Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2025 den 8.55):

Fint å se deg igjen! Skjønner godt at det føles lenge til... uff. Hvilken by er dette? Håper det lar seg gjøre med time før mai❤️

Jeg er endelig tilbake i prøvesporet etter to mnd pause, så det er fint å være en del av samholdet her inne.
-Kassiopeia

Anonymkode: f857f...4e4

Så hyggelig at du er tilbake, disse to månedene har gått raskt føler jeg! Hvordan har det vært å ha pause?

Jeg foretrekker å ikke gå inn på hvilken by jeg tilhører😊 Jeg ringte sykehuset for å høre om det var sannsynlig å få time føre det har gått et halvt år, men de sa at standard ventetid er nærmere et år, så sannsynligvis ville det bli i mai med mindre jeg kunne ta en ledig time på kort varsel. Men nå er jeg henvist til privat også i håp om time tidligere, og etter telefonsamtale med klinikken kan jeg forvente time i god tid før det har gått seks måneder. Så det håper jeg stemmer.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hjulvisp skrev (36 minutter siden):

Så hyggelig at du er tilbake, disse to månedene har gått raskt føler jeg! Hvordan har det vært å ha pause?

Jeg foretrekker å ikke gå inn på hvilken by jeg tilhører😊 Jeg ringte sykehuset for å høre om det var sannsynlig å få time føre det har gått et halvt år, men de sa at standard ventetid er nærmere et år, så sannsynligvis ville det bli i mai med mindre jeg kunne ta en ledig time på kort varsel. Men nå er jeg henvist til privat også i håp om time tidligere, og etter telefonsamtale med klinikken kan jeg forvente time i god tid før det har gått seks måneder. Så det håper jeg stemmer.

Ja, det har i grunnen gått ganske raskt! Det har vært godt med en liten pause fra alt fra logging og testing. Har kosa meg vin i godt lag. Så nå er jeg klar for nye runder fremover☺️

Så fint at du også har fått henvisning privat da. Og så kan det jo hende du får en time på kort varsel i det offentlige og. Krysser fingrene🙏🏻

Skrevet

Slenger meg på jeg, første gang jeg gjør det, men er på PP22 (!!!) :(. Fått henvisning til IVF med oppstartssamtale 10 desember, men har gått på Ovitrelle denne syklusen så har fortsatt håpet. Vi var ganske trege med å søke hjelp, så har visst skutt i blinde i nesten 1,5 år 🤗 

:humpe: Jobber med saken

Vilde26 - 26 - B1 - PP2 - EL ca 23.11 - IKM 05.12

Anonymrsr: 25-B1-PP2 - EL 22.11 - IKM 6.12-7.12 

litthonning: 25 - B1 - PP2 - EL 02.12 - IKM 17.12

Taravmeghatten: 29 - B1 - PP8 - EL 05.12 - IKM 19.12

Blomsterjenta: 29 - B2 - PP6 - EL 07.12 - IKM 21.12

Mjauritz, 31 - B2 - PP22 - EL 05.12 - IKM 21.12

soljan: 34 - B1 - PP7 - EL 08.12 - IKM 22.12

Earwen: 36 - B2 - PP7 - EL 08.12 - IKM 22.12

Puslespilljenta: 31 - B2 - PP2 - EL 12.12 - IKM 23.12

Kristine40+: 40+- B6-PP3- EL 08.12- IKM 24.12

Tweek: 30 -B1 - PP5 -EL 15.12 - IKM 29.12

Kassiopeia: 32 - B3 - PP6 - EL 15.12 - IKM 29.12

Karmelia: 39 - B2- PP7 - EL 15.12 - IKM 29.12

Hjulvisp: 30 - B2 - PP5 - EL 22.12 - IKM 04.01 

:sinna: Mensen:

:gravid: Gravid:

• Hjerte 4
Skrevet

Ble mensen en dag før tiden her

• Hjerte 2
Skrevet

Og her har vi rett og slett ikke hatt ork/lyst på sex i den fruktbare perioden, så denne "prøveperioden" anser jeg som tapt. 

Av positive ting er at jeg har vært hos legen og tatt blodprøver mtp at jeg har mistet x3 det siste halvåret. Legen mistenker antifosfolipidsyndrom, og har forberedt meg på å starte på blodfortynnende dersom blodprøvene er enige. God vikarlege, følte hun tok meg på alvor. Det var en fin opplevelse, også bioingenørene på labratoriet var kjempeflinke. Ble 9(!) blodprøveglass, så nå føler jeg at jeg har tatt en hel helsesjekk😅

-Blomsterjenta

Anonymkode: 95ccd...95a

• Hjerte 3
Skrevet

Tok tidligtest i dag morges, og ser en liiiiten strek. Tok også en clearblue etterpå, men den var negativ (mistenker det er så tidlig enda at den ikke slår ut). 

Hva tenker dere? Skal få mensen på søndag (men relativt ustabil syklus enda pga slutt på prevensjon)

- Anonymrsr

IMG_5128.jpeg

Anonymkode: 51c2a...e90

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tok tidligtest i dag morges, og ser en liiiiten strek. Tok også en clearblue etterpå, men den var negativ (mistenker det er så tidlig enda at den ikke slår ut). 

Hva tenker dere? Skal få mensen på søndag (men relativt ustabil syklus enda pga slutt på prevensjon)

- Anonymrsr

IMG_5128.jpeg

Jeg ser også streken. Ble den lest av innen tidsfristen? 

Krysser fingrene for deg 🤞🏻

Anonymkode: 98082...194

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg ser også streken. Ble den lest av innen tidsfristen? 

Krysser fingrene for deg 🤞🏻

Anonymkode: 98082...194

Nei ikke innen fristen, men jeg så på testen før fristen og følte likevel jeg så en strek, den ble bare mer synlig senere på dagen. 

håper virkelig det sitter nå. Jeg vet vi ikke har prøvd så lenge, men jeg er overrasket over hvor intenst ønsket om barn plutselig ble 

• Hjerte 1
Skrevet

Da har jeg hatt det jeg tror er eggløsning. Vi har fått lagt inn aksjer og krysser fingrene for at denne gang så satt den ❤️

Men grunnen til at jeg sier tror at jeg har hatt eggløsning er fordi jeg har tatt eggløsningstester, men jeg har aldri fått en strek som er sterkere enn kontrollstreken. Og så blir streken svakere etterpå og nå har den nesten forsvunnet fra eggløsningstesten. Har jeg da hatt en eggløsning, men har et kort vindu som akkurat ikke fanges opp av eggløsningstesten?

• Hjerte 2
Skrevet
Soljan skrev (1 time siden):

Da har jeg hatt det jeg tror er eggløsning. Vi har fått lagt inn aksjer og krysser fingrene for at denne gang så satt den ❤️

Men grunnen til at jeg sier tror at jeg har hatt eggløsning er fordi jeg har tatt eggløsningstester, men jeg har aldri fått en strek som er sterkere enn kontrollstreken. Og så blir streken svakere etterpå og nå har den nesten forsvunnet fra eggløsningstesten. Har jeg da hatt en eggløsning, men har et kort vindu som akkurat ikke fanges opp av eggløsningstesten?

Hvor ofte testet du? Har du kort topp kan du eventuelt ha misset den. Noen har kort topp som varer noen få timer.  Tester en da f.eks en gang i døgnet kan man misse den 🙂

Skrevet
Karmelia skrev (48 minutter siden):

Hvor ofte testet du? Har du kort topp kan du eventuelt ha misset den. Noen har kort topp som varer noen få timer.  Tester en da f.eks en gang i døgnet kan man misse den 🙂

En gang til dagen, så har nok misset den. Får huske å teste oftere i en eventuell neste prøveperiode 😊

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 14.29):

- Anonymrsr

IMG_5128.jpeg

Har du tatt flere tester de siste dagene? 🤞🏽 eventuelt fått mensen?

Karmelia skrev (På 7.12.2025 den 12.44):

jeg har aldri fått en strek som er sterkere enn kontrollstreken

Men mener du at teststreken har blitt like sterk, bare ikke sterkere? Har du bilde av testene? 😊 høres lovende ut med smertene da. 

Jeg er på syklusdag 14 nå, og i utgangspunktet er det enda to uker til eggløsning hvis jeg følger mønsteret fra de siste månedene. Men eggløsningtesten i dag var litt sterkere, så da tar jeg en i kveld også for å sjekke. Har noen kroppslige symptomer som kan tyde på eggløsning, men erfaringsvis kan jeg ha det noen runder før kroppen lykkes med eggløsningen. Så nå er jeg litt spent på når eggløsningen faktisk skjer. Mulig jeg må bestille flere tester, men jeg har tempingen som jeg kan støtte meg til uansett. Jeg står nå på venteliste til time for fertilitetsutredning offentlig, men føler seks måneder er lenge for min situasjon, så nå er jeg også henvist privat og forhåpentligvis får jeg time mye tidligere.

Skrevet
Hjulvisp skrev (13 minutter siden):

Har du tatt flere tester de siste dagene? 🤞🏽 eventuelt fått mensen?

Ikke fått mensen, og heller ikke sterkere strek. Tok clearblue i morges som var negativ. Har gitt opp denne syklusen, og håper bare å få mensen snart for å starte på nytt. Er egentlig ganske skuffa, men sånn er det jo 

- Anonymrsr

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke fått mensen, og heller ikke sterkere strek. Tok clearblue i morges som var negativ. Har gitt opp denne syklusen, og håper bare å få mensen snart for å starte på nytt. Er egentlig ganske skuffa, men sånn er det jo 

- Anonymrsr

Nei, å så synd! Hadde virkelig håp om at det skulle ha gått veien for deg!

Skrevet

Syklusdag 17 - og jeg fortsetter med plager som kan oppleves eggløsningsrelatert, bare uten tydelig "nå slipper egget-smerte" som jeg pleier og ha, og ikke så endret utflod. Testene er litt forsterket men helt klart negative. Tok første på mandag, og den kan jo ha vært positiv tidligere, men tviler. Men nå satt FF kryss på mandagen basert på temperatur, og foreslår at eggløsningen var da. Men jeg tror ikke det stemmer, for tempraturene mine er mye lavere enn de vanligvis er etter eggløsning. Så jeg tror det bare er noe feiltolkning og at eggløsningen sannsynligvis kommer rundt syklusdag 30 som normalt. Men litt forvirret blir jeg.

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg nærmer meg også eggløsning, men har vært syk noen dager nå. Tror ikke jeg kommer til å orke noe prøving hvis ikke det bedrer seg snart, så det er jo selvsagt skuffende... Håper jeg blir frisk snart🙏🏻

- Kassiopeia

• Hjerte 3
Skrevet

Nærmer meg tiden rundt eggløsning.  Foreløpig ser målingene typisk ut for en vanlig syklus. Forventet eggløsning er rundt 14.desember. Så krysser fingrene for at alt er i orden denne måneden! Skal til gynekolog 17.des, så han kan vel evt se om det har vært eggløsning da. Har også begynt å tempe.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde eggløsning mandag/tir men fikk denne i kveld etter jeg testet i går og i dag måres. Hva tror dere er den positiv nå?  Jeg fikk mensen 2 dager senere sist syklus så forventet positiv test senere. Har hatt det fredagen de 2 siste syklusene men nå er det 5 dager senere, men kanskje min vanlige syklus er i rute nå siden jeg er på dag 14 i dag🤷🏼‍♀️☺️ Nøyaktig 14 dager siden jeg fikk mensen. Vet jeg hadde el på dag 16/17 før spiralen.

jeg heier på dere alle❤️ 

Kristine40+

IMG_4817.jpeg

IMG_4816.jpeg

Anonymkode: 6132b...b64

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg trodde jeg hadde eggløsning mandag/tir men fikk denne i kveld etter jeg testet i går og i dag måres. Hva tror dere er den positiv nå?  Jeg fikk mensen 2 dager senere sist syklus så forventet positiv test senere. Har hatt det fredagen de 2 siste syklusene men nå er det 5 dager senere, men kanskje min vanlige syklus er i rute nå siden jeg er på dag 14 i dag🤷🏼‍♀️☺️ Nøyaktig 14 dager siden jeg fikk mensen. Vet jeg hadde el på dag 16/17 før spiralen.

jeg heier på dere alle❤️ 

Kristine40+

IMG_4817.jpeg

IMG_4816.jpeg

Synes de ser positiv ut ja 😊

• Hjerte 1
Skrevet
Karmelia skrev (6 minutter siden):

Synes de ser positiv ut ja 😊

Hm. Har så lite symtomer denne syklusen if til de 2 andre så dette var uvant☺️😅 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...