AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #1 Skrevet 13. november 2025 Min sønns fotballsko, ganske nye, stinker grusomt (minner om kattepiss/ammoniakk). Det hjelper bittelitt å vaske de i maskin, men går ikke an å gjøre dette til stadighet (vaske og tørke annenhver dag). Har du et godt tips? Det er såpass ille at de ikke kan oppbevares innendørs noen ganger, hele rommet blir forpestet av den skikkelig stramme lukten. Anonymkode: 29cdd...fbc
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #2 Skrevet 13. november 2025 Oppbevar de ute(utendørs eller i bod eller garasje), ta dem inn en time før de skal brukes så de tempereres. Det er det jeg gjør med hockeyutstyret mitt som lukter iiiiikkje bra. Anonymkode: d1ab6...809 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #3 Skrevet 13. november 2025 Natron og i pose i frysern et døgn. Anonymkode: 090e6...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #4 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Natron og i pose i frysern et døgn. Anonymkode: 090e6...1a9 Problemet er at lukten uansett kommer tilbake, den kan ikke fryses bort hver gang. Anonymkode: d1ab6...809
Isnih Skrevet 13. november 2025 #5 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oppbevar de ute(utendørs eller i bod eller garasje), ta dem inn en time før de skal brukes så de tempereres. Det er det jeg gjør med hockeyutstyret mitt som lukter iiiiikkje bra. Anonymkode: d1ab6...809 👍Ja, det er nok den beste løsningen.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #6 Skrevet 13. november 2025 Natron i skoene innomellom. Settes ute til tørk/luft. Omo har en luktespray til sko, som jeg syns funker greit. Sprayer før bruk. Ellers finnes det sånne kuler/ baller man kan ha i for å hindre lukt. Anonymkode: 9e281...a2d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #7 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Natron og i pose i frysern et døgn. Anonymkode: 090e6...1a9 Takk for tips, men ikke noe jeg kommer til å gjøre 3-4 ganger i uken. Ikke så god plass i fryseren heller 😅 Anonymkode: 29cdd...fbc
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #8 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Natron i skoene innomellom. Settes ute til tørk/luft. Omo har en luktespray til sko, som jeg syns funker greit. Sprayer før bruk. Ellers finnes det sånne kuler/ baller man kan ha i for å hindre lukt. Anonymkode: 9e281...a2d Takk, skal sjekkes 👍 Anonymkode: 29cdd...fbc
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #9 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Natron i skoene innomellom. Settes ute til tørk/luft. Omo har en luktespray til sko, som jeg syns funker greit. Sprayer før bruk. Ellers finnes det sånne kuler/ baller man kan ha i for å hindre lukt. Anonymkode: 9e281...a2d Den sprayen fungerer ikke, fordi den bare kamuflerer lukta. Så du får sur lukt PLUSS parfyme. Skoene må UT. Anonymkode: d1ab6...809
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #10 Skrevet 13. november 2025 For meg har det funket med natron. Masse natron i en pose. Og fryse hvos det er ekstra ille. Da dør det meste som skaper lukt. Hvis det ikke går bort, så må det kastes tenker jeg... Og så må de nye vedlikeholdes bedre, så dette ikke skjer igjen. Anonymkode: 090e6...1a9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #11 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For meg har det funket med natron. Masse natron i en pose. Og fryse hvos det er ekstra ille. Da dør det meste som skaper lukt. Hvis det ikke går bort, så må det kastes tenker jeg... Og så må de nye vedlikeholdes bedre, så dette ikke skjer igjen. Anonymkode: 090e6...1a9 Poenget er at fotballsko svettes i, så bakteriene som lukter vil alltid komme - selv i nye sko. De kan vaskes en gang i blant eller fryses med natron en gang i blant, men ikke HVER gang. Lukten har ingenting med dårlig vedlikehold å gjøre. Svette føtter lukter. Dette er idrettssko! Anonymkode: d1ab6...809 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #12 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den sprayen fungerer ikke, fordi den bare kamuflerer lukta. Så du får sur lukt PLUSS parfyme. Skoene må UT. Anonymkode: d1ab6...809 Sprayen har ikke parfyme.. Anonymkode: 9e281...a2d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #13 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Poenget er at fotballsko svettes i, så bakteriene som lukter vil alltid komme - selv i nye sko. De kan vaskes en gang i blant eller fryses med natron en gang i blant, men ikke HVER gang. Lukten har ingenting med dårlig vedlikehold å gjøre. Svette føtter lukter. Dette er idrettssko! Anonymkode: d1ab6...809 Sjeldent at skoene her i huset lukter høgg liksom. Skjedd en sjeldent gang, og da har vi benyttet natron, eller satt de ut vinterstid. Vi svetter normalt, og trener alle mann. Anonymkode: 090e6...1a9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #14 Skrevet 13. november 2025 Skodeodorant. Bruker det etter hver trening på egne sko og det funker fjell. Anonymkode: 44b41...284 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #15 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skodeodorant. Bruker det etter hver trening på egne sko og det funker fjell. Anonymkode: 44b41...284 Hvor kjøper du denne/hvilket merke? Takk 🙂 Anonymkode: 29cdd...fbc
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #16 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Poenget er at fotballsko svettes i, så bakteriene som lukter vil alltid komme - selv i nye sko. De kan vaskes en gang i blant eller fryses med natron en gang i blant, men ikke HVER gang. Lukten har ingenting med dårlig vedlikehold å gjøre. Svette føtter lukter. Dette er idrettssko! Anonymkode: d1ab6...809 Nettopp 👍 Anonymkode: 29cdd...fbc
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #17 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sjeldent at skoene her i huset lukter høgg liksom. Skjedd en sjeldent gang, og da har vi benyttet natron, eller satt de ut vinterstid. Vi svetter normalt, og trener alle mann. Anonymkode: 090e6...1a9 Kanskje skoene lukter mer enn du lukter selv? Enten det, eller så trener dere ikke slik som ts sine fotballsko eller mitt hockeyutstyr blir… For å si det sånn - det lukter ikke av joggeskoene mine jeg bruker på treningssenteret! Men av hockeyutstyret… Gådd! Den lukta kan sende hvem slm helst i bakken. Anonymkode: d1ab6...809
Tjukkis Skrevet 13. november 2025 #18 Skrevet 13. november 2025 Det eneste som funka her var å sette skoene en time i skotørker etter hver trening. Da ble det ikke lukt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #19 Skrevet 13. november 2025 Tjukkis skrev (6 minutter siden): Det eneste som funka her var å sette skoene en time i skotørker etter hver trening. Da ble det ikke lukt. Takk, det skal prøves! Anonymkode: 29cdd...fbc
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #20 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje skoene lukter mer enn du lukter selv? Enten det, eller så trener dere ikke slik som ts sine fotballsko eller mitt hockeyutstyr blir… For å si det sånn - det lukter ikke av joggeskoene mine jeg bruker på treningssenteret! Men av hockeyutstyret… Gådd! Den lukta kan sende hvem slm helst i bakken. Anonymkode: d1ab6...809 Akkurat, det er fotballskoa det gjelder, ikke andre sko. Anonymkode: 29cdd...fbc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå