AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #21 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har et prosjekt gående i huset. Kort fortalt har jeg og samboer nylig flyttet sammen som innebærer mye utpakking, rydding, og ordning, i tillegg til gjennomgang og kasting av gamle ting som stod i huset fra før. Det føles som et uendelig hav av ting som må ordnes. Har jobbet på en uke nå. De to første dagene gikk fint, men de siste fire dagene har jeg grått hver kveld fordi jeg føler meg sliten, demotivert og overveldet. Sover lenge på nettene, og jobber ikke så mange timer daglig heller. Men blir utslitt likevel. Er det normalt å få breakdowns av sånt eller er jeg utbrent eller deprimert?😟 Føler meg bare så svak og skammes over at jeg ikke tåler mer enn dette. Anonymkode: 5b31e...47c Du er overveldet. Gjør ferdig soverommet, 100%. Da har du ett rom som er ferdig og du kan glede deg til å legge deg i. Ta ett og ett rom. Ellers blir det for mye Anonymkode: 3b8df...0a9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #22 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har et prosjekt gående i huset. Kort fortalt har jeg og samboer nylig flyttet sammen som innebærer mye utpakking, rydding, og ordning, i tillegg til gjennomgang og kasting av gamle ting som stod i huset fra før. Det føles som et uendelig hav av ting som må ordnes. Har jobbet på en uke nå. De to første dagene gikk fint, men de siste fire dagene har jeg grått hver kveld fordi jeg føler meg sliten, demotivert og overveldet. Sover lenge på nettene, og jobber ikke så mange timer daglig heller. Men blir utslitt likevel. Er det normalt å få breakdowns av sånt eller er jeg utbrent eller deprimert?😟 Føler meg bare så svak og skammes over at jeg ikke tåler mer enn dette. Anonymkode: 5b31e...47c Folk er forskjellige. Det er ingenting å skamme seg over. Uansett hjelper det ikke. Anbefaler at du jobber 30 minutter effektivt (nesten som en treningsøkt) - så lar du deg selv se en episode av en serie - før du går på igjen. Anonymkode: 7f63d...9e1 1
got2go Skrevet 17. november 2025 #23 Skrevet 17. november 2025 AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 23.04): Har et prosjekt gående i huset. Kort fortalt har jeg og samboer nylig flyttet sammen som innebærer mye utpakking, rydding, og ordning, i tillegg til gjennomgang og kasting av gamle ting som stod i huset fra før. Det føles som et uendelig hav av ting som må ordnes. Har jobbet på en uke nå. De to første dagene gikk fint, men de siste fire dagene har jeg grått hver kveld fordi jeg føler meg sliten, demotivert og overveldet. Sover lenge på nettene, og jobber ikke så mange timer daglig heller. Men blir utslitt likevel. Er det normalt å få breakdowns av sånt eller er jeg utbrent eller deprimert?😟 Føler meg bare så svak og skammes over at jeg ikke tåler mer enn dette. Anonymkode: 5b31e...47c Du klarer fint å legg klæt inn i et skap, herregud. 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #24 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 23.04): Har et prosjekt gående i huset. Kort fortalt har jeg og samboer nylig flyttet sammen som innebærer mye utpakking, rydding, og ordning, i tillegg til gjennomgang og kasting av gamle ting som stod i huset fra før. Det føles som et uendelig hav av ting som må ordnes. Har jobbet på en uke nå. De to første dagene gikk fint, men de siste fire dagene har jeg grått hver kveld fordi jeg føler meg sliten, demotivert og overveldet. Sover lenge på nettene, og jobber ikke så mange timer daglig heller. Men blir utslitt likevel. Er det normalt å få breakdowns av sånt eller er jeg utbrent eller deprimert?😟 Føler meg bare så svak og skammes over at jeg ikke tåler mer enn dette. Anonymkode: 5b31e...47c Ligger det noe mer bak her? Økonomiske bekymringer? Alkoholisme? Angrer du på forholdet? Hvis det bare er det faktumet at dere er to late og rotete mennesker som nå må rydde opp i eget rot, så tenker jeg at dere får prøve å bli voksne. Anonymkode: ca4e1...0dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #25 Skrevet 18. november 2025 Utbrent og deprimert etter 1 uke. Unnskyld at jeg sier det altså, men dette blir for dumt.. Anonymkode: 674f0...ae1 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #26 Skrevet 20. november 2025 Man kan faktisk få symptomer på utbrenthet hvis man står i en situasjon der man føler veldig mye stress og blir mentalt overveldet. Vi mennesker er jo forskjellige på hva man tåler, tror ikke TS synes det hjalp henne noe spesielt med noen av kommentarene deres. Til TS, jeg pleier å skriver lister, da får jeg skrevet mye ut av hodet, og delt oppgavene ned i mindre biter, og føler stor tilfredsstillelse når punktene strykes ut. Du får tenke at du skal spise en elefant, du må ta én bit av gangen, lykke til 😊 Anonymkode: c0d49...a14 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2025 #27 Skrevet 20. november 2025 Hva er det med folk i denne tråden som ikke evner å utvise et snev av empati? Har dere aldri på et tidspunkt blitt overveldet og utslitt av noe som mange andre mestrer uten problemer? Det går fint an å komme med gode råd uten å harselere med mennesker som har andre utfordringer enn en selv. Jeg er også en som lett overveldes, særlig av sånt som innebærer mye planlegging, mange deloppgaver og mye å holde oversikt over. Store endringer i hverdagen setter meg også lett ut av spill. Flytting er begge deler kombinert, og det kunne lett vært meg i samme situasjon. Kjære ts: - Pust med magen, antagelig er det mye som ikke haster. - Skriv lister for alt, kryss av etter hvert som dere blir ferdige. - Pass på å få nok mat, drikke og søvn! - Ta noen hele eller halve dager fri, hvor dere gjør noe annet lystbetont. Husk at også vanskelige perioder i livet går over, det kommer til å bli bedre etterhvert 💖 Anonymkode: e2537...00e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå