Gå til innhold

Rolig svigerfamilie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har vært sammen i 4 år, men jeg har fortsatt ikke fått noe særlig forhold til hans familie. Jeg føler vi aldri har noe å prate om... det er lite til felles og samtaler handler ofte om ting jeg ikke har så mye formening om.

vi har ikke barn sammen enda (tipper det gjør ting enklere når de en dag plopper ut).

Noen som har noen gode tips til å bli bedre kjent med svigerfamilien? Foreldrene hans er også mye eldre enn mine foreldre.

Anonymkode: 65d3c...a62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn ut hva de er interessert i og vis interesse selv om det ikke er det artigste du kan tenke deg. 

Liker svigermor å bake, be henne lære deg hvordan hun lager det saftige brødet. Liker hun å plukke sopp, bli med i skogen. Er svigerfar ivrig fisker? Hiv deg med eller spør ham ut om temaet. Glad i hagearbeid? "Hvordan fååår du rosebuskene så flotte?" Glad i bygda si? Spør om historien bak det rare stedsnavnet, det forfalne nabohuset eller whatever.

Foll flest liker å dele det som opptar dem. Etter hvert blir det mer common ground.

Anonymkode: b9d5e...e48

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor trenger du en bedre relasjon til dem? Det er din samboers foreldre, og han bør pleie forholdet til dem. Ikke stress med at du skal ha et nært og godt forhold til svigers. Det er unntakene som har det.

Anonymkode: d6623...228

Skrevet

Mange ting blir bedre om man spiller brettspill sammen, kanskje det er en løsning? Begynn med noe relativt enkelt, så kan dere utforske den ekstremt store spillverdenen sammen etterhvert

Skrevet

Inviter de med på tur I marka, ut på ski, på teater, eller andre aktiviteter som de kan like. Da går ofte praten lettere enn om man sitter rundt middagsbordet.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor trenger du en bedre relasjon til dem? Det er din samboers foreldre, og han bør pleie forholdet til dem. Ikke stress med at du skal ha et nært og godt forhold til svigers. Det er unntakene som har det.

Anonymkode: d6623...228

heldigvis er vi mange som har et godt forhold til svigerforeldrene våre. 
Å ha et nært og godt forhold til svigerfamilien sin er absolutt noe man bør bruke litt tid og energi på.

Anonymkode: ff4e7...bf4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...