Gå til innhold

Har Norge vunnet VM i fotball?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så fotballfesten i Oslo idag.
Regner med at vi vunnet VM siden det er titusener og laget fester slik?

Var faktisk ikke klar ovr at VM var arrangert i november, men så feil kan en ta.

Anonymkode: bb93a...54f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 626a2...1df

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var faktisk ikke klar ovr at VM var arrangert i november, men så feil kan en ta.

Lett å se at du spiller dum. Hvorfor gidder du å late som du er dum egentlig? 

Anonymkode: 23b3d...e92

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg syns du skal se om nettleseren har tilgang til flere sider på nettet enn bare KG.

Anonymkode: 96cff...c2b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det er 7 måneder til det skjer.

• Nyttig 2
Skrevet

Og alle dem som hater USA pga Trump kommer selvsagt ikke til å dra over dammen?

Tror nok det ja..Akkurat som tjukke folk plutselig vil være tynn når får en god resept på slankemedisin.

Anonymkode: f3deb...802

• Liker 1
Skrevet

Husker da de norske fotballjentene vant fotball-VM I 1995. Da var det knapt 100 personer som hilset de velkommen på flyplassen i Norge..

Anonymkode: a19b5...52b

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Husker da de norske fotballjentene vant fotball-VM I 1995. Da var det knapt 100 personer som hilset de velkommen på flyplassen i Norge..

Anonymkode: a19b5...52b

Godt å høre at vi bare har 100 sånne raringer. Hvem bruker halve dagen til å reise til en flyplass for å få et glimt av noen personer som er gode i en sport?

Anonymkode: 73425...b5c

Skrevet

Jeg synes det var fantastisk! Dette har vi ventet altfor lenge på!! Gleder meg såå til sommeren!🤩

Anonymkode: 47d19...5c3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det var fantastisk! Dette har vi ventet altfor lenge på!! Gleder meg såå til sommeren!🤩

Joda men å feire noe slikt er bare pinlig. Så får vi se i VM om det blir noe der å feire. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TomKrus skrev (1 minutt siden):

Joda men å feire noe slikt er bare pinlig. Så får vi se i VM om det blir noe der å feire. 

Hvorfor i alle dager er det pinlig å feire og vise glede? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i alle dager er det pinlig å feire og vise glede? 

Fordi man ikke har vunnet en dritt, bare kvalifisert seg til en konkurranse :) 

• Nyttig 1
Skrevet
TomKrus skrev (Akkurat nå):

Fordi man ikke har vunnet en dritt, bare kvalifisert seg til en konkurranse :) 

Norge gjorde den beste kvaliken av alle lag i Europa og kom til VM for første gang på 28 år. Selvfølgelig er det litt over the top med en sånn feiring, men gud bedre så jævla døll, surmaga og utrivelig man må være for å bli grinete fremfor å bare smile litt av det hele. 

Anonymkode: 5e8d9...3ec

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Norge gjorde den beste kvaliken av alle lag i Europa og kom til VM for første gang på 28 år. Selvfølgelig er det litt over the top med en sånn feiring, men gud bedre så jævla døll, surmaga og utrivelig man må være for å bli grinete fremfor å bare smile litt av det hele. 

Anonymkode: 5e8d9...3ec

Jeg synes bare det var pinlig, som når man drikker seg drita på grunn av dette og sier til arbeidsgiver at man ikke kommer på jobb fordi man skal feire dette :) Så ikke noe slikt i dette omfanget sist det skjedde, og jo flott at man klarte oppgaven, men det er bare et steg på veien til et VM som i verste fall kan ende i en kort affære. Så får vi se da !

• Nyttig 1
Skrevet

Du spør:

Sitat

Har Norge vunnet VM i fotball?

Har du ikke fulgt med - ja, naturligvis har Norge vunnet VM i fotball.

Det norske kvinnelandslaget slo Tyskland 2-0 i VM-finalen i 1995, og selv om man siden den gang har klart å rote bort vinnerpokalen, er det ikke rart at man fortsatt feirer den store begivenheten:

Anonymkode: acd83...d0d

• Nyttig 1
Skrevet

Det grenser til galskap når man fabler om at vi kan komme til finalen, ja til og med vinne i Amerika neste år.

Ja, vi har gjennomført en god kvalikk, og ja, de siste månedene med landslaget står i gullskrift i norsk sportshistorie.

Vi er gode, ja - men det stopper ganske fort. Norges 11 beste er for tiden blant topp 5 i Europa, men vi havner langt bak når resten av troppen, altså spiller nr 12 til 26 skal fylles ut. Vi mangler dybden til å gå langt, 8 kamper skal vinnes om vi skal få pokalen hjem. Blir det skade(r) hos noen av stjernene er vi ute på tynn is.

Jeg har tidligere sagt på forumet at målet om en 16 dels finale får være et fint mål, og alt etter dette blir ren bonus.

I USA 94 skulle vi selvsagt til kvartfinale - minst. Resultatet var at Flo pasningene ble konstant blåst av, og Norge klarte ikke å tilpasse seg.

Varmen blir problem nr 1. Sist spilte vi i New York/Jersey og Washington, om vi kommer mer syd er vi fort ferdige, møter vi Mexico, må vi i høyden og det er sjansespill.

Tror vi vinner kamp 1, kanskje nr 2, og tar oss videre, der en mer erfaren motstander slår oss ut.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er vel absolutt ingen som tror Norge skal vinne VM. Ikke sett eller hørt en eneste person tro det. Men at Norge ikke har vært med i hverken EM eller VM på så mange år er det lov å være glad for. Personlig bryr jeg meg ikke så mye om landslaget, men vet jo at det i mange andre nasjoner alltid feires skikkelig dersom de kvalifiserer. Spesielt om man ikke pleier det. Men i Norge skal man helst ikke ytre så mye glede eller følelser over ting. Vi er et folk som fort blir ille berørte. 

• Liker 1
Skrevet

Leser du ikke nyheter?

Jeg bryr meg lite om norsk fotball, men selv jeg har fått med meg om de har kvalifisert seg til Vm på 28 år. De har gått gjennom kvalliken uten et tap med mye mål også. Flere land i Europa som er gode fotballnasjoner frykter Norge nå som lag. Det hele vil jeg kalle noe å være stolt av, uavhengig av om man følger med på fotball eller ikke. 

• Liker 2
Skrevet
piggrokken skrev (3 minutter siden):

Vi mangler dybden til å gå langt, 8 kamper skal vinnes om vi skal få pokalen hjem. Blir det skade(r) hos noen av stjernene er vi ute på tynn is.

Varmen blir problem nr 1. Sist spilte vi i New York/Jersey og Washington, om vi kommer mer syd er vi fort ferdige, møter vi Mexico, må vi i høyden og det er sjansespill.

Det kan holde å vinne seks kamper, kanskje til og med fem hvis vi får noen uavgjorte i gruppespillet. Mange som skal videre fra gruppespillet. Man skal være optimist for å tro vi vinner fem strake etter det, men lov å drømme. Jeg trodde ikke vi skulle ta åtte strake i kvaliken heller, men vi var ikke i den verste gruppen.

Hva vanskelige spilleforhold angår, er det synd vi ikke har noe stadion av VM-kaliber her til lands. Stadig vekk arrangeres det VM i uhorvelig varme. Tenk om vi kunne arrangert på Trysil vinterstid. 😅

Anonymkode: 59c67...f24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...