutt, som er pliktoppfyllende, men han er også veldig sårbar, så er livredd for at han havner i «feilt miljø» , for da tror jeg det går utfor med han og. Bare en liten «utblåsning her 😅 Noen som har lignende erfaringer? ( Beklager lang tekst uten mellomrom, skriver fra mobil, så fikk det ikke til 😅)

Anonymkode: ec192...1f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...