AnonymBruker Skrevet i går, 22:04 #1 Skrevet i går, 22:04 Har et prosjekt gående i huset. Kort fortalt har jeg og samboer nylig flyttet sammen som innebærer mye utpakking, rydding, og ordning, i tillegg til gjennomgang og kasting av gamle ting som stod i huset fra før. Det føles som et uendelig hav av ting som må ordnes. Har jobbet på en uke nå. De to første dagene gikk fint, men de siste fire dagene har jeg grått hver kveld fordi jeg føler meg sliten, demotivert og overveldet. Sover lenge på nettene, og jobber ikke så mange timer daglig heller. Men blir utslitt likevel. Er det normalt å få breakdowns av sånt eller er jeg utbrent eller deprimert?😟 Føler meg bare så svak og skammes over at jeg ikke tåler mer enn dette. Anonymkode: 5b31e...47c
newman01 Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden Så dere pakker ut etter flytting altså. Det er tidkrevende å få plass til to liv i ett hus. Ta noen dager fri. Mange har ting i pappesker stående et halvår på gjesterommet 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden Flytting er en av de mest stressende aktivitetene i livet. Anonymkode: 58680...eab 2
Soft mann Skrevet 16 timer siden #4 Skrevet 16 timer siden Eg har flytte 7 ganger de er ukke no stress i de hele. To av flyttingene gjekk over en distanse på 180 km med varebil og henger. flyttet ene gangen fra stort hus til liten leilighet, ingen stress. så at unge mennesker kan se på flytting som noe som kan gjøre de utbrent. ts vil nok møte på mye større utfordringer en flytting i fremtiden ja 5
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Skrevet 16 timer siden Tenker at hva som er normalt for andre har liten betydning for din del. Noen syns flytteprosessen er kjempe krevende, andre syns ikke det. Du må derfor kjenne etter hva som føles normalt for din del, hvordan tanker du ellers lignende oppgaver? Lar du deg stresse av kaos? Bruker du mye krefter på små og store beslutninger? Regner med det er du som har flyttet inn til han? Er det kun hans ting som dere skal kvitte dere med? Blir det uenigheter rundt tingene som skal bort? Anonymkode: 60c52...d26 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har jobbet på en uke nå. De to første dagene gikk fint, men de siste fire dagene har jeg grått hver kveld fordi jeg føler meg sliten, demotivert og overveldet. Sover lenge på nettene, og jobber ikke så mange timer daglig heller. Seriøst? Dere har holdt på i kun 1 uke med utpakking og ordne til i huset, du jobber ikke mye og du gråter fordi dette er så overveldende. Er dere lagd av papir? Anonymkode: b0214...155 10 4
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Seriøst? Dere har holdt på i kun 1 uke med utpakking og ordne til i huset, du jobber ikke mye og du gråter fordi dette er så overveldende. Er dere lagd av papir? Anonymkode: b0214...155 Det er mange persilleblad nå for tida. Man blir ikke robust av curlingforeldre. Ts, denne prosessen er et forbigående prosjekt. Jeg tenker det må gå an å bite tenna sammen og tenke at dette klarer jeg og at det skal bli deilig å bli ferdig. Anonymkode: 37480...dd2 7
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden Bare innse at det tar ukesvis og månedsvis. Ta fri i dag og gjør noe annet fint sammen. Dere kan jo ikke holde på døgnet rund, ta litt av gangen, og tenk så bra dere får dere til våren. Anonymkode: 32dc3...7f7 2 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Seriøst? Dere har holdt på i kun 1 uke med utpakking og ordne til i huset, du jobber ikke mye og du gråter fordi dette er så overveldende. Er dere lagd av papir? Anonymkode: b0214...155 De har vel hatt mye å gjøre når de pakket ned også. Herregud. Ts, har du vært hos lege? Jeg har hatt det slik en gang før, hadde så lite energi, bare gråt av utmattelse fordi jeg hadde kledd på meg. Hadde alvorlig jernmangel anemi. Jeg ville startet der, for å utelukke noe sånt. i tillegg må du bare ta deg noen dager fri fra utpakking. Hvil deg, tren eller dra på besøk. Man bruker lang til på å komme seg inn i nytt hus. Hvor mye bidrar mannen? Dere må gjøre det sammen, gjør det til nå koselig. Ta et glass vin og sett på musikk mens dere koser dere med utpakking. Ta gode pauser og sørg for å få nok mat og drikke. Anonymkode: b06bc...b04
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har vel hatt mye å gjøre når de pakket ned også. Herregud. Selvsagt har de det og alle vi som har flyttet, både 1, 2 og 5 ganger, vet at det er mye å gjøre, men å gråte og bli helt frynsete når man ikke engang har noe særlig jobb (de flest av oss jobber 100% i tillegg, og har kanskje barn) er ikke frisk atferd. Man tåler ikke mye når en flytting og kun 1 uke med utpakking gir så store symptomer. Og om man i tillegg trenger legehjelp? Seriøst? Tåler ikke folk noe lengre 😅 Anonymkode: b0214...155 8
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvsagt har de det og alle vi som har flyttet, både 1, 2 og 5 ganger, vet at det er mye å gjøre, men å gråte og bli helt frynsete når man ikke engang har noe særlig jobb (de flest av oss jobber 100% i tillegg, og har kanskje barn) er ikke frisk atferd. Man tåler ikke mye når en flytting og kun 1 uke med utpakking gir så store symptomer. Og om man i tillegg trenger legehjelp? Seriøst? Tåler ikke folk noe lengre 😅 Anonymkode: b0214...155 Det er gjerne et symptom på noe annet, begeret var kanskje allerede fullt før flyttingen startet. Man kommer lenger med gulrot enn pisk. Hvor mye mer energi og krefter tror du ts får av å lese "tåler ikke folk noe lenger?!", tror du? Anonymkode: 03274...8fa 2 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden Jeg synes det er misbruk av uttrykket utbrent. Du er ikke utbrent fordi noe er krevende eller du ikke mestrer det så godt. Har sett hva utbrent gjør med mennesker, det er ikke litt motgang som ligger bak. De står i åresvis i situasjoner hvor de ikke har kontroll over omgivelsene, men strekker seg langt for å demme opp, gjerne fordi det ligger en omsorg eller konsekvens som går utover andre enn seg selv. Ikke alle er like gode på flytting, noen er strukturerte, andre går det litt i ball. Men det er da ikke farlig at det er litt rot og kaos i en periode. Ingen dør av at eskene står en uke til. Så i stedet for å fokusere så mye på at du synes det er slitsomt og pisker deg selv fordi du ikke fikser like godt som andre du sammenligner deg med. Vel, er det så jævla farlig da? At det tar tid og er litt uorden? Det er virkelig en bagatell. Anonymkode: be5ca...e76 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden Men hva om det ikke er flyttingen som gjør TS sliten? Hva om TS er syk eller gravid på hvert sitt ytterpunkt som begge kan gjøre at man blir utrolig sliten og overveldet? Anonymkode: 71804...197 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden Skulle tro at prosjektet var full rehabilitering. Men nei, det var kun gjennomgang av ting. Dette lover ikke godt. Anonymkode: 80d24...79c 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har et prosjekt gående i huset. Kort fortalt har jeg og samboer nylig flyttet sammen som innebærer mye utpakking, rydding, og ordning, i tillegg til gjennomgang og kasting av gamle ting som stod i huset fra før. Det føles som et uendelig hav av ting som må ordnes. Har jobbet på en uke nå. De to første dagene gikk fint, men de siste fire dagene har jeg grått hver kveld fordi jeg føler meg sliten, demotivert og overveldet. Sover lenge på nettene, og jobber ikke så mange timer daglig heller. Men blir utslitt likevel. Er det normalt å få breakdowns av sånt eller er jeg utbrent eller deprimert?😟 Føler meg bare så svak og skammes over at jeg ikke tåler mer enn dette. Anonymkode: 5b31e...47c Det er vel ikke noe som er så morsomt som å rydde og ordne og kaste, og få skikk på livet sitt. Kos deg med oppgaven... Anonymkode: 83b8d...b38
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hva om det ikke er flyttingen som gjør TS sliten? Hva om TS er syk eller gravid på hvert sitt ytterpunkt som begge kan gjøre at man blir utrolig sliten og overveldet? Anonymkode: 71804...197 Ja, da har trådstarter i så fall et visst ansvar for å ta det med i et slikt innlegg, hvis man ønsker en tilbakemelding som er verdt noe som helst. Ops, glemte at jeg har terminal kreft, kan det ha noe å si tro? Opplagt ja. Anonymkode: be5ca...e76 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden Uh..jeg har en jobb med 12 t arbeidsdag. Ut i kuling og 10 minus. Hele kroppen verker. Armene må massere hver dag for at de ikke skal stivne helt. Kjenner 1 uke flytting med ts ville vært ferie i forhold.. Anonymkode: 04cce...7d0
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, da har trådstarter i så fall et visst ansvar for å ta det med i et slikt innlegg, hvis man ønsker en tilbakemelding som er verdt noe som helst. Ops, glemte at jeg har terminal kreft, kan det ha noe å si tro? Opplagt ja. Anonymkode: be5ca...e76 men du virker jo ikke å skjønne at man kan være syk uten å vite det selv og TRO det er noe annet som gjør at man ikke helt får ting til.. Ikke at TS er syk og ikke sier noe om det. 🤦♀️ Anonymkode: 71804...197
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #19 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): men du virker jo ikke å skjønne at man kan være syk uten å vite det selv og TRO det er noe annet som gjør at man ikke helt får ting til.. Ikke at TS er syk og ikke sier noe om det. 🤦♀️ Anonymkode: 71804...197 Selvfølgelig vet jeg, jeg bare anerkjenner ikke at det skal legges som en forutsetning. Litt selvinnsikt har du faktisk selv om du er utbrent eller deprimert. Kanskje flytting er utløsende hendelse, men du vet om du er helt kjørt før du flyttet også. Du vet at dette gjentar seg på flere arenaer i livet. Jeg vil påstå det er en ganske viktig lærdom å lære seg at verden ikke automatisk forstår deg hvis du utrykker deg ved å skylde på bagateller som problemet, når det ligger et helt annet sted. Skikkelig bjørnetjeneste av samfunnet å lete etter andre potensielle forklaringer på vegne av deg, med mindre du er alvorlig psykisk syk, utilregnelig og ute av stand til å ivareta deg selv. Det eneste man lærer av at verden forstår seg i hjel er å ikke ta ansvar for sitt eget ve og vel. For det er det noen som fikser for deg. Anonymkode: be5ca...e76
Bokormsen Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden Ingen barn, ingen oppussing, bare to voksne som flytter inn sammen? Ta en pause en uke og begynn igjen? Hvorfor tar det så lang tid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå