Hjulvisp Skrevet 17. desember #81 Skrevet 17. desember AnonymBruker skrev (På 14.12.2025 den 20.22): Nå er mensen 1,5 uke for sen, men jeg får bare negative graviditetstester. Nå er det 36 dager siden siste dag i siste mens, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tok ut spiral i september. Føler ikke jeg får «resette» kroppen og bli klar til neste runde med prøving. Noen tips? Er det hormon- eller kobberspiral du har hatt? Dersom hormonspiral tenker jeg kanskje enda kroppen kan være påvirket av hormonene derfra? Taravmeghatten skrev (23 timer siden): Positiv tidlig-digitaltest etter jobb i dag ❤️ Gratulerer så mye 😍 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke hva jeg føler, hodet er tomt. I dag har jeg en svak positiv test igjen - runde nummer 4 med positiv test i løpet av de siste 5 prøveperioder Stooor stor klem herfra Blomsterjenta, kan ikke forestille meg hvor tøft det må være å stå i. En skikkelig påkjenning. Hvor lang har de foregående tre svangerskapene vart før de har endt i abort? Er det noe mønster, så du eventuelt vet hvor mange dager eller uker du sannsynligvis står i uvissheten om hvordan det ender denne gangen? Kommer du til å teste videre etter økning i dagene som kommer?
Hjulvisp Skrevet 17. desember #82 Skrevet 17. desember Syklusdag 24 og jeg vet ingenting om hvor i syklusforløpet jeg egentlig er. Fertility friend og Premom har til sammen to-tre ulike forslag til dato overstått eggløsning, men jeg vet ikke hvor mye det er til å stole på. Temperaturen min kan ha vært påvirket av sykdom eller andre faktorer, og har vært annerledes enn rundt tidligere eggløsninger. I tillegg har jeg glemt av el-testingen mange dager, og flere av dagene jeg har husket det har det vært varierende verdier opp mot 0,45-0,75, som jeg hovedsakelig pleier å ha rundt faktisk eggløsning. Så, noe er på gang, men hva og når gjenstår å se. Andre symptomer/tegn jeg pleier å ha har kommet i to omganger. Akkurat nå lurer jeg mest på at eggløsning ikke har vært, og kanskje kommer til normal til nærmere syklusdag 30, eller nærmere julaften som forventet. Når alt blir så usikkert rundt syklus som det er nå, er jeg veldig glad for at vi holder fast på aksjer (fortrinnsvis) annenhver dag gjennom hele syklusen, så er vi sikret uansett når eggløsning skjer. Ser frem til en dag med litt mer visshet om hvor i syklusen jeg er .
AnonymBruker Skrevet 17. desember #83 Skrevet 17. desember Hjulvisp skrev (31 minutter siden): Hvor lang har de foregående tre svangerskapene vart før de har endt i abort? Er det noe mønster, så du eventuelt vet hvor mange dager eller uker du sannsynligvis står i uvissheten om hvordan det ender denne gangen? Kommer du til å teste videre etter økning i dagene som kommer? Takk❤️ Det er så fint å kunne dele opp-og nedturer her inne. Siste var i noen dager, så en MA i uke 12 (utviklingen sluttet i uke 9), og den før det var positiv i ca 2 uker. Kommer til å teste videre, så jeg enten kan se at det blir blendahvitt igjen, eller at det blir sterkere. Håper det kan gå fort så jeg ikke går og får mer og mer forhåpning om at det skal gå bra, for jeg blir så lei meg når det ikke går. Men samtidig gir det kanskje litt mer tyngde å komme til utredning med 4 SA/MA/kjemiske? Har fått svar på blodprøvene, som styrker mistanken om AFS, så vil helst egentlig bare starte på blodfortynnende så fort som mulig. Hadde jeg gått på det nå, hadde jeg turt å håpe på at denne svake streken kunne blitt til en liten baby. Så bra dere legger inn aksjer ofte! Jeg har vanligvis stabile sykluser, men husker hvor usikkert ting føltes etter MA'en når kroppen plutselig var ute av sine vante rutiner. Vet du noe om hvorfor syklusene dine er lange? Har de vært sånn hele tiden? - Blomsterjenta Anonymkode: 95ccd...95a
AnonymBruker Skrevet 17. desember #84 Skrevet 17. desember Hjulvisp skrev (2 timer siden): Er det hormon- eller kobberspiral du har hatt? Dersom hormonspiral tenker jeg kanskje enda kroppen kan være påvirket av hormonene derfra? Gratulerer så mye 😍 Stooor stor klem herfra Blomsterjenta, kan ikke forestille meg hvor tøft det må være å stå i. En skikkelig påkjenning. Hvor lang har de foregående tre svangerskapene vart før de har endt i abort? Er det noe mønster, så du eventuelt vet hvor mange dager eller uker du sannsynligvis står i uvissheten om hvordan det ender denne gangen? Kommer du til å teste videre etter økning i dagene som kommer? Jeg hadde hormonspiral, men den minste med lite hormoner. Jeg ble også gravid 14 nov, men mistet like fort som jeg fikk positiv test. Tenker det også kan være litt av grunnen for at det går litt sakte nå - anonymrsr Anonymkode: 51c2a...e90 1
Tweek Skrevet 18. desember #85 Skrevet 18. desember Jeg har ikke klart å finne eggløsningen denne måneden, så vi har skutt i blinde 😅 Jeg har testet jevnlig, og fikk på det høyeste 0,4 og 0,5 i Premom 14.12, testet da på morningen og kvelden. Flo-appen sier jeg skulle ha eggløsning i dag, men tok flere ELtester i går som nesten ikke ga utslag. Så da kom kanskje EL 15.12?… Ikke lett der her, veldig forvirrende. 3
Karmelia Skrevet 19. desember #86 Skrevet 19. desember 7 dpo i dag. Så tenkte begynne teste på søndag. Har ikke veldig troen, begynner å bli litt pessimistisk 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember #87 Skrevet 19. desember 8 dpo her å testingen er seff i gang🙈😂😂 Seff negativ men føler jeg skimter sakyggestrek uten farge som jeg har gjort før. Pesimistisk jeg også kjenner jeg. Tenk å teste positiv rett før julaften❤️ Nervepirrende dpo land altså😛. Hvordan føles kroppen til dere andre ut med tanke på symtomer nå? Her er det rolig. Har til tider hatt ømme bryst og trykk/press i nedre del av magen og føltes som svake mensmurringer i går, men det er nok pga progestron/hormonene.. Kristine40+ Anonymkode: 6132b...b64 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember #88 Skrevet 19. desember Her har prøvingen dessverre kokt bort med fullt sykdomskjør. Både jeg og begge barna har vært syke i to uker nå, litt om hverandre. Så det har ikke blitt et sekund til å tenke på noe annet. Ikke helt det samme når man prøver på nummer tre nei, tydelig at det er to andre små som også trenger oppmerksomhet. Prøver igjen neste måned❤️ god jul og lykke til til alle som håper på to streker til jul❤️ - K Anonymkode: f857f...4e4 2
Karmelia Skrevet 19. desember #89 Skrevet 19. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): 8 dpo her å testingen er seff i gang🙈😂😂 Seff negativ men føler jeg skimter sakyggestrek uten farge som jeg har gjort før. Pesimistisk jeg også kjenner jeg. Tenk å teste positiv rett før julaften❤️ Nervepirrende dpo land altså😛. Hvordan føles kroppen til dere andre ut med tanke på symtomer nå? Her er det rolig. Har til tider hatt ømme bryst og trykk/press i nedre del av magen og føltes som svake mensmurringer i går, men det er nok pga progestron/hormonene.. Kristine40+ Anonymkode: 6132b...b64 Føler egentlig ikke at jeg har så mange symtomer. Men kan være fordi ting har vært hektisk og jeg ikke har kjent helt etter 😅. Tok blodprøve i dag, sjekke progesteron nivå om jeg har hatt eggløsning. På ultralyd 5dpo så han ikke det gule legemet, bare det lyse omrisset rundt (ujevn oval ish). Min magefølelse sier at jeg har hatt eggløsning,.men kanskje det bare er ønsketenkning. Testen var veldig positiv, men er jo ikke noen garanti.. Har fått utskrevet Letrozol som jeg skal starte med om det ikke sitter denne måneden. Prøver til februar, så blir det eventuelt henvisning videre.
Karmelia Skrevet 19. desember #90 Skrevet 19. desember Skal sies at utenom november så har jeg hatt stabil syklus på 30-31 dager. Med tydelig positiv eggløsningtest og symtomer. Så hvem vet 🙈
AnonymBruker Skrevet 19. desember #91 Skrevet 19. desember Karmelia skrev (2 timer siden): Føler egentlig ikke at jeg har så mange symtomer. Men kan være fordi ting har vært hektisk og jeg ikke har kjent helt etter 😅. Tok blodprøve i dag, sjekke progesteron nivå om jeg har hatt eggløsning. På ultralyd 5dpo så han ikke det gule legemet, bare det lyse omrisset rundt (ujevn oval ish). Min magefølelse sier at jeg har hatt eggløsning,.men kanskje det bare er ønsketenkning. Testen var veldig positiv, men er jo ikke noen garanti.. Har fått utskrevet Letrozol som jeg skal starte med om det ikke sitter denne måneden. Prøver til februar, så blir det eventuelt henvisning videre. Hva betyr det ang det gule legemet da? Hva skal Letrozol hjelpe med? Lite symtomer kan være et godt tegn det også er min erfaring☺️ Kristine40+ Anonymkode: 6132b...b64 1
Karmelia Skrevet 19. desember #92 Skrevet 19. desember Han mener det kan hende jeg ikke har regelmessig eggløsning. Men det jeg ikke helt skjønner er at vi så formen til "skallet" rundt der den skulle vært. Og det skulle jo ikke vært der i det hele tatt om det ikke var eggløsning. For er jo folikkelen som har sprukket. Jeg aner ikke jeg 😂😂. Bare skjønner ikke hvordan jeg kan ha positive eggløsningstester hver måned ellers i året og ikke hatt eggløsning. Når syklusen har vært veldig stabil. Skulle jo tro at kroppen viste mer tegn om det skjedde ofte liksom 🤔. Vurderer egentlig å få henvisning til en annen. Er vanskelig å kommunisere bra med han. Vanskelig å forklare kort 🙈. Han påstod også at eneste bra eggløsningtester er clearblue sine. Og stolte ikke på andre merker. Fordi fertilitetsklinikker forholder seg til clearblue ifølge han. Merker jeg ble litt oppgitt da. Men ja....
Leverihåpet Skrevet 19. desember #93 Skrevet 19. desember Kan jeg være med her? 😇 34 - B2 - PP1 - EL 08.12 - IKM 20.12 Er offisielt på testkjøret 😅 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember #94 Skrevet 19. desember Karmelia skrev (3 timer siden): Han mener det kan hende jeg ikke har regelmessig eggløsning. Men det jeg ikke helt skjønner er at vi så formen til "skallet" rundt der den skulle vært. Og det skulle jo ikke vært der i det hele tatt om det ikke var eggløsning. For er jo folikkelen som har sprukket. Jeg aner ikke jeg 😂😂. Bare skjønner ikke hvordan jeg kan ha positive eggløsningstester hver måned ellers i året og ikke hatt eggløsning. Når syklusen har vært veldig stabil. Skulle jo tro at kroppen viste mer tegn om det skjedde ofte liksom 🤔. Vurderer egentlig å få henvisning til en annen. Er vanskelig å kommunisere bra med han. Vanskelig å forklare kort 🙈. Han påstod også at eneste bra eggløsningtester er clearblue sine. Og stolte ikke på andre merker. Fordi fertilitetsklinikker forholder seg til clearblue ifølge han. Merker jeg ble litt oppgitt da. Men ja.... Skjønner, men det er vel ganske vanlig at det kan gå en syklus eller 2 i året uten eggløsning også. Det virker som syklusen din ellers er ganske stabil som er et godt tegn?☺️ Anonymkode: 6132b...b64 1
Karmelia Skrevet 19. desember #95 Skrevet 19. desember Leverihåpet skrev (1 time siden): Kan jeg være med her? 😇 34 - B2 - PP1 - EL 08.12 - IKM 20.12 Er offisielt på testkjøret 😅 Selvfølgelig! Velkommen 😁 Jobber med saken Vilde26 - 26 - B1 - PP2 - EL ca 23.11 - IKM 05.12 Anonymrsr: 25-B1-PP2 - EL 22.11 - IKM 6.12-7.12 litthonning: 25 - B1 - PP2 - EL 02.12 - IKM 17.12 Leverihåpet: 34 - B2 - PP1 - EL 08.12 - IKM 20.12 Blomsterjenta: 29 - B2 - PP6 - EL 07.12 - IKM 21.12 Mjauritz, 31 - B2 - PP22 - EL 05.12 - IKM 21.12 soljan: 34 - B1 - PP7 - EL 08.12 - IKM 22.12 Earwen: 36 - B2 - PP7 - EL 08.12 - IKM 22.12 Puslespilljenta: 31 - B2 - PP2 - EL 12.12 - IKM 23.12 Kristine40+: 40+- B6-PP3- EL 08.12- IKM 24.12 Karmelia: 39 - B2- PP7 - EL 12.12 - IKM 26.12 Tweek: 30 -B1 - PP5 -EL 15.12 - IKM 29.12 Kassiopeia: 32 - B3 - PP6 - EL 15.12 - IKM 29.12 Hjulvisp: 30 - B2 - PP5 - EL 22.12 - IKM 04.01 Mensen: Gravid: Taravmeghatten: 29 - B1 - PP8 - EL 05.12 - IKM 19.12 - Positiv test 16.12 1
Karmelia Skrevet 19. desember #96 Skrevet 19. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner, men det er vel ganske vanlig at det kan gå en syklus eller 2 i året uten eggløsning også. Det virker som syklusen din ellers er ganske stabil som er et godt tegn?☺️ Anonymkode: 6132b...b64 Ja er slik jeg har forstått det også 😊. Ja, skulle jo tro det 😅😊
Leverihåpet Skrevet 20. desember #97 Skrevet 20. desember Tror jeg tørr å driste meg til å si jeg er gravid ☺️ Tester svakt positivt et par dager og håper lille spiren klorer seg fast 🤞🏻 3
Hjulvisp Skrevet 20. desember #98 Skrevet 20. desember Tweek skrev (På 18.12.2025 den 10.43): Jeg har ikke klart å finne eggløsningen denne måneden, så vi har skutt i blinde 😅 Jeg har testet jevnlig, og fikk på det høyeste 0,4 og 0,5 i Premom 14.12, testet da på morningen og kvelden. Flo-appen sier jeg skulle ha eggløsning i dag, men tok flere ELtester i går som nesten ikke ga utslag. Så da kom kanskje EL 15.12?… Ikke lett der her, veldig forvirrende. Kan jo også vært du har en uregelmessig syklus denne gangen og enda venter på eggløsning? 😐 Leverihåpet skrev (52 minutter siden): Tror jeg tørr å driste meg til å si jeg er gravid ☺️ Tester svakt positivt et par dager og håper lille spiren klorer seg fast 🤞🏻 Velkommen, og gratulerer Leverihåpet! Skal jeg skrive deg inn på gravid-lista, eller vil du avvente? AnonymBruker skrev (21 timer siden): Prøver igjen neste måned❤️ god jul og lykke til til alle som håper på to streker til jul❤️ - K Så synd K ☹️ AnonymBruker skrev (På 17.12.2025 den 17.27): Takk❤️ Det er så fint å kunne dele opp-og nedturer her inne. Siste var i noen dager, så en MA i uke 12 (utviklingen sluttet i uke 9), og den før det var positiv i ca 2 uker. Kommer til å teste videre, så jeg enten kan se at det blir blendahvitt igjen, eller at det blir sterkere. Håper det kan gå fort så jeg ikke går og får mer og mer forhåpning om at det skal gå bra, for jeg blir så lei meg når det ikke går. Men samtidig gir det kanskje litt mer tyngde å komme til utredning med 4 SA/MA/kjemiske? Har fått svar på blodprøvene, som styrker mistanken om AFS, så vil helst egentlig bare starte på blodfortynnende så fort som mulig. Hadde jeg gått på det nå, hadde jeg turt å håpe på at denne svake streken kunne blitt til en liten baby. Så bra dere legger inn aksjer ofte! Vet du noe om hvorfor syklusene dine er lange? Har de vært sånn hele tiden? - Blomsterjenta Anonymkode: 95ccd...95a Har det vært noe utvikling i testene hos deg Blomsterjenta? 🤞🏽 Håper selvfølgelig at det skal holde, men om ikke håper jeg ventetid ved henvisning ikke skal være for lang. Har du bedt om å prøve blodfortynnende? Syklusene mine har vært ustabile helt tilbake til 2018 da jeg sluttet på prevensjon. Jeg tenker at det sannsynlig er pcos, en gynekolog er enig, to andre tenker at det ikke heeelt er nok symptomer til pcos. Men nå har jeg time i starten av februar og håper å få sett nærmere på alt. Samt få prøve støttemedisiner i håp om å fremskynde eggløsning og støtte opp under en graviditet. Syklusdag 27 og appene foreslår 13 eller 9 dpo. Jeg mistenker enda at eggløsning ikke har vært. Temperaturene er for ustabile, og de el-testene jeg har tatt har ikke blitt positive. Jeg pleier å ha positiv eggløsningstest over flere dager, så i teorien skal jeg ha testet hyppig nok med annenhver dag til å fange det opp. Hvis jeg følger mønsteret fra de foregående syklusene kan jeg tenke at eggløsning skjer nå i dagene frem mot julaften. Så nå skal jeg teste daglig, og se etter utslag på temp etterpå.
Leverihåpet Skrevet 20. desember #99 Skrevet 20. desember Hjulvisp skrev (19 minutter siden): Kan jo også vært du har en uregelmessig syklus denne gangen og enda venter på eggløsning? 😐 Velkommen, og gratulerer Leverihåpet! Skal jeg skrive deg inn på gravid-lista, eller vil du avvente? Så synd K ☹️ Har det vært noe utvikling i testene hos deg Blomsterjenta? 🤞🏽 Håper selvfølgelig at det skal holde, men om ikke håper jeg ventetid ved henvisning ikke skal være for lang. Har du bedt om å prøve blodfortynnende? Syklusene mine har vært ustabile helt tilbake til 2018 da jeg sluttet på prevensjon. Jeg tenker at det sannsynlig er pcos, en gynekolog er enig, to andre tenker at det ikke heeelt er nok symptomer til pcos. Men nå har jeg time i starten av februar og håper å få sett nærmere på alt. Samt få prøve støttemedisiner i håp om å fremskynde eggløsning og støtte opp under en graviditet. Syklusdag 27 og appene foreslår 13 eller 9 dpo. Jeg mistenker enda at eggløsning ikke har vært. Temperaturene er for ustabile, og de el-testene jeg har tatt har ikke blitt positive. Jeg pleier å ha positiv eggløsningstest over flere dager, så i teorien skal jeg ha testet hyppig nok med annenhver dag til å fange det opp. Hvis jeg følger mønsteret fra de foregående syklusene kan jeg tenke at eggløsning skjer nå i dagene frem mot julaften. Så nå skal jeg teste daglig, og se etter utslag på temp etterpå. Jeg venter litt til, tørr ikke helt å håpe 😅 Ser foreløpig lite progresjon i testene 🫣 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember #100 Skrevet 20. desember Hjulvisp skrev (28 minutter siden): Har det vært noe utvikling i testene hos deg Blomsterjenta? 🤞🏽 Håper selvfølgelig at det skal holde, men om ikke håper jeg ventetid ved henvisning ikke skal være for lang. Har du bedt om å prøve blodfortynnende? Nja, de ble sterkere, men nå syntes jeg ikke det ser så lovende ut lengre. Har ikke begynt å blø, men kjennes ikke ut som når det har vært utvikling tidligere. Fått beskjed om at jeg ikke skal til hematolog selv om blodprøvene var funky - de vil ha meg til gynekolog først, og så nye blodprøver om 3 mnd. Det er lenge, når jeg hittill har blitt gravid (og mistet) på de siste 4 av 5 forsøk. Jeg vil jo bare ha en liten baby, og tanken på at blodfortynnende kanskje ville gjort at det ble barn er litt sår. Vil ikke vente!😢 Anonymkode: 95ccd...95a 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå