Gå til innhold

Hvorfor sitter de fleste kvinner m/beina i kryss ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det en grunn til at dei fleste kvinnfolk sitter med bena i kryss uansett antrekk. ?  Har også undres over hvorfor mange kvinnfolk får helninger  på hode når de kommuniserer med andre. ?   

Anonymkode: 6e71f...3e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bena i kryss er selvfølgelig en tillært anstendighetsregel for kvinner. Menn behøver ikke det. Kvinner skal sitte med beina sammen uansett om de har på bukser, skjørt, kjole eller nakne. Spredte ben signaler løs på tråden.

Anonymkode: b4bb3...402

• Liker 5
Skrevet

Jepp, det anses som vulgært og mandig for kvinner å sitte med bena spredt. I det hele tatt er det slik at kvinner skal ta minst mulig plass, for å betraktes som kvinnelige. Noe selvsagt feminisme har endret til en viss grad, men dette er kanskje likevel noe av grunnen til at enkelte menn 40+ provoseres av Greta Thunberg, og kvinner i offentligheten i det hele tatt får mye skitt i innboksen.

Hvorfor kvinner legger hodet på skakke i samtale er kvinnelig kroppsspråk som gir signaler om at vi lytter. Vi er nok i det hele tatt mer bevisst på hvilke signaler vi sender ut. Menn anser jeg som mer ubevisste i all kommunikasjon.

Anonymkode: 0da4b...3ca

• Liker 9
Skrevet

Det er da særdeles mange menn som sitter med beina i kryss, dog over anklene og ikke knærne. På min arbeidsplass, der det er høyt utdannede og kompetente folk, sitter ikke mannfolka og skræver heller. 

Anonymkode: b69f4...10a

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor kvinner legger hodet på skakke i samtale er kvinnelig kroppsspråk som gir signaler om at vi lytter. Vi er nok i det hele tatt mer bevisst på hvilke signaler vi sender ut. Menn anser jeg som mer ubevisste i all kommunikasjon.

Mange kvinner sitter med armene i kryss samtidig som de skakker på hodet. Det er selve definisjonen av å sende ut blandede signaler - som er erketypisk oss kvinner. 

• Liker 3
Skrevet

Det er tilært og tok tid for meg å avlære.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hode på skakke er iallefall et tydelig kroppspråk på at en lytter til det som blir sagt. Slik å sitte med armene i kryss over brøstet tyder på en lukket og skeptisk kroppspråk. Vi forteller mye med det non-verbale språket vårt.

Kvinner er dessverre blitt lært opp til å ta for lite plass. Ser det f.eks på bussen der menn sitter som noen bavianer med kronjuelene på utstilling og tar plass til 2 seter, kroker kvinner seg. Jeg er blitt veldig bevisst på å sitte med begge beina i bakken. 

Anonymkode: dbee3...d02

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sitter sjelden med beina i kryss, men sitter ikke og skrever heller.

Anonymkode: db9e4...1b9

Skrevet

Jeg sitter ofte med beina i kryss og det er ikke fordi det er innlært i barndommen. Jeg gjorde aldri dette før jeg var minst 40 år. Jeg fant ut at det var godt å sitte sånn og etter det gjør beina det nesten av seg selv automatisk. Har hatt vondt i ene leggen i perioder og da har jeg måtte bytte hvilket ben som skal være øverst. Selv i sofaen hvor jeg sitter med beina bortover sofaen sitter jeg med beina i kryss, er nok der legg vontene kommer fra. 

Jeg lurer på hvorfor enkelte mannfolk må skreve så jævlig. Enkelte tar jo 1 1/2 pute i sofaen bare fordi de MÅ skreve. 

Anonymkode: 25374...92d

Skrevet

Jeg liker å sitte med beina i kryss, høyre beinet over det venstre og foten under der igjen, så høyre fot er nesten tilbake på høyre siden. 

Anonymkode: 8b2ec...33f

Skrevet

Jeg synes det er behagelig å sitte med bena i kryss. Man «hviler» da det ene beinet. Synes mange menn sitter med bena i kryss også. Og en annen grunn til at jeg ofte sitter med bena i kryss er for at da sitter jeg i alle fall ikke og skrever i bena og tar masse plass. Det er det flere menn enn kvinner som gjør og det ser etter min mening fullstendig idiotisk ut. Tenker de som sitter sånn har kognitive mangler - det gjelder både kvinner og menn. 

Anonymkode: a2da3...ce9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hode på skakke er iallefall et tydelig kroppspråk på at en lytter til det som blir sagt. Slik å sitte med armene i kryss over brøstet tyder på en lukket og skeptisk kroppspråk. Vi forteller mye med det non-verbale språket vårt.

Kvinner er dessverre blitt lært opp til å ta for lite plass. Ser det f.eks på bussen der menn sitter som noen bavianer med kronjuelene på utstilling og tar plass til 2 seter, kroker kvinner seg. Jeg er blitt veldig bevisst på å sitte med begge beina i bakken. 

Vel, veldig mange av oss kvinner kjører kombinasjonen av hode på skakke og armene i kryss. Det er mildt sagt forvirrende for andre som er bevisst på kroppsspråk. Det fremstår passivt-aggressivt. 

Jeg tilbringer 1-2 timer hver dag på kollektivtransport, og hver vei tar jeg tre forskjellige transportmidler. Jeg ser så og si aldri menn gjøre seg bredere med beina. Veldig mange nordiske menn er bredere over skuldrene enn hva setene på disse syd-europeiske og øst-asiatiske transportmidlene er beregnet for. Det er klart at det da oppleves som trangt å sitte ved siden av dem, men det er jo ikke fordi de gjør seg brede. De er bare bygget slik fra naturens side. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg sitter hele tiden med beina i kryss. Det er mest komfortabelt for meg.

Anonymkode: 7675b...3e3

Skrevet

Fordi det er behagelig å sitte slik

Skrevet

Vel, veldig mange av oss kvinner kjører kombinasjonen av hode på skakke og armene i kryss. Det er mildt sagt forvirrende for andre som er bevisst på kroppsspråk. Det fremstår passivt-aggressivt. 

Jeg tilbringer 1-2 timer hver dag på kollektivtransport, og hver vei tar jeg tre forskjellige transportmidler. Jeg ser så og si aldri menn gjøre seg bredere med beina. Veldig mange nordiske menn er bredere over skuldrene enn hva setene på disse syd-europeiske og øst-asiatiske transportmidlene er beregnet for. Det er klart at det da oppleves som trangt å sitte ved siden av dem, men det er jo ikke fordi de gjør seg brede. De er bare bygget slik fra naturens side. 

Sitter like lenge på bussen om dagen som det du gjør. Har en time hver vei til jobb og jeg bytter buss også så uten at jeg skjønner hvorfor dette skulle være en konkurranse om hvem som tar buss lengst eller mest så har jeg også (og andre i denne tråden) erfaringsbasert kunnskap om menn som oppfører seg som bavianer med kronjuelene på utstilling i kollektiv transport. For jo, jeg ser de daglig. Ingen er bygget slik at de må sitte å skræve på kollektiv transport, verken menn eller kvinner. 

Skrevet

Ingen er bygget slik at de må sitte å skræve på kollektiv transport, verken menn eller kvinner. 

Hva vet du om det? Er du lege?

Jeg 'må' skreve. Jeg er over snittet høy og bredskuldret. Nesten alle seter i kollektivtransport er to nummer for små for meg. Det betyr også at jeg har mye bein til overs, lårene hviler ikke naturlig mot setekanten og da faller de helt naturlig ut til sidene. Om jeg sitter på en stol som er høy nok skrever jeg mye mindre. Men jeg samler uansett ikke bena helt fordi...baller..

Skrevet

det er dritirriterende. jeg har lyst å sitte med beina langt fra hverandre. 

Anonymkode: c0a95...d9e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bena i kryss er selvfølgelig en tillært anstendighetsregel for kvinner. Menn behøver ikke det. Kvinner skal sitte med beina sammen uansett om de har på bukser, skjørt, kjole eller nakne. Spredte ben signaler løs på tråden.

Anonymkode: b4bb3...402

nei, det sprer ikke signaler om løs på tråden, det er heller slik at menn oppfatter det som løs på tråden. det er en slags muslimsk burka light. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp, det anses som vulgært og mandig for kvinner å sitte med bena spredt. I det hele tatt er det slik at kvinner skal ta minst mulig plass, for å betraktes som kvinnelige. Noe selvsagt feminisme har endret til en viss grad, men dette er kanskje likevel noe av grunnen til at enkelte menn 40+ provoseres av Greta Thunberg, og kvinner i offentligheten i det hele tatt får mye skitt i innboksen.

Selv om det overnevnte er den universelle forklaringsmodellen på det meste, har dette minst like mye med anatomi å gjøre. Kvinner har bredere hofter/bekken, så en annen sittestilling er nesten forventet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

det er dritirriterende. jeg har lyst å sitte med beina langt fra hverandre. 

Er du mann eller kvinne? Jeg *tror* at forskjeller i bekkenet styrer hvordan bena plasserer seg om du sitter ned og ikke stolen begrenser benas plassering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...