AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #1 Skrevet 15. november 2025 Skal i bisettelse neste uke og min datter på 7 år skal være med. Jeg har funnet pene og passende mørke klær og en kåpe i ull. Men kan hun bruke sine helt nye, ubrukte vintersko fra Viking? De er mørke lilla med noen rosa detaljer. Det er også meldt -6 dagen det er bisettelse. Jeg har sett på mørke skinn støvletter men kan ikke bruke så mye penger på sko nå. Har ikke så mye erfaring med begravelser og bisettelser så vær så snill ikke gjør narr av spørsmålet, jeg vil bare gjøre ting rett og ordentlig. Anonymkode: 44b70...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #2 Skrevet 15. november 2025 Selvsagt! Viktigste er at de er rene og hele, fargen spiller ingen rolle ❤️ (det er helt vanlig vinterstid at man har andre farger enn svart på ytterjakke og sko, mange som kun har en jakke eller kåpe f.eks.) Anonymkode: c28a7...5c3 4
Poppel Skrevet 15. november 2025 #3 Skrevet 15. november 2025 INGEN bryr seg om hva slags sko et barn bruker 5 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #4 Skrevet 15. november 2025 Det er fullstendig innafor, ja, ingen grunn til å bruke mer penger på dette. Takhøyden for hva som er passelig antrekk i bisettelser/begravelser er stor, spesielt for barn. Anonymkode: 7a312...56d 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #5 Skrevet 15. november 2025 Ja det går helt fint. Det er et barn og de skal bruke gode og varme sko. Anonymkode: 490bd...552 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #6 Skrevet 15. november 2025 Selvfølgelig kan hun bruke sine vanlige vintersko. det meste blir bra bortsett fra blinke-sko Anonymkode: 22a66...937 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #7 Skrevet 15. november 2025 Det går aldeles helt fint. Ingen forventer at en skal kjøpe nytt yttertøy eller nye vintersko til barn for en begravelse. Det du evt kan gjøre er å ta med et par innesko å bytte til mens dere er i kirken. Men da mest for barnets egen del, at det kan bli varmt å sitte i yttertøy/sko. I de fleste kirker er det en yttergang med mulighet for å henge av seg. Anonymkode: 84acb...eb4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #8 Skrevet 15. november 2025 Barn trenger IKKE å bruke svart i begravelser/besettelser. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det går aldeles helt fint. Ingen forventer at en skal kjøpe nytt yttertøy eller nye vintersko til barn for en begravelse. Det du evt kan gjøre er å ta med et par innesko å bytte til mens dere er i kirken. Men da mest for barnets egen del, at det kan bli varmt å sitte i yttertøy/sko. I de fleste kirker er det en yttergang med mulighet for å henge av seg. Anonymkode: 84acb...eb4 Kirker har ikke råd til oppvarming, så sjansen er liten for at man trenger å ha med seg innesko dit for en time-halvannen. Anonymkode: 438f0...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #9 Skrevet 15. november 2025 Selvsagt kan du bruke vinterskoene. Barn pleier å ha på seg sitt vanlige yttertøy og sko i begravelser. Og sitt vanlige pentøy. Om man har noe som er litt mørkere eller dempet i fargen så ville jeg tatt det. Men en mørk blå eller mørk lilla kjole hun allerede hadde i skapet hadde fint blitt brukt. Ville bare unngått sjokkrosa og knallrød, selv om det også er «lov» for barn. Kirken er ikke så streng! «La de små barn komme til meg» er noe de mener, og da komme som de er. Anonymkode: 99a48...159
AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #10 Skrevet 15. november 2025 Ja det kan hun. Her brukte barna hvite kjoler i begravelse til oldemor 😊 Mange av de andre brukte fargerike klær. Min bestemor kledde seg selv aldri i svart (bortsett fra begravelse), men hadde gjerne masse farger og mønster så vi syntes det passet bra med litt fargerike klær. Flere av mannfolkene hadde svart dress og fargerik skjorte 🥰 Anonymkode: 0c7e4...cc5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå