Druid Skrevet 16. november 2025 #81 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er jeg kravstor? Må innrømme at jeg ble skuffet. Var jeg ikke verdt og spandere på noe brus tenker jeg. Er da billig brus og få kjøpt om det var det det sto på. Maten var god ellers. Anonymkode: ce20c...0af Problemet er at fokuset ditt er helt på villspor: du er på date : det er den potensialet partneren du er der for, ikke mat og drikke. En hjemmedate gir deg innsikt i partnerens liv og preferanser, og i dette tilfellet mente denne at saft var egnet å tilby. Og dere hadde ikke snakket nok til at hen kunne forutse at hen skulle tilby brus. 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #82 Skrevet 16. november 2025 Så du liker ikke saft, og klarte ikke å si ifra? Eller er verdien din så skakkjørt at den bestemmes utifra hvilke drikke du får servert? Ts, du er ikke på jakt etter kjærligheten 😌 du har ikke en ide om hva det er engang. Kanskje er du ung, kanskje lærte du det aldri… men livet er langt nok til at du vil kunne lære deg det - ellers blir det et langt liv med mye skuffelse, bitterhet og ensomhet Anonymkode: f7006...cca 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #83 Skrevet 16. november 2025 Druid skrev (4 minutter siden): Problemet er at fokuset ditt er helt på villspor: du er på date : det er den potensialet partneren du er der for, ikke mat og drikke. En hjemmedate gir deg innsikt i partnerens liv og preferanser, og i dette tilfellet mente denne at saft var egnet å tilby. Og dere hadde ikke snakket nok til at hen kunne forutse at hen skulle tilby brus. Mat og drikke er en stor del av livet. Og da er det også en viktig del når man vurderer en potensiell partner. Jeg kunne aldri vært sammen med en som satt gøy-saft eller brus på bordet til middag, uansett ukedag. Og ønsket heller ikke å gå inn i et forhold for å endre noen. Anonymkode: 05a66...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #84 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fantasiløs? Nei, tvert om. Det skal da mer fantasi og innsats i å komponere, lage og servere et godt hjemmelaget måltid, enn å ta noen med til et spisested. Det krever jo null innsats. Dette har jo ingenting med gjerrighet å gjøre. Anonymkode: bebf9...c23 Enig. Vi har bare hjemmedates. Maten er bedre og mer av den. Sparer penger. Slipper støy fra andre folk, kan spise så lenge vi vil. Drikke hva vi vil (helst cola zero og vann). Folk romantiserer dumme ting. Som dyr middag ute til begrenset tid rundt masse masete folk. Anonymkode: 0ccf4...d51 1 1
Druid Skrevet 16. november 2025 #85 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mat og drikke er en stor del av livet. Og da er det også en viktig del når man vurderer en potensiell partner. Jeg kunne aldri vært sammen med en som satt gøy-saft eller brus på bordet til middag, uansett ukedag. Og ønsket heller ikke å gå inn i et forhold for å endre noen. Anonymkode: 05a66...7a7 Poenget da er ikke at du er kravstor, men at dere ikke er kompatible. Jeg ville kansje hevde kravet ditt er litt vel begrensende for hvem du kan matche med, men vet at hvis jeg ble singel, ville jeg ha kravliste fra helvete, så jeg skal holde godt kjeft… 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #86 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mat og drikke er en stor del av livet. Og da er det også en viktig del når man vurderer en potensiell partner. Jeg kunne aldri vært sammen med en som satt gøy-saft eller brus på bordet til middag, uansett ukedag. Og ønsket heller ikke å gå inn i et forhold for å endre noen. Anonymkode: 05a66...7a7 Hvordan klarer du å rasjonalisere dette for deg selv? En date, og det ble saft - da tenker du at «nei takk, sånn kan jeg ikke ha det resten av mitt liv»? Hehe, det er helt hinsides 😵💫 Anonymkode: f7006...cca 2 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #87 Skrevet 16. november 2025 Å bli skuffet over hva man får servert er en ting, men å kalle servering av saft eller brus for et rødt flagg synes jeg er merkelig 🤷🏼♀️ Synes også det er rart at mat- og drikkepreferanser skal matche så veldig i datingfasen (tar forbehold for alkohol som jeg skjønner at kan være av avgjørende betydning for noen). Hvis mat/drikke er veldig viktig for den ene, og den andre er åpen for å lære mer om dette, har toget likevel gått hvis verten kom i skade for å servere feil type saft på date? Anonymkode: 68bfe...59d 5 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #88 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Både jeg og mannen baker - både eltefritt, gjærbakst i ulike varianter, og surdeig. Er det travelt handler vi på bakeri, men vi forsøker å ha nok i fryser. Men som oftest lager vi fullverdige frokostretter. Kjøleskapsgrøt med bær. Eggemuffins med grønnsaker. Yoghurt (lager selv) med Granola. I dag hadde vi sczhakshuka til frokost. Anonymkode: 05a66...7a7 I fryser? Snakker om å ødelegge brød. Frossent og tint brød er bektraktelig kjipere enn det beste på Kiwi. Anonymkode: 65191...e4d 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #89 Skrevet 16. november 2025 Jeg drikker aldri brus selv. Hadde sikkert servert eplemost hvis ikke vin. Hadde ikke brydd meg om han serverte saft, men tror jeg hadde bedt om vann i stedet. Anonymkode: ed6a2...546 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #90 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer an på. Hvilken saft var det? Anonymkode: be29f...2bb Det var fun light. Ts Anonymkode: ce20c...0af 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #91 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er 39 og han 43. Hva er barnslig med brus? Det er det jeg foretrekker. Anonymkode: ce20c...0af Det vet vel ikke han? Jeg ville faktisk synes det hadde vært litt rart å servere brus på date. Litt barnebursdag liksom. Anonymkode: 5a46e...771 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #93 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Fantasiløs? Nei, tvert om. Det skal da mer fantasi og innsats i å komponere, lage og servere et godt hjemmelaget måltid, enn å ta noen med til et spisested. Det krever jo null innsats. Dette har jo ingenting med gjerrighet å gjøre. Anonymkode: bebf9...c23 Ehh jo…Å spise hjemme er jo billigere enn å spise ute. Med mindre han serverte noe spesielt, noe han brukte mye tid på å lage, er det fyfy Anonymkode: 9de61...5e7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #94 Skrevet 16. november 2025 Druid skrev (11 minutter siden): Poenget da er ikke at du er kravstor, men at dere ikke er kompatible. Jeg ville kansje hevde kravet ditt er litt vel begrensende for hvem du kan matche med, men vet at hvis jeg ble singel, ville jeg ha kravliste fra helvete, så jeg skal holde godt kjeft… Kompatibilitet er hele poenget mitt i denne tråden. Jeg hadde en kravliste fra helvete... Herunder interesse for mat og drikke, utdannelse (tilsvarende min), stabile og harmoniske foreldre som fortsatt var samme, stabil oppvekst.. Og har nå vært veldig lykkelig gift i 20 år - med en jeg er fullt ut kompatibel med. Eneste kompromisset jeg gjorde var geografi, men det løste vi. Anonymkode: 05a66...7a7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #95 Skrevet 16. november 2025 petterm skrev (50 minutter siden): Det kommer vel an på hva han serverer? En enkel spaghetti rett - i motsetning til en god biff - eller noe annet godt- gjerne noe han har brukt litt tid og omtanke på. Og gjerne en kake eller noe annet godt til dessert. Det sier mye mer om daten enn evnen til å trekke bankkortet på en eller annen restaurant. De aller fleste ber jo på en slik «date» fordi de ønsker sex, ikke for å imponere med sine kokkeferdigheter Anonymkode: 9de61...5e7
petterm Skrevet 16. november 2025 #96 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De aller fleste ber jo på en slik «date» fordi de ønsker sex, ikke for å imponere med sine kokkeferdigheter Anonymkode: 9de61...5e7 Hvis man har ønske om noe seriøst så er vel både hvordan det ser ut i hjemmet, og evnen til å lage noe annet enn Toro tomatsuppe ting som teller inn. 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #97 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ehh jo…Å spise hjemme er jo billigere enn å spise ute. Med mindre han serverte noe spesielt, noe han brukte mye tid på å lage, er det fyfy Anonymkode: 9de61...5e7 Personlig var jeg lite opptatt av pengebruk da jeg datet. Om noe fungerte det mot sin hensikt, da jeg var i 20-årene, og man da bør prioritere sparing til egenkapital foran dyre restaurantbesøk for å imponere. Men å legge ned en innsats satt jeg høyt. Og det gjør jeg fortsatt. Jeg vil ikke ha en dyr veske jeg like så godt kan trekke kortet på selv. Jeg vil ha en god og hjemmelaget middag, som det ligger innsats og omtanke bak, når livets merkedager skal feires. Anonymkode: 05a66...7a7 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #98 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De aller fleste ber jo på en slik «date» fordi de ønsker sex, ikke for å imponere med sine kokkeferdigheter Anonymkode: 9de61...5e7 Både jeg og mannen ba på hjemmebesøk for å bli bedre kjent - da det var en stor interesse der. Da ønsker man jo å få en følelse av hvem den andre er i en privat setting, hvordan de har det, hva slags mat de lager og serverer. Og gjerne før man kaster bort mengder med tid på dater som sier mye mindre om en person. Er man seriøs er jo det fysiske underordnet så tidlig. Anonymkode: 05a66...7a7 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #99 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg reagerer mer på «hjemmedate». Gjerrig og fantasiløs mann. Anonymkode: 9de61...5e7 Eh, nei? Her var vår første date også en hjemmedate. Han disket opp med deilig hjemmelagd mat, hjemmelaget dessert og vi hadde det veldig hyggelig med kun fokus på hverandre, uten distraksjoner og bråk rundt. Perfekt. Anonymkode: 84392...d43 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #100 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan klarer du å rasjonalisere dette for deg selv? En date, og det ble saft - da tenker du at «nei takk, sånn kan jeg ikke ha det resten av mitt liv»? Hehe, det er helt hinsides 😵💫 Anonymkode: f7006...cca Jeg har aldri vært i den settingen. Men jeg fulgte ikke opp videre om noen ville på Egon en gang, nei. Det sa meg mer enn nok. Så, jo, det hadde nok vært kroken på døra om saften kom sammen med enkel halvfabrikata. For slik ville jeg ikke ha det resten av mitt liv. Anonymkode: 05a66...7a7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå