AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #1 Skrevet 14. november 2025 Vi jobber nokså selvstendig i kommunen, jobbet i 5år på samme plass. Sjefen vår er veldig streng, og svært kontrollerende. Det er veldig mye misnøye desverre og noe forskjellsbehandling. Forskjellsbehandlingen går ut på at sjefen kommer innom enkelte av oss (spesielt på vår plass) å sjekker om vi er der, jobber og ikke tar pauser. H*n kan komme med stikk og jeg ble spurt nettopp om ekstra jobb, men om jeg ikke skjerpet meg og gjorde det bra, så var det rett ut igjen..Jeg mått også love å ikke være syk! Sa h*n med en latterlig stemme. Jeg har størst problem med at h*n sjekker oss hele tiden. Kan komme 2 mkn før arbeidsdagen er over for å se at vi ikke går fem minutter før. Sjefen har ringt omtrent 3 ganger denne uken, av null grunnlag, sikkert bare for å sjekke, mens mi venninne som jobber under samme bransje ikke har har hatt sjefen (samme person) på en mnd der. Er det ikke litt stikkende og kontrollerende? Bare meg? Jeg har lite fravær og er på jobb, så forstår ikke hvorfor det er nettopp meg og oss som skal bli så mistenkt og utsatt. Anonymkode: 75ba0...7d0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #2 Skrevet 14. november 2025 Hvordan skal man mene noe på et så tynt og lite grunnlag? En sjef som sjekker om de ansatte jobber, høres i utgangspunktet ikke så ille ut. Anonymkode: 08366...2d5 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #3 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan skal man mene noe på et så tynt og lite grunnlag? En sjef som sjekker om de ansatte jobber, høres i utgangspunktet ikke så ille ut. Anonymkode: 08366...2d5 men en sjef som sier "jeg trenger ekstra innsats men du må passe på å være frisk" høres ikke ut som en god sjef.. Anonymkode: f9f61...a8d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #4 Skrevet 14. november 2025 Meget spesielt. Nei, det er ikke normalt. Anonymkode: eab95...59a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #5 Skrevet 14. november 2025 Jeg hadde sannsynligvis hatt en prat med sjefen min, og sagt at jeg opplevde det som mistillit og sammen lagt en plan for hvordan vi jobber med forholdet vår. Det høres slitsomt ut for begge parter. Anonymkode: 51261...795
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #6 Skrevet 14. november 2025 Tror jeg hadde sett meg om etter en annen jobb. Lykke til ❤️ Anonymkode: 0f7f0...84e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #7 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tror jeg hadde sett meg om etter en annen jobb. Lykke til ❤️ Anonymkode: 0f7f0...84e Jeg ser etter en annen jobb. Takk ❤️ hver gang jeg er syk også, så sier h*n , nå igjen? Selvom det kan være ett par mnd siden sist med sykt barn for eks. Anonymkode: 75ba0...7d0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #8 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan skal man mene noe på et så tynt og lite grunnlag? En sjef som sjekker om de ansatte jobber, høres i utgangspunktet ikke så ille ut. Anonymkode: 08366...2d5 Jeg hører ikke om folk som har en sjef som ukentlig kommer innom for å sjekke. Da mener jeg ukentlig. Hvorfor er det andre som slipper å få h*n på arbeidsplassen? Anonymkode: 75ba0...7d0
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #9 Skrevet 14. november 2025 Hva sier tillitsvalgt og verneombud? Anonymkode: 38809...48b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #10 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ser etter en annen jobb. Takk ❤️ hver gang jeg er syk også, så sier h*n , nå igjen? Selvom det kan være ett par mnd siden sist med sykt barn for eks. Anonymkode: 75ba0...7d0 jeg er så direkte av meg at jeg ville stilt spørsmålet "ha mener du "nå igjen" når det er xx mnd siden jeg var syk sist? Jeg har tro på å si fra når man blir behandlet ugreit. Anonymkode: f9f61...a8d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #11 Skrevet 14. november 2025 Dette er mistillitsbasert ledelse. Slike ledere forstår ikke at de oppnår lavere innsats og dårligere arbeidsmiljø. Vi hadde en sånn sjef, som nesten fikk sjokk da folk produserte bedre fra hjemmekontor enn under overvåkning på kontoret. Anonymkode: ef516...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #12 Skrevet 14. november 2025 Kanskje har dette noe med at jeg er Gen Z, eller så er det bare personligheten min, men hvis sjefen min hadde snakka til meg på den måten... 😂 Så hadde hun angret, for å si det sånn. Jeg hadde sikkert sagt noe sånn som: "Jeg lover å ikke bli syk om du lover å la meg være litt i fred!" Eller "Hvis jeg kunne bestemme over sykdom ville jeg ha bestemt å bli immun mot maset ditt" Like... 😂 Bare å sette henne på plass!! Anonymkode: 35386...591
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #13 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kanskje har dette noe med at jeg er Gen Z, eller så er det bare personligheten min, men hvis sjefen min hadde snakka til meg på den måten... 😂 Så hadde hun angret, for å si det sånn. Jeg hadde sikkert sagt noe sånn som: "Jeg lover å ikke bli syk om du lover å la meg være litt i fred!" Eller "Hvis jeg kunne bestemme over sykdom ville jeg ha bestemt å bli immun mot maset ditt" Like... 😂 Bare å sette henne på plass!! Anonymkode: 35386...591 Ja dere forstod det var et kvinnfolk ja😆 men hvorfor er hun sånn mot meg ig andre? Dette er typiske trekk flere opplever. Anonymkode: 75ba0...7d0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå