Gå til innhold

Sko for barn med brede føtter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Barnet med størrelse 26 klager på at cherrox er for trange, og generelt klagd en del på trange sko. Har sett at føttene er veldig brede. Har dere tips til sko til barn med brede føtter? Generelle merker.

Har et par viking-vintersko som er ganske brede, de klages det ikke på

Anonymkode: 28693...986

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FEIL FORUM! Skal til barn og familie :(

Skrevet

Vi bruker viking Play vintersko, og dockboots. To gutter med brede bein, og de er fornøyd med dette begge to. 

Anonymkode: 07e8d...6ea

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

FEIL FORUM! Skal til barn og familie :(

Tråden er flyttet. 😊

Perelandra, mod. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Barnet med størrelse 26 klager på at cherrox er for trange, og generelt klagd en del på trange sko. Har sett at føttene er veldig brede. Har dere tips til sko til barn med brede føtter? Generelle merker.

Viking fungerer bra, geox og har noen vi brukte

Skrevet

Viking og Okaki. Kjøper en str større som regel, med såle om nødvendig.

Anonymkode: d8751...e4b

Skrevet

Viking, reima, fribo, Kuoma.

XXXL hadde noen enormt brede støvler en stund fra Timberland.

Anonymkode: f9280...b76

Skrevet

Viking og Okaki fungerer fint her. (Kun prøvd overgangssko fra okaki) Pyttpytt på Sports Outlet sine forede støvler har også passet fint for høy vrist og bred fot

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her:
Vil poengtere at cherrox er av merket viking, og disse oppleves trange.

TUSEN TAKK for masse svar

Skrevet

Vår treåring har veldig bred fot og høy vrist. Vi har hatt noen kjempegode Reima overgangssko (barfotsko) denne sesongen, og kjøpt noen Reima vintersko som ser bra ut, men som ikke er i bruk enda.  Ellers har vi Kavat Grytgøl støvler (ikke alle kavat støvler er vid nok i skaftet, men disse er det), Kavat vintersko, noen sko fra Superfit, men de må være av typen «bred», ikke alle superfit-sko er brede. Noen viking sko er også brede (står beskrivelse på viking sine sider, men du må inn på hver enkelt sko for å se om de er brede eller ikke). Vi hadde noen viking joggesko i sommer som var helt topp. 

Vi kan ikke gå i en butikk og kjøpe sko, for de har tilnærmet ikke noe utvalg for brede føtter med høy vrist, og vi bor i Oslo og har vært på butikker med godt utvalg. Jeg har brukt sykt mye tid de siste to årene på å researche og finne sko, bestille og returnere «ørti» sko på nett. Jeg har ikke prøvd dockboots i år, men i fjor var det helt sjanseløst å få foten nedi. Cherrox har vi ikke prøvd, jeg ser på dem at han ikke får foten nedi. 

Anonymkode: 38485...a3d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her:
Vil poengtere at cherrox er av merket viking, og disse oppleves trange.

TUSEN TAKK for masse svar

Er det viking Ultra han har prøvd i Cherrox eller noen andre?

Ultra er bredere enn dockboots.

Anonymkode: fc7e9...c4d

Skrevet

Vår kan ikke bruke sko fra viking, alt for smale. Vi har god erfaring med sko (stort sett barfotsko) fra Bundgaard, Reima og Froddo (Zalando). Også Dockboots vinterregnstøvler hvor jeg bytter ut sålen med ullsåle. Kjøper så og si aldri sko i vanlig butikk, må måle foten og kjøpe på nett. Ta ut sålen og la barnet stå på den, om noen del av forfoten stikker utenfor på sidene er den for smal :) 

Anonymkode: 07f96...69a

Skrevet

Dockboots lite, Okaki og Kuoma her.

Anonymkode: 85405...b45

Skrevet

Viking vintersko, ponny overgangssko, og reflex cherox brukes hjemme her. 
Men de gamle vinterskoene fra viking er ekstremt smale, obs obs.

Anonymkode: 3cb3e...67a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Viking vintersko, ponny overgangssko, og reflex cherox brukes hjemme her. 
Men de gamle vinterskoene fra viking er ekstremt smale, obs obs.

Anonymkode: 3cb3e...67a

Cherroxene til reflex er jo enda smalere. 

Anonymkode: fc7e9...c4d

Skrevet

Norden neoprenstøvler er ganske brede. Og sherroxene fra sportoutlet. De med ullfor. 
ellers har du fått tips om viking. Jeg kan også tipse om sorel yoot pack. 

Anonymkode: 92f5e...ecc

Skrevet

Jeg kjøpte Bisgaard barefoot til mine twins med brede føtter 😁 i tillegg til bred såle er det pene støvler, gode og varme! Også produsert i europa 😁

Skrevet

Okaki har vi vært veldig fornøyde med, både i gore-tex joggesko og vinterstøvler. 

Addidas for løpsko.

Viking extreme (cherrox) og Viking jolly gummistøvler. Opplever at Viking varierer veldig, og at andre gummistøvel-modeller fra Viking har blitt trange. Så holder oss til disse år etter år. 

Skrevet

Vi har en unge med veldig brede føtter og høy vrist og eneste som passer er Ponny ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...