AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #1 Skrevet 16. november 2025 Vi har overtatt et gammelt hus med ca 15 år gammelt parkett. Den er veldig glatt og jeg får ikke til å vaske den riktig tror jeg.. vasker med allrent og varmt vann. Vi har hund og barn, i går vaska jeg og i dag er det fullt av fotavtrykk og poteavtrykk. Jeg blir gærn. Der vi bodde før hadde vi mye mattere gulv og jeg så aldri noen avtrykk der. Hva gjør jeg galt? For mye vaskemiddel? Jeg bare skvetter litt i bøtte. Anonymkode: 5614e...206
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #2 Skrevet 16. november 2025 Det er det som er så håpløst med et blankt gulv. Legg på laminat og problem er løst. Det var parkett fra huset var nytt hjemme, men en befrielse når det ble lagt laminat på det. Anonymkode: b07c4...d78
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #3 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det som er så håpløst med et blankt gulv. Legg på laminat og problem er løst. Det var parkett fra huset var nytt hjemme, men en befrielse når det ble lagt laminat på det. Anonymkode: b07c4...d78 Har planer om det men blir et større oppussing på sikt så venter med nytt gulv til da.. Anonymkode: 5614e...206
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #4 Skrevet 16. november 2025 Tror trikset for glatta er å vaske med sitron, prøv å gni en sitron nedi på et lite område og se om det hjelper. Anonymkode: e9e35...711
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #5 Skrevet 16. november 2025 Bruker du veldig mye vann? Tørker du opp i så fall? Anonymkode: 1fbfe...f30
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #6 Skrevet 17. november 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bruker du veldig mye vann? Tørker du opp i så fall? Anonymkode: 1fbfe...f30 Vil ikke si at det er veldig mye, man ser jo at det er fuktig der jeg har vært. Men tørker fort. Heller ikke vann på gulvet liksom, bruker oppvridd klut. Anonymkode: 5614e...206
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #7 Skrevet 17. november 2025 Jeg reiv opp min gamle eikeparkett og erstattet med matt Laminat. Det løste problemet mitt. Dersom du ikke ønsker det så kan du leie inn noen for å slipe gulvet og legge på matt lakk. Det skal vi i huset vi nå har overtatt. Her er det 50 år gammel flott eikeparkett, men dessverre blank lakk og alt synes 🙄 Anonymkode: 268ec...930
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå