AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #1 Skrevet 14. november 2025 Jeg leser at årets influensa har mutert en del, så det forventes mye smitte. Men er influensaen også spesielt hard og hissig? Minstebarnet (7 år) våknet med høy feber og hodepine. Har kastet opp to ganger, klager på hodepine og vondt i magen, har slim i nese og hals, vil bare ligge, orker ikke gå (jeg måtte bære henne på toalettet) og er inn og ut av søvn. Hun har hatt sin andel av barnesykdommer, men jeg tror aldri hun har hatt så dårlig allmenntilstand som nå. Andre med syke barn nå? Anonymkode: 1e144...88c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #2 Skrevet 14. november 2025 Ja, samme her. Barna har vært helt slappe og halvsovet hele uka, med skyhøy feber. Jeg ble smitta selv i forigårs og det verker i hele kroppen. Føler meg dausjuk. Det er første gang jeg har skjønt at influensa kan være dødelig for folk med dårlig allmenntilstand. Dette var mye verre enn corona. Anonymkode: 3b527...05f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #3 Skrevet 14. november 2025 Jepp. Seksåringen min har høy feber, hoster, har mye snørr og er slapp. Han har aldri vært så dårlig som han er nå... Gir paracet 1-2 ganger i døgnet for å gi ham en liten pause der han får litt matlyst og orker å tegne litt og høre på litt lydbok. Jeg hadde influensa selv forrige uke og det var rett og slett grusomt! Enig med deg over om å innse det at dette kan være dødelig for de i utsatte grupper... Anonymkode: b1f42...59b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #4 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, samme her. Barna har vært helt slappe og halvsovet hele uka, med skyhøy feber. Jeg ble smitta selv i forigårs og det verker i hele kroppen. Føler meg dausjuk. Det er første gang jeg har skjønt at influensa kan være dødelig for folk med dårlig allmenntilstand. Dette var mye verre enn corona. Anonymkode: 3b527...05f Tusen takk for svar! Da skal jeg ha litt is i magen. Hun har hatt både corona og influensa før, alle de vanlige barnesykdommene, flere runder med omgangssyke osv, og det er ikke uvanlig at hun får høy feber og blir slapp når hun er syk. Men så elendig allmenntilstand har hun altså ikke hatt før. Anonymkode: 1e144...88c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #5 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jepp. Seksåringen min har høy feber, hoster, har mye snørr og er slapp. Han har aldri vært så dårlig som han er nå... Gir paracet 1-2 ganger i døgnet for å gi ham en liten pause der han får litt matlyst og orker å tegne litt og høre på litt lydbok. Jeg hadde influensa selv forrige uke og det var rett og slett grusomt! Enig med deg over om å innse det at dette kan være dødelig for de i utsatte grupper... Anonymkode: b1f42...59b Takk for svar! Høres likt ut som her. Paracet hjelper på feberen, men ikke allmenntilstanden. Hun er inn og ut av søvn. Men sikkert bra at kroppen får hvile. Jeg ble vaksinert for en måned siden, så kanskje jeg slipper. Anonymkode: 1e144...88c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #6 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar! Da skal jeg ha litt is i magen. Hun har hatt både corona og influensa før, alle de vanlige barnesykdommene, flere runder med omgangssyke osv, og det er ikke uvanlig at hun får høy feber og blir slapp når hun er syk. Men så elendig allmenntilstand har hun altså ikke hatt før. Anonymkode: 1e144...88c Samme her. Har aldri sett barna så dårlig før. Med feberrier, snakke i febertåke, osv.. Det ene barnet er kjempeaktivt, men lå helt slapt i 3 dager nesten uten å si et ord eller å bevege seg. Aldri skjedd før. Tror ikke noen av de har hatt feber over 38 grader før, heller. Men de hadde 39, et eller annet i flere dager her. Ga de kun febernedsettende om natta i tilfelle det skulle stige for mye mens jeg sov. De er på bedringens vei nå, altså. Feber'n har gitt slipp, men de er fortsatt slappe. Anonymkode: 3b527...05f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #7 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jepp. Seksåringen min har høy feber, hoster, har mye snørr og er slapp. Han har aldri vært så dårlig som han er nå... Gir paracet 1-2 ganger i døgnet for å gi ham en liten pause der han får litt matlyst og orker å tegne litt og høre på litt lydbok. Jeg hadde influensa selv forrige uke og det var rett og slett grusomt! Enig med deg over om å innse det at dette kan være dødelig for de i utsatte grupper... Anonymkode: b1f42...59b Ja, jeg har alltid tatt veldig lett på influensa. Aldri helt skjønt at det faktisk finnes folk som dør av influensa hvert år. Jeg skjønte det, kan du si... Blir nok vaksine på meg fremover. Anonymkode: 3b527...05f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå