Gå til innhold

1,5 åring med skikkelige meltdowns

Fremhevede innlegg

Skrevet

Første barnet mitt, omgås lite barn, så må høre om dette er normalt og hvordan det på best mulig. 

Min 1,5 åring er viljesterk og full meninger og ønsker om å klare ting selv. Men hun mangler fortsatt språk. Og hun har ofte raserianfall. Ekstra ille om hun er trøtt eller sulten selvsagt. De kan komme av at vi setter grenser eller av at vi ikke forstår hva hun ønsker. Og så kan hennes verden rase sammen. Hun ligger og skriker på gulvet, går rundt og slår på vegger og i blant begynner hun å klore og slå seg selv. 

Når hun er i denne tilstanden prøver jeg å bare være til og støtte henne om hun trenger det, men som regel vil hun ikke. Det kan gå ganske lang tid med hyling før hun er mottakelig for noe. Det går raskere om faren klarer å muntre henne opp med noe morsomt(selv om det bare er avledning).

Er dette normalt? Hvordan hjelper man barnet best mulig her?

Anonymkode: 10877...8bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn er også snart 1,5år og får også meltdowns. Kaster seg bakover om jeg har henne i armen og skriker skikkelig intenst.

Anonymkode: 722a3...1f1

Skrevet

Ja. Da min var på den alderen fikk jeg henne ikke ut av det. Hun kunne bli helt "borte" av brøling av  hyling rullende rundt på gulvet i opptil en time, nesten ikke få puste, og det endte med at hun sovna av utmattelse, stakkar. Å trøste/snakke til henne/ta på henne gjorde alt bare verre, så var egentlig bare å sitte i nærheten. 

Nå er hun 4 og blir fortsatt sint, men ikke så fryktelige anfall veldigvis. 

Anonymkode: a4921...b9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...