Gå til innhold

Blir for svak i grepet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg løfter vekter og ellers trener med dumbells etc, så blir keg for svak i hendene og håndleddene. Dumbells over 8 kg, da tipper håndleddene. Vektstang over 25 kg, da sklir stanga ut av hendene. Har liksom ikke styrke nok i grepet. 
Noen her som har tips til å bli sterkere i håndledd og hender?

Anonymkode: e7681...1a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øvelse gjør mester også grepsstyrke. Men du kan prøve med kalk (hvis du er svett i hendene) eller løftereimer. Bruker alltid reimer selv ved markløft f.eks.

Ellers kan du øve med å henge rett opp og ned i en stang (hvis du ikke greier det i starten, kan du ka bena i bakken (men ikke legge for mye vekt på bena)

Anonymkode: 68627...6c2

Skrevet

Jeg har artrose i håndleddene, så jeg bruker kalk, reimer og grips. Veksler også på over/undergrep på f.eks. markløft. Enig med posten over, dette kan trenes opp. 

Skrevet

Dead hang fungerer godt

Anonymkode: b19ff...194

Skrevet

Bake brød, boller og pizzadeig osv. Bruk hendene til å kna og elte du blir sterk i klypa.

• Liker 1
Skrevet
ThereGoesBob skrev (På 25.11.2025 den 9.23):

Bake brød, boller og pizzadeig osv. Bruk hendene til å kna og elte du blir sterk i klypa.

Bruker du klypa når du elter? Jeg bruker hele overkroppen og legger vekt på deigen, men ikke klypa. 

Anonymkode: be981...a35

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bruker du klypa når du elter? Jeg bruker hele overkroppen og legger vekt på deigen, men ikke klypa. 

Anonymkode: be981...a35

Du gjør det riktig :)

Men hvis man ønsker å trene opp klypa, knar man deigen med klypa. Dog mindre effektivt og tyngre, samtidig god trening ;) 

Selv står jeg i en form for planke, men kun føttene og hendene i gulvet og trener håndledd og fingre på den måten. 

Eller henger i dead hang. 

Anonymkode: 1082e...723

• 2 uker senere...
Skrevet

Å trene vil i seg selv øke grepsstyrken, men jeg bruker i tillegg reimer når jeg trener markløft og stående roing. 
Deadhang er -som beskrevet over- også strålenede trening av grepsstyrke. Gå for å klare 60 sekunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...