Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ett par utdannelser og ingen av de var nok riktig for meg. Nå jobber jeg med utdannelsen som er veldig kort og tjener deretter. Jeg er likevel avhengig av den jobben for å få familielivet til å gå rundt. Men jeg hater det og tiden går fra meg føler jeg. Men er det for sent å bytte jobb når man er 40? Burde vel tatt ny utdannelse men jeg vet jo ikke hva..  Når er man mest attraktiv på jobbmarkedet? 

Uansett, er det flere som holder ut i jobb man ikke er noe glad i for barna og familien? Føler de jeg kjenner har funnet seg til rette og er i den jobben de vil.. 

Anonymkode: b2595...e95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi jobber for å forsørge oss selv og barna. For de fleste finnes ingen drømmejobb. 

Du vil neppe finne drømmejobben ved å ta utdanning nr 3. Kan du kanskje heller prøve å fokusere på de positive sidene i stedet for å tenke at gresset er grønnere på den andre siden?

Det er ikke for sent å bytte jobb ved 40 årsalder, men du har kanskje problemer å tilpasse deg og å finne seg til rette? I så fall kan du jobbe mer med de sidene av deg selv. 

Anonymkode: b3839...33c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi jobber for å forsørge oss selv og barna. For de fleste finnes ingen drømmejobb. 

Du vil neppe finne drømmejobben ved å ta utdanning nr 3. Kan du kanskje heller prøve å fokusere på de positive sidene i stedet for å tenke at gresset er grønnere på den andre siden?

Det er ikke for sent å bytte jobb ved 40 årsalder, men du har kanskje problemer å tilpasse deg og å finne seg til rette? I så fall kan du jobbe mer med de sidene av deg selv. 

Anonymkode: b3839...33c

Ts 

Usikker på om det er tilpasningsvansker. Grunnene er veldig ulike for hvorfor jeg ikke vil jobbe innen de ulike utdannelsene. Første utdannelsen passer rett og slett ikke pga. det praktiske rundt jobben. Jobb nr. 2 er pga. kjedsommelighet og lønn. Det har jeg aldri passet inn som du sier. Jobb nr. 1 passer jeg godt inn i miljøet. 

Skrevet

Trivsel over utdannelse. Hadde kanskje ikke giddet å begynne på ny utdanning om jeg hadde vært så usikker, hadde heller gått til et yrke med helt ok lønn som butikkmedarbeider. Husker jeg jobber i blomsterbutikk og det var utrolig koselig :)

Da var jeg liksom ferdig på jobb når jeg var ferdig for dagen. 

Anonymkode: 626e0...c9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 20.32):

Uansett, er det flere som holder ut i jobb man ikke er noe glad i for barna og familien? 

Ja, absolutt. 

Har jobbet mesteparten av livet i et yrke jeg virkelig misliker og egentlig ikke tror jeg er spesielt egnet til. Mens kollegaene mine har et «kall», fokuserer jeg på lønn. 

Anonymkode: dfa66...164

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 20.32):

Jeg har ett par utdannelser og ingen av de var nok riktig for meg. Nå jobber jeg med utdannelsen som er veldig kort og tjener deretter. Jeg er likevel avhengig av den jobben for å få familielivet til å gå rundt. Men jeg hater det og tiden går fra meg føler jeg. Men er det for sent å bytte jobb når man er 40? Burde vel tatt ny utdannelse men jeg vet jo ikke hva..  Når er man mest attraktiv på jobbmarkedet? 

Uansett, er det flere som holder ut i jobb man ikke er noe glad i for barna og familien? Føler de jeg kjenner har funnet seg til rette og er i den jobben de vil.. 

Det er ikke noen av de andre utdannelsene du får bedre betalt og trives litt bedre i da. Når du ikke er fornøgd etter flere utdannelser,tror jeg ikke du blir fornøgd med enda en. 

Anonymkode: 27ac3...48e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...