Gå til innhold

Mor borte fra barna i 3 uker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått et jobbtilbud som er helt utrolig lønnsomt, men det innebærer at jeg må være borte fra familien i 3 uker. Barna er mellom 4 og 9 år. De er vant til at jeg er borte en uke om måneden (dog liker de det ikke), men dette blir voldsomt lenge. 

Vi skal sees en av helgene i disse 3 ukene, så det ikke blir så alt for lenge borte. Da kommer de reisende til meg. 

Hadde dere gjort det?

Anonymkode: c0570...72f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På fast basis, eller som engangstilfelle? 

Jeg hadde nok gjort det, hvis det bare var for en gang eller to. Ikke som fast turnus over tid.

Anonymkode: 48670...68c

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja. Gjør det. Barna har godt av å lære seg dette!

Skal du være borte tre uker én gang? Eller er det repeterende?

Anonymkode: 94898...0bb

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er jo det samme som for alle som jobber offshore. Just do it. 

Anonymkode: 2dc67...58f

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel ikke verre at mor er borte 3 uker ved et engangstilfelle versus fedre som jobber 3-4 uker offshore? Barn er flink til å tilpasse seg, og det er god læring.

Anonymkode: f3adb...772

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er jo slik mange jobber i anlegg, offshore osv

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

TS HER:
Til alle som spør; dette er bare EN gang. Men minstemann gir uttrykk for at det er helt forferdelig når jeg er borte ei uke i måneden og føler stor sorg over dette (selv om pappaen er kjempefin og bra og alt)

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS HER:
Til alle som spør; dette er bare EN gang. Men minstemann gir uttrykk for at det er helt forferdelig når jeg er borte ei uke i måneden og føler stor sorg over dette (selv om pappaen er kjempefin og bra og alt)

En gang hadde jeg gjort det, men er jo noe med og lytte til barna også her da. Dem er forsatt unge. Det at dem synes er ille med en uke nå, så er 3 uker lenge for et barn som savner foreldrene sin. Min x slutter på sjøen selv når vi fikk barn sammen, han syntes ikke det var verdt det. Men forkjell på en uke og 4 som han var. Men han ville ikke lengre dra fra barnet sitt så sluttet og fant seg noe annet innen et år. Barna er bare små en stund, skjønner penger og sånt men om barnet mitt hadde protestert så ille så tror jeg dems følelse hadde jeg lyttet til så viktig er ingen jobb 

Anonymkode: 30f41...5b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS HER:

Da skjønner jeg ikke at du spør en gang. Selvsagt er ikke dette et problem. 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet

Har dere brukt for pengene? Vil du ha stort utbytte av økt kompetanse/bli mer attraktiv i jobben din/inn i ny jobb? 

Du må veie opp fordeler mot ulemper. Jeg hadde ikke vært borte så lenge dersom det ikke var NOE positivt for meg eller familien å hente. Men penger dere trenger/kan ha glede av, økt kompetanse osv veier tungt på vektskålen tenker jeg. 

Er det noen måte dere kan få det til å oppleves kortere for minsten? Besøke/få besøk av besteforeldre, overnatting, noen kule aktiviteter hen synes er veldig gøy? Tre uker kan gå veldig sakte, men det kan også gå veldig fort😊

Anonymkode: 4f7e9...7fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke forskjell på om mor eller far jobber turnus, man gjør det man må og kan for å forsørge seg og familien tenker jeg. 

Anonymkode: 4a728...809

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS HER:

Da hadde jeg synes det var vanskeligere altså. 

Anonymkode: 45260...818

Skrevet

Når man leser flere av svarene her virker det som om ts skal være borte et halvt år.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

Når man leser flere av svarene her virker det som om ts skal være borte et halvt år.

Du vet man er forskjellig , for deg er 3 uker ikke problematisk, for andre er det det

Anonymkode: c4175...6a5

Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket det selv , så nei 

Anonymkode: c4175...6a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har fått et jobbtilbud som er helt utrolig lønnsomt, men det innebærer at jeg må være borte fra familien i 3 uker. Barna er mellom 4 og 9 år. De er vant til at jeg er borte en uke om måneden (dog liker de det ikke), men dette blir voldsomt lenge. 

Vi skal sees en av helgene i disse 3 ukene, så det ikke blir så alt for lenge borte. Da kommer de reisende til meg. 

Hadde dere gjort det?

Hadde gjort det hvis jeg kunne snakke og FaceTime med barna daglig.

Tror ikke jeg hadde klart å ta en jobb som medførte null kontakt.

• Liker 1
Skrevet

Så fælt er det nok ikke, du - det jobber enormt mange fedre offshore som er borte flere uker i strekk, og hadde det vært SÅ fælt å være borte fra barna sine, så hadde flertallet byttet jobb tvert 😉 Men det gjør de ikke, gitt.

Jeg tror nok heller, dessverre, at de fleste som jobber sånn, får et deilig avbrekk fra familiekjøret. Kun seg selv å tenke på når man går på jobb, og HELT fri når man er hjemme. Lett å ta seg av hus og barn da, gitt. 

Jeg har selv mann offshore og barn, vet alt om dette. Oppvokst i miljøet, og min far jobbet offshore i alle de år. 

Så TS - unn deg selv dette. Barna klarer seg jo fint med far, uansett. Det er bare uvant. 

Anonymkode: af767...d24

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

TS HER:

Det går nok helt fint. Dere kan jo FaceTime litt hver dag, da blir ikke savnet like stort.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Så fælt er det nok ikke, du - det jobber enormt mange fedre offshore som er borte flere uker i strekk, og hadde det vært SÅ fælt å være borte fra barna sine, så hadde flertallet byttet jobb tvert 😉 Men det gjør de ikke, gitt.

Jeg tror nok heller, dessverre, at de fleste som jobber sånn, får et deilig avbrekk fra familiekjøret. Kun seg selv å tenke på når man går på jobb, og HELT fri når man er hjemme. Lett å ta seg av hus og barn da, gitt. 

Jeg har selv mann offshore og barn, vet alt om dette. Oppvokst i miljøet, og min far jobbet offshore i alle de år. 

Så TS - unn deg selv dette. Barna klarer seg jo fint med far, uansett. Det er bare uvant. 

De fleste barn synes det er mye verre å være uten mor enn å være uten far.

Anonymkode: 18302...bdf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

De fleste barn synes det er mye verre å være uten mor enn å være uten far.

Anonymkode: 18302...bdf

Herregud - da er det jaggu på tide å gjøre noe med det! 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...