Gå til innhold

Funnet sexting og tegn til gammel utroskap

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har funnet en del samtaler og bildeutveksling mellom min samboer og en annen kvinne fra jeg var høygravid med vår eldste sønn, og tiden han var baby. Det tok slutt når denne damen fikk kjæreste. 

De snakket frem og tilbake om hvor kåte de var og hvor mye de ville knulle hverandre.. min mann var mest verbal, men hun sendte bilder. De snakket om å møtes og hvilket dato som passet etc. de snakket om dette også ble det plutselig stille 2-4 mnd, før de tok opp tråden igjen. Hans initativ hver gang. Virker på meg som det ikke ville bare stoppet om de ikke faktisk møttes.. 

Jeg har konfrontert min mann med det, han sier han skammer seg, og at det ikke skjedde noe mer enn prat. Han er en helt annen mann enn han var da, men uansett, det gjør skikkelig vondt og jeg klarer ikke tro på det. Jeg klarer ikke la det gå og jeg har så lyst til å ta kontakt med henne, og på en ikke-truende måte prøve å fangene til å fortelle hva som skjedde, utav godheten i sitt hjerte, medfølelse for en annen kvinne som vil ha sannheten. Men jeg kan risikere å bare få samme svar «det var bare prat» og dermed være like langt i min usikkerhet. 

Det er lenge siden, han har endret seg mye, men allikevell ikke nok til at jeg klare å la dette fare. Vi har en familie og jeg er bare veldig usikker på hva jeg skal gjøre og hva jeg skal tro.. 

Hjelp..

Anonymkode: a8264...6bf

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge siden er det? 2år? 5år? 10år? Hvor langt ut i forholdet var dere? Forstår selvsagt at du allerede var gravid. Men er kanskje litt forskjell på om dere hadde vært sammen i 5år og gravid, enn 2mnd og gravid. For ved sistnevnte ville jeg kanskje tenkt at han var umoden, usikker på forholdet osv, men vokst og valgt forholdet deres. 

Anonymkode: ca82e...2de

• Liker 2
Skrevet

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med henne og spørre, for å unngå at du senere angrer på at du ikke gjorde det. Når den tid kommer, vil du eventuelt føle det er for sent å spørre. 

Anonymkode: 16fd7...59f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor lenge siden er det? 2år? 5år? 10år? Hvor langt ut i forholdet var dere? Forstår selvsagt at du allerede var gravid. Men er kanskje litt forskjell på om dere hadde vært sammen i 5år og gravid, enn 2mnd og gravid. For ved sistnevnte ville jeg kanskje tenkt at han var umoden, usikker på forholdet osv, men vokst og valgt forholdet deres. 

Anonymkode: ca82e...2de

Vi hadde vært sammen 2 år.. Vi var ikke sånn ring på fingeren, fastsatt dato type par, men vi sa at det skulle være oss to, ingen andre, så det teller vel like mye som det andre..

TS

• Hjerte 4
Skrevet

Hadde de møttes burde du kunne se det på samtalen? Det hadde vært «Takk for i går» og «tenker fortsatt på deg» og sånn? 

Hvor lenge er det siden, kan du sjekke hvor han faktisk var på den foreslåtte datoer? Bankutskrift, kalender, bilder? 

For hun dama visste vel om deg og kommer bare til å lyve, vel? Men du har vel ikke noe å tape på å snakke med henne. 

Det er uansett et tillitsbrudd og du må bestemme deg for om du kan leve med det. 

Anonymkode: cf158...6e5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er lenge siden, han har endret seg mye, men allikevell ikke nok til at jeg klare å la dette fare. Vi har en familie og jeg er bare veldig usikker på hva jeg skal gjøre og hva jeg skal tro.. 

Hjelp..

Hva er det med ham i dag som gjør at du ikke stoler på ham? 

Jeg ville nok uansett kontaktet henne og hørt hva hun sa. Du kan vel aldri være 100 % sikker på at du får sannheten uansett hvis hun sier ingenting skjedde fysisk, for du risikerer at han har kontaktet henne og bedt henne ikke si noe om du tar kontakt, eller at hun bare av seg selv sier akkurat det. Men jeg tror de fleste forstår at du trenger sannheten i en slik situasjon og ville fortalt sannheten.

Hvordan mannen din håndterer dette fremover blir også viktig for dere. Om han tror alt er greit bare han sier han skammer seg, at ingenting skjedde og det er lenge siden, så forstår han ikke hvor alvorlig dette tillitsbruddet var - og nå er, siden det nå er kommet frem. At det skjedde mens du var høygravid og i barsel og mens barnet var baby, og pågikk over måneder, i en periode hvor du var spesielt sårbar, det forverrer tillitsbruddet.

Det er ikke umulig å komme dere gjennom dette, men det vil nok kreve mye arbeid fra dere begge to og han må forstå at selv om det er lenge siden for han, så er sårene og sviket nå helt ferskt for deg. Det betyr at han må respektere at dette tar tid, og at han må jobbe for å vise at han fortjener din tillit. Jeg vil tro det vil være lurt av dere å gå i parterapi.

❤️

Anonymkode: 59b5b...bce

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har funnet en del samtaler og bildeutveksling mellom min samboer og en annen kvinne fra jeg var høygravid med vår eldste sønn, og tiden han var baby. 

Det tok slutt når denne damen fikk kjæreste. 

At du var høygravid og at dere fikk en liten nyfødt baby var ikke god nok grunn for ham?

Det var hun som avsluttet relasjonen
Ikke han?

Det hadde vært tankevekkende for meg.

Han er en helt annen mann enn han var da

Hvis dette ligger tilbake i tid, er gamle SMS-er som har dukket opp, gamle Messenger-meldinger, eller e-poster
så ville jeg kanskje ha tenkt at han kan hatt flere slike relasjoner, men hatt kommunikasjonen på andre plattformer.

Snapchat, WhatsApp, Signal, osv.

Jeg klarer ikke la det gå og jeg har så lyst til å ta kontakt med henne, og på en ikke-truende måte prøve å fangene til å fortelle hva som skjedde, utav godheten i sitt hjerte, medfølelse for en annen kvinne som vil ha sannheten. 

Gjør det noen forskjell? 
Hvis hun bekrefter mistanken din?
Og bekrefter at de møttes og hadde sex på de stedene, og til den tiden som var avtalt?

Og hva hvis hun bare blokkerer deg overalt?

Det er lenge siden, han har endret seg mye

Det som er kjipt når noen har valgt å være utro over lengre tid er at man blir i tvil i etterkant. 

Det har ikke vært snakk om litt klining på et julebord, eller en hyttetur som plutselig utviklet seg til noe mer. 

Dette har pågått over tid. Med overlegg. Det har vært nøye planlagt. Noe de begge har valgt å prioritere å bruke tid på.

Har mannen din virkelig vært trofast i etterkant fordi han har blitt «en ny og bedre mann»?

Eller har han vært trofast som et resultat av mangel på muligheter 

Hadde utroskapen fortsatt hvis hun ikke hadde fått seg kjæreste?

Det er spørsmål som hadde holdt meg våken om natten.

Anonymkode: e027a...b60

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Utroskap over tid, løgn som blir opprettholdt inntil du finner ut av det, er ødeleggende for forholdet og tillit. 

Kan du stole på han igjen? Kommer han til å informere deg om noe lignende skjer igjen? Neppe. Dersom han lyver til deg om dette i så lang tid (som han har gjort), så er han tilbøyelig til å gjøre det igjen. Fordi han allerede har en tankegang om at du ikke trenger å vite noe om hva han gjør, han kan jo bare lyve. Lyver man ikke, har man en mye høyere terskel for å gjøre noe dumt, da man vet at partner vil få vite om det. 

Anonymkode: 558e8...a9f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har funnet en del samtaler og bildeutveksling mellom min samboer og en annen kvinne fra jeg var høygravid med vår eldste sønn, og tiden han var baby. Det tok slutt når denne damen fikk kjæreste. 

De snakket frem og tilbake om hvor kåte de var og hvor mye de ville knulle hverandre.. min mann var mest verbal, men hun sendte bilder. De snakket om å møtes og hvilket dato som passet etc. de snakket om dette også ble det plutselig stille 2-4 mnd, før de tok opp tråden igjen. Hans initativ hver gang. Virker på meg som det ikke ville bare stoppet om de ikke faktisk møttes.. 

Jeg har konfrontert min mann med det, han sier han skammer seg, og at det ikke skjedde noe mer enn prat. Han er en helt annen mann enn han var da, men uansett, det gjør skikkelig vondt og jeg klarer ikke tro på det. Jeg klarer ikke la det gå og jeg har så lyst til å ta kontakt med henne, og på en ikke-truende måte prøve å fangene til å fortelle hva som skjedde, utav godheten i sitt hjerte, medfølelse for en annen kvinne som vil ha sannheten. Men jeg kan risikere å bare få samme svar «det var bare prat» og dermed være like langt i min usikkerhet. 

Hjelp..

Jeg hadde gått. Selv om det var lenge siden blir aldri forholdet det samme. Klarer du å være utro under svangeskapet til din partner som er den mest sårbare tiden en kvinne går gjennom så har du noe i deg som jeg ikke kunne levd med. 

Anonymkode: 12eb5...18f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Med en sånn oppførsel så vil jeg tippe hun ikke er den eneste og garantert at det har skjedd noe fysisk med noen. 

Anonymkode: 12eb5...18f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi hadde vært sammen 2 år.. Vi var ikke sånn ring på fingeren, fastsatt dato type par, men vi sa at det skulle være oss to, ingen andre, så det teller vel like mye som det andre..

TS

For noe fjas å si. 

Kjæresten og jeg skal aldri bo sammen eller gifte oss men vi er aldri utro eller flørter med andre fordet. Er alt fritt vil før man har ring på fingeren da? 

Anonymkode: c5c57...bf4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2025 den 11.33):

For noe fjas å si. 

Kjæresten og jeg skal aldri bo sammen eller gifte oss men vi er aldri utro eller flørter med andre fordet. Er alt fritt vil før man har ring på fingeren da? 

Det var nok ikke ment som et angrep på andres former for parforhold. 
De hadde vært kjærester i to år, var ikke gift, men ventet barn sammen. 

Mannen kan ha utsatt henne og barnet for risikoen for å bli smittet med klamydia. 
Det kunne potensielt fått alvorlige konsekvenser for både mor og baby. 

Midt i den mest hektiske nybakt-forelder-fasen valgte han å fortsette å være utro.

Det betyr jo ikke at utroskap i andre former for parforhold er greit… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det var nok ikke ment som et angrep på andres former for parforhold. 
De hadde vært kjærester i to år, var ikke gift, men ventet barn sammen. 

Mannen kan ha utsatt henne og barnet for risikoen for å bli smittet med klamydia. 
Det kunne potensielt fått alvorlige konsekvenser for både mor og baby. 

Midt i den mest hektiske nybakt-forelder-fasen valgte han å fortsette å være utro.

Det betyr jo ikke at utroskap i andre former for parforhold er greit… 

Ja han var idiot. Men å tro at forlovelse eller giftemål er grunn for trofasthet er idioti. Gifte folk er ikke mindre utro. Tenk om de rakk å gifte seg? Enda verre da, separasjon og skilsmisse med oppgjør, oppå det andre (mulighet for smitte osv.).

Folk romantiserer forlovelse og giftemål og innbiller seg at de da er trygge mot svik, svindel og skuffelser. Ikke rart folk blir lurt. De ber om det selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja han var idiot. Men å tro at forlovelse eller giftemål er grunn for trofasthet er idioti. Gifte folk er ikke mindre utro. Tenk om de rakk å gifte seg? Enda verre da, separasjon og skilsmisse med oppgjør, oppå det andre (mulighet for smitte osv.).

Folk romantiserer forlovelse og giftemål og innbiller seg at de da er trygge mot svik, svindel og skuffelser. Ikke rart folk blir lurt. De ber om det selv.

Ro ned!

Ts skrev «Vi hadde vært sammen 2 år.. Vi var ikke sånn ring på fingeren, fastsatt dato type par, men vi sa at det skulle være oss to, ingen andre, så det teller vel like mye som det andre..»

Hun skriver «like mye».
Ikke «mer enn».

Ingen her har påstått at en ring på fingeren er et prevensjonsmiddel mot utroskap.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ro ned!

Ts skrev «Vi hadde vært sammen 2 år.. Vi var ikke sånn ring på fingeren, fastsatt dato type par, men vi sa at det skulle være oss to, ingen andre, så det teller vel like mye som det andre..»

Hun skriver «like mye».
Ikke «mer enn».

Ingen her har påstått at en ring på fingeren er et prevensjonsmiddel mot utroskap.

Jo det fremstår slik at TS tror at det er løsningen. Mange tror det. 

Skrevet

Når han vet at det går an, prøver han det neste gang han kjeder seg i forholdet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo det fremstår slik at TS tror at det er løsningen. Mange tror det. 

Det fremstår kun slik hvis man er helt ekstremt lett-krenka, og leser alt i verste mening. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor lenge er dette siden da? 2 år? 5? 10? 

Om han har «oppført» seg resten av tiden, la det ligge. Og hvordan fant du ut av dette? 

Anonymkode: a7d80...73b

• Liker 2
Skrevet

Fortid er fortid, selv hvis det skjedde noe eller ikke.

Anonymkode: 91ee0...55b

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det fremstår kun slik hvis man er helt ekstremt lett-krenka, og leser alt i verste mening. 

Jeg blir ikke krenket for andres fuck-ups. Hva slags merkelig utsagn er det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...